Samlarutgåva av CoD: Black Ops

Medlem
Samlarutgåva av CoD: Black Ops

Åter igen så blir vi PC-spelare snuvade på både Hardened Edition och Prestige Edition som med Modern Warfare 2. Jag blir så j***a trött på detta.

Medlem

då är det väl bara att vänta sig ett lika dåligt spel som innan om dom ska hålla på så här

Medlem

Var är PC-samlarutgåvan? Vill inte spela FPS på konsol.

Medlem

Oo coop:) Dock håller jag med föregående poster..

Inaktiv

Jag ville ju ha den där söta medaljen. Aja det blir säkert ett köp ändå.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem

Asså fattar de inte att om de släpper Hardened och prestige edition till pc så minskar pirat kopierandet? Det är ju precis sånt som man inte kan ladda ner, som folk köper?

Hur tänker dom??? Jag menar det handlar ju om STÖRRE intäkter???

Medlem

Actividiots, hela bunten.

Medlem

Bah.. Jag som hade kunnat tänkt mig att köpa Hardened Edition...

Medlem

Inte förvånad. Längesen jag blev förvånad över någonting.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Gud, nu börjar det bli lite löjligt. Ska man ha ett hangar till alla sin spelprylar?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag kommer ihåg då speltillverkarna gjorde spel för pc och sen porta inte tvärt om som idag. <3 De var tider de......will never see it again.

Medlem
Skrivet av BlakeArN:

Jag kommer ihåg då speltillverkarna gjorde spel för pc och sen porta inte tvärt om som idag. <3 De var tider de......will never see it again.

Jodå , finns uppstickare.

Medlem

Bäst för dem att vi får de där extra 4 coop banorna gratis i PC verren doe

Medlem
Skrivet av zauii89:

Bäst för dem att vi får de där extra 4 coop banorna gratis i PC verren doe

dom BORDE väl göra det, med tanke på att dom gjorde väl det för WaW? but then again, activision

Medlem
Skrivet av Tomtefar:
Skrivet av zauii89:

Bäst för dem att vi får de där extra 4 coop banorna gratis i PC verren doe

dom BORDE väl göra det, med tanke på att dom gjorde väl det för WaW? but then again, activision

mm tror dem släppte 10+ extrakartor te WaW gratis på PC, riktigt bra jobbat. Man får väl hoppas att det håller i sig..

Medlem

Om jag får gissa så får ni nog se er i stjärnorna efter gratisprylar till PC-versionen. Och med all rätt. DLC är numera en viktig del av spelen för att få dem att hålla lite längre och varför skulle en plattform få sånt gratis om det inte var absolut tvunget? Jag är en sån som absolut inte har något emot att köpa extra kartor några månader efter releasen, så länge det gör spelet intressantare. Gnäller ni på priset? Betänk då att spel till PC har i stort sett stått still i pris de senaste 10 åren. PC-spel är absolut inte dyrt, påstår ni något det motsatta så har ni inte vett att se situationen i ett större perspektiv.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Om jag får gissa så får ni nog se er i stjärnorna efter gratisprylar till PC-versionen. Och med all rätt. DLC är numera en viktig del av spelen för att få dem att hålla lite längre och varför skulle en plattform få sånt gratis om det inte var absolut tvunget? Jag är en sån som absolut inte har något emot att köpa extra kartor några månader efter releasen, så länge det gör spelet intressantare. Gnäller ni på priset? Betänk då att spel till PC har i stort sett stått still i pris de senaste 10 åren. PC-spel är absolut inte dyrt, påstår ni något det motsatta så har ni inte vett att se situationen i ett större perspektiv.

DLC har blivit en viktig del eftersom ni konsollspelare köper dom frivilligt. Det har alltid varit gratis med mappacks innan den här konsollgenereationen, och jag ser inte varför det inte kan fortsätta så.

Medlem

kom ihåg den tiden då patchar kom ut lite då och då, kanske någon map och ibland så kom en expansion för 300 kr som alla köpte för att det var en sådan stor uppdatering med nya units, vapen, kartor, uppdrag ect, men nu ska man betala 150 kr för 3 nya kartor (jaja pratar om MW2) eller som borderlands eller fallout där det kommer nya uppdrag och fortsätter en ny story kan man kosta på sig då det är mycket mer än just maps..

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Var är PC-samlarutgåvan? Vill inte spela FPS på konsol.

Strange,du kan alltså inte lira på PCn om du inte har samlarutgåvan,hmmm.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Om jag får gissa så får ni nog se er i stjärnorna efter gratisprylar till PC-versionen. Och med all rätt. DLC är numera en viktig del av spelen för att få dem att hålla lite längre och varför skulle en plattform få sånt gratis om det inte var absolut tvunget? Jag är en sån som absolut inte har något emot att köpa extra kartor några månader efter releasen, så länge det gör spelet intressantare. Gnäller ni på priset? Betänk då att spel till PC har i stort sett stått still i pris de senaste 10 åren. PC-spel är absolut inte dyrt, påstår ni något det motsatta så har ni inte vett att se situationen i ett större perspektiv.

Ehh nej vi gnäller inte på priset, men mappacks har varit gratis förr. Vi är medvetna att det tar tid och resurser att göra kartor men när de väljer att splitta communityn med betal-material så nej tack.

Kolla bara på MW2 , tamefan 3 olika mappacks och alla kostar, ta sedan World At War eller vilket Cod spel som helst innan på PCn så kan alla lira med alla oavsett karta.

Jag har inget emot skins och diverse annat som inte påverkar spelet eller vilka som kan spela med varandra, men massa exklusiva kartor och skit kan ni ta och hålla er till på konsollerna där 90% av spelarna är casuals och bara bryr sig om "cool-faktorn" ändå.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av ForrestFox:

Var är PC-samlarutgåvan? Vill inte spela FPS på konsol.

Strange,du kan alltså inte lira på PCn om du inte har samlarutgåvan,hmmm.

Eftersom det inte finns någon samlarutgåva så kan jag inte spela den, nej. Enkel logik.

Medlem

dom släpper aldrig såna utgåvor till pc, alltid bara konsoller jävla töntar..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

dom släpper aldrig såna utgåvor till pc, alltid bara konsoller jävla töntar..

jodå, finns några företag som fortfarande bryr sig om pc spelarna än, dock börjar dom försvinna med...

Fallout, Assassins creed, Mafia 2, FF14 för att kolla på förhandbokningar @ webhallen (dom som är multi) men inte activision..

Medlem

Både hardened och prestige innehåller ju bara skit ändå...

Medlem
Skrivet av Jozo:

DLC har blivit en viktig del eftersom ni konsollspelare köper dom frivilligt.

Nu gissade du fel. Jag är ingen konsollspelare. Jag spelar endast på PC.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av ForrestFox:

Var är PC-samlarutgåvan? Vill inte spela FPS på konsol.

Strange,du kan alltså inte lira på PCn om du inte har samlarutgåvan,hmmm.

Eftersom det inte finns någon samlarutgåva så kan jag inte spela den, nej. Enkel logik.

Var jag nu tvungen att precisera att du inte kan lira spelet på pc:n om du inte har samlarutgåvan.
Plus för att du fann ironin.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ehh nej vi gnäller inte på priset, men mappacks har varit gratis förr. Vi är medvetna att det tar tid och resurser att göra kartor men när de väljer att splitta communityn med betal-material så nej tack.

Kolla bara på MW2 , tamefan 3 olika mappacks och alla kostar, ta sedan World At War eller vilket Cod spel som helst innan på PCn så kan alla lira med alla oavsett karta.

Jag har inget emot skins och diverse annat som inte påverkar spelet eller vilka som kan spela med varandra, men massa exklusiva kartor och skit kan ni ta och hålla er till på konsollerna där 90% av spelarna är casuals och bara bryr sig om "cool-faktorn" ändå.

Om du läst på lite om t ex WaW så har de själva (Treyarch) sagt att anledningen till varför det gavs ut gratis till PC-plattformen var för att det inte fanns ett distributionssätt som möjliggjorde att ta betalt för det. Annars hade de helt klart gjort det.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

I nästa Prestige edition får du en fullt utrustad taliban som slåss i vad-du-nu-kan-komma-på's namn.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av zauii89:

Ehh nej vi gnäller inte på priset, men mappacks har varit gratis förr. Vi är medvetna att det tar tid och resurser att göra kartor men när de väljer att splitta communityn med betal-material så nej tack.

Kolla bara på MW2 , tamefan 3 olika mappacks och alla kostar, ta sedan World At War eller vilket Cod spel som helst innan på PCn så kan alla lira med alla oavsett karta.

Jag har inget emot skins och diverse annat som inte påverkar spelet eller vilka som kan spela med varandra, men massa exklusiva kartor och skit kan ni ta och hålla er till på konsollerna där 90% av spelarna är casuals och bara bryr sig om "cool-faktorn" ändå.

Om du läst på lite om t ex WaW så har de själva (Treyarch) sagt att anledningen till varför det gavs ut gratis till PC-plattformen var för att det inte fanns ett distributionssätt som möjliggjorde att ta betalt för det. Annars hade de helt klart gjort det.

För att de själva valde att inte utveckla ett, precis som det fungerade i Cod4. Din poäng failar lite, och om Treyarch nu visar upp att vi inte behöver paya för DLC på PC igen så blire riktigt bra.

Oavsett anledning så har vi aldrig behövt paya för extra maps/patchar i ett cod spel innan MW2 så...

12
Skriv svar