Steam rear ut QuakeCon-paket

Inaktiv
Steam rear ut QuakeCon-paket

Trevliga små spel. (=


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem

Skulle köpt det om det inte vore så att jag köpte ett ID-software pack för ett tag sedan med alla deras spel. Så jag äger redan hälften i detta pack

Medlem

Dock är inte dessa spel värda 700kr i dagsläget, skulle betalt 300kr för det som högst.

Medlem

Jag tror nog att alla dessa spel går över 700 kronor sammanlagt.

Medlem

Det är ett antal speltimmar i det paketet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

O vart är Quake 4 i utan det är det ej komplett

Medlem

Vet inte om jag hade betalat 700 spänn för detta. 90% av spelen är ju så gamla att man borde kunna hitta dom för runt 20 kr styck ute i handeln (om man nu hittar dom)... Med det sagt menar jag inte att 90% av spelen är dåliga!

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

O vart är Quake 4 i utan det är det ej komplett

Quake 4 gjordes inte av ID, det var väl Raven/Activision?


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Hoppas det kommer lite multiplayeraktivitet i RTCW i samband med det här, bästa multiplayerspelet som finns ju.

Medlem

Nu är det doom-paket rea Samt på separata titlar! Slog till direkt på doom 3 och expansionen för runt 100 riksdaler. Ska bli doom-marathon direkt efter tentan på onsdag


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

90% av spelen är ju sådana man bara spelar för att det är klassiker, ingen kan start Doom II nuförtiden och säga det sopar mattan med alla FPS som finns, även om det var suveränt på sin tid. Man satt många nätter i doom editorn och pysslade...

Tyvärr ger jag lite värde för sådana här paket när det är digitalt, om jag skulle köpa 90% av dessa spel som sagt, så skulle det vara för att ha dom ståendes i hyllan i orginal förpackning, inte för att starta och spela.

Fast iofs, bara Oblivion är väl värt 700kr... I princip inget på listan som inte har en minst en 3a i slutet (ett D bakom 3an räknas dvs inte) skulle vara något jag betalade pengar om det inte var för att bygga en fräck "old school classics" hörna i hyllan

Medlem

Jag köpte förra året och då kostade det ca ~350 kr.:up:

Medlem
Skrivet av Ctrl:
Skrivet av MugiMugi:

O vart är Quake 4 i utan det är det ej komplett

Quake 4 gjordes inte av ID, det var väl Raven/Activision?

Många andra spel i listan är gjord av Raven, t ex Heretic och Hexen.

Jag tycker 700 är billigt för alla dessa bra spel. Jag betalade förövrigt 90 dollar för DOOM 1 i oöppnad förpackning nyligen.

Medlem

Alltså... det är pågrund av deals som dessa som Steam äger sönder. xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Alltså... det är pågrund av deals som dessa som Steam äger sönder. xD

Ja för annars är det inte mycket att ha då de börjat pressa upp priser mot konsolpriserna..

Individual price:27,14?
Package price:39,99?
QuakeCon Steam Sale:-26,40?
Cost to you:13,59?
You save:13,55?

Det här är ju rätt bra gjort annars..

Sugen på att köpa doom paketet ändå

EDIT:
Asså det här var ju bara för bra!
"The demons came and the marines died. Except one. Your are the last defense against these hell-spawned hordes. Prepare for the most intense mutant-laden, blood-splattered action ever! The texture-mapped virtual world is so real, you don't just play DOOM - you live it"


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Läste först fel och trodde det var 70kr för alla spel, blev väldigt köpsugen ;D
Sen såg jag 700, då kan vi nog stå över...

Medlem
Skrivet av Sunray:

Jag tycker 700 är billigt för alla dessa bra spel. Jag betalade förövrigt 90 dollar för DOOM 1 i oöppnad förpackning nyligen.

/ LordDaimos

Medlem

Nog för att det är roliga spel, men inte värt 700 kr.
Men stem har bra deals ibland, men är för det mesta brutalt överprisade...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Hm fallout 3 till halva priset... blir lite sugen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Taget! Tipstack till FZ.se

1
Skriv svar