Navigera nya FZ

Robot
Medlem
Navigera nya FZ

Me like.

Medlem

Ni måste väl ha nån tävling för att fira det!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv
Skrivet av Ellehbg:

Ni måste väl ha nån tävling för att fira det!

Ja där man kan vinna en egen hemsida


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Inaktiv

Jag vill ha en sida som recenserar fz's recensioner!

Medlem

Nä de borde vara nåt skönare tävling nåt med cyber värd att göra!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Redaktör

Förstapris: 1 GB osorterad data. Tröstpris: Google Chrome. Straffpris: Internet Explorer.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Förstapris: 1 GB osorterad data. Tröstpris: Google Chrome. Straffpris: Internet Explorer.

Haha!

Medlem

Fan, jävligt skeptisk.. blir säkert bra men nu när man vet vart alla knappar sitter i ryggmärgen blir detta säkert en pina i början...

Medlem

Jag vet inte jag, det ser ut som att ni satsar på "flashighet" och utseende istället för funktionalitet... Måste hålla på och klicka flera gånger bara för att komma till ett visst ställe och så vidare...

Medlem
Medlem
Medlem

Jag saknar fortfarande generation 4.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Jag saknar fortfarande generation 4.

Me 2.. den var fin den.

Medlem

AJ aj, Jag hävdar fortfarande att det blir "fräshare,snyggare"
med platt bakgrund på huvudkategorier, istället för d vikta s.a.s.
Vore även gött med deskreta färger...ljusgrått i all ära, men
i "mörkret" blir d lite oskönt...:)

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag vet inte jag, det ser ut som att ni satsar på "flashighet" och utseende istället för funktionalitet... Måste hålla på och klicka flera gånger bara för att komma till ett visst ställe och så vidare...

tror inte du behöver klicka på "första" utan att menyn visas vid "mouse over" bara en gissning dock blir nog kanon!
förnying förnöjer? GOGO

Medlem
Skrivet av nanders:
Skrivet av Ankan:

Jag saknar fortfarande generation 4.

Me 2.. den var fin den.

ditto. Men den ser bättre ut än generation 5 i alla fall


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

alldeles för mycket hokus pokus... kan vi inte gå tillbaka till första hemsidan fån 1995 eller vad det nu var

haha naa detta kommer nog blir kanon bra


signatur

Godspeed

Medlem

@Jozo: gör det bara lättare att läsa det man vill läsa. Kan säkert få upp alla nyheter också.

Medlem

Hoppas inte den nya sidan blir lika mörk och dyster som de äldre generationerna... nästan depprimerande!

Medlem

Mycket mycket mycket mycket mycket bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

kommer menysystemen fungera på mobila plattformar med OS som Android och iOS?

Inaktiv

NEJ NEJ!!! STOP Sansa er nu! Ta en Pasue webdesigner Gillar inte alls den där 90-tals layouten med länkarna som var gööö tufft sisådär 99, äckliga popup länkar som segar ner, när man lika gärna kan få en mer överskådlig sida där man se länkarna.

Vad blir nästa steg "FLASHbaserad sida? Däremot gillar jag att sidan verkar bli cleanare.

Som sagt som han innan skrev så känns det som ni försöker satsa på coolhets faktorn istället för funkonalitet, vilket jag tycker är ett misstag.
Sen finns det "ABSOLUT" ingen anledning för en relativt liten sida att ha popuplänkar. Onödigt/Jobbigt/Ser tufft ut kanske , men man tröttnar, efter 5 min... MvH

Antikvitet
Skrivet av nanders:
Skrivet av Ankan:

Jag saknar fortfarande generation 4.

Me 2.. den var fin den.

Det som är så lustigt är att när vi lanserade v4 så skrek folk "eeuuuhhh, snorgrönt!", men när vi lanserade v5 så skrek man "ge oss tillbaka den gröna färgen!".

Jag tror det mycket handlar om när man började hänga på FZ. Den design som fanns då är den man knutit an mest till.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet
Skrivet av Zaphood:

kommer menysystemen fungera på mobila plattformar med OS som Android och iOS?

Jag har precis sett till så menysystemet har en fallback i form av en click action för användare av touchskärmar. För mobiler finns också vår http://mobil.fz.se.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

i like it so cool

Medlem
Skrivet av tobje:

NEJ NEJ!!! STOP Sansa er nu! Ta en Pasue webdesigner Gillar inte alls den där 90-tals layouten med länkarna som var gööö tufft sisådär 99, äckliga popup länkar som segar ner, när man lika gärna kan få en mer överskådlig sida där man se länkarna.

Vad blir nästa steg "FLASHbaserad sida? Däremot gillar jag att sidan verkar bli cleanare.

Som sagt som han innan skrev så känns det som ni försöker satsa på coolhets faktorn istället för funkonalitet, vilket jag tycker är ett misstag.
Sen finns det "ABSOLUT" ingen anledning för en relativt liten sida att ha popuplänkar. Onödigt/Jobbigt/Ser tufft ut kanske , men man tröttnar, efter 5 min... MvH

90 tals layouts bestod mest av massa blinkande gifs, frames och annat skit, inte snygga menyer...

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av tobje:

NEJ NEJ!!! STOP Sansa er nu! Ta en Pasue webdesigner Gillar inte alls den där 90-tals layouten med länkarna som var gööö tufft sisådär 99, äckliga popup länkar som segar ner, när man lika gärna kan få en mer överskådlig sida där man se länkarna.

Vad blir nästa steg "FLASHbaserad sida? Däremot gillar jag att sidan verkar bli cleanare.

Som sagt som han innan skrev så känns det som ni försöker satsa på coolhets faktorn istället för funkonalitet, vilket jag tycker är ett misstag.
Sen finns det "ABSOLUT" ingen anledning för en relativt liten sida att ha popuplänkar. Onödigt/Jobbigt/Ser tufft ut kanske , men man tröttnar, efter 5 min... MvH

90 tals layouts bestod mest av massa blinkande gifs, frames och annat skit, inte snygga menyer...

Mitten på 90-talet ja, kommer ihåg själv slutet på 90, börjar på 2000 talet att det blev populärt med färdiga schripts länkar som ser "EXAKT" ut som där dryga popup.
Laddade själv ner massa java schripts. som jag tyckte var göö coola. Var ju så jävla flashigt när man förde musen över en länk så kom det underlänkar ju!!

Men skitsamma, du missade poängen.
I en mobil visst, eller om man heter microsoft, så kan det vara bra med sånna där länkar. Kanske ser bra ut , visst, det gör flashsidor med.

Men HALLÅ? varför göra en massa underlänkar? Om du får plats dvs!
För mig är det bara drygt att klicka flera gånger för att nå mitt mål, pag av flashighet" : )

känns barnsligt bara.
Ska man ha underlänkar så ska man länka till tråkiga avdelningar som etc" Om oss" Wtf" Artikelfiltrering? Tipsa oss" etc som för mig känns rätt meningslösa : )

Inte som på bilden "Recensioner" Förhandstittlar, Och det dessutom dödsdömt att ha Nyheter som en underkategori som man måste klicka sig till. Vilket man ska ha på första sidan.

Kolla på sweclockers. Den sidan fyller sin funktion, enkelt, rent. man ser "tydligt" kategorierna. inge jaefla tjafs om underlänkar hit o dit : )

oan
Medlem

Jag är alltid skeptisk till dropdown-menyer. Det blir lite för mycket pill för besökaren för att bara byta sida, men det är också skönt att få bort alla textlänkar från vänsterpanelen. Det är värt ett försök

Ser fram emot gen6

12
Skriv svar