Doom 4 borde inte ta så lång tid som Rage

Robot
Medlem
Doom 4 borde inte ta så lång tid som Rage

Undrar om de lärt sig vad some behöver vara med i ett Doom spel och vad som in- HAHA, såklart inte.

Medlem

Är det Katt huvud som denna marin håller i ?

Medlem
Skrivet av landy:

Är det Katt huvud som denna marin håller i ?

kanin

Medlem

Carmack litar jag på.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

fan va nice köp direkt.

Medlem

Carmack och grabbarna på ID Software är en av de få utvecklare som jag fortfarande har fullt förtroende för, de gör kvalite över kvantitet.

Deras senaste spel Doom 3 var 6 år sedan nu, om man inte räknar in Ravens Q4,WStein och Splash Damage QW men de är ju inte ID titlar.

Något som alltid fascinerar mig angående ID Software är att dem alltid försöker skapa nya stora teknologiska framsteg.

Medlem

dom är rätt inriktade på tekniken bakom som håller upp spelen. jag gillar id, och ser fram imot att få testa rage som är ett typisk spel man sett fram imot.
Men doom3 tycker jag var väldigt dåligt, samma sak hela tiden. det jag gillade mest var konsollerna i spelet som du kunde interagera med. snyggt och läckert gjort, skjutandet och skrämmandet var bara tråkigt i längden, så hl2>doom3 lätt

doom4 har jag ingen förväntningar på, men rage, kan bli bra.

Medlem

Doom 3 var ett snedsteg för de var alldeles för inspirerade av survival horror spel, det handlade mest om att slåss mot ett ensamt monster som hoppar ut ur en garderob och överraskar dig.

Doom 4 har de sagt ska vara mer renodlad action som tvåan.

Medlem

Oooh, klassisk bild

Medlem

Kommer det bli massvis med monster nu? Demoner? Typ hundratals? Stora slag? Som Doom I och Doom II.

Kanske blir ganska krävande men.......


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av GeckoYamori:

Doom 3 var ett snedsteg för de var alldeles för inspirerade av survival horror spel, det handlade mest om att slåss mot ett ensamt monster som hoppar ut ur en garderob och överraskar dig.

Doom 4 har de sagt ska vara mer renodlad action som tvåan.

Gillade doom 3 rätt bra, var lite små läskigt i början men inte sen nej, men miljöer m.m var trånga och mysiga.. hellre det än alltför stort.

Men som sagt de har ju sagt att de skall gå tillbaka till rötterna , men doom 3 i min mening var ett riktigt AAA spel.

Medlem

Jag älskar Doom 3 och Ressurection of Evil, längtar varje dag efter Doom 4


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av zauii89:

Carmack och grabbarna på ID Software är en av de få utvecklare som jag fortfarande har fullt förtroende för, de gör kvalite över kvantitet.

Vi hör liknande uttal gång på gång om olika spelföretag....bara för att sedan höra hur folk börjar skrika om hur dåliga de är (Dice/Infinite Ward är två utmärkta exempel).
Tråkigt men sant


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Han börjar väl köra med "When its done" snacket igen som tar 5-6 år.

Sen var Doom 3 en tråkig korridor shooter som försökte vara skrämmande men misslyckades brutalt. Doom 4 blir väl något liknande.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Så länge de inte gör portningar från konsoll till PC så...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vem bryr sig om Doom. Jag vill ha Quake.


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Han börjar väl köra med "When its done" snacket igen som tar 5-6 år.

Sen var Doom 3 en tråkig korridor shooter som försökte vara skrämmande men misslyckades brutalt. Doom 4 blir väl något liknande.

Doom 3 var ju både utmanande, små skrämmande och otroligt tekniskt avancerat för sin tid, absoult ingen besvikelse här inte.

Tycker hellre de ska göra Doom 4 i D3 anda men nu blir det dock i D2,D1 anda, blir skumt hur detta komma fungera i modern tid... Painkiller style..

Medlem

Jag tyckte Doom3 var en skön ny tolkning av Doom-serien. Linjär? Jovisst, men det passade spelstilen dom uppmanade till, så jag tänkte iaf inte särskillt mycket på det. Dessutom är dom kungar på animationer, design och ljussättning, vilket höjde spelupplevelsern kraftigt. Med några moddar (Ficklampa på vapnen tex) så blir Doom3 ruskigt bra. Det är bara kul när utvecklarna provar något nytt istället för att köra på tidigare säkra kort.

ID har man iaf än stort förtroende för, även om deras senaste titlar har varit lite off för min smak. Doom4 är ju en lite speciell titel då dom åter vill nå de som blev besvikna med Doom3. Tvekar inte en sekund på att det första materialet vi får se från Doom4 snart kommer vara helt mindblowingly awesome.

Medlem

Hoppas de blir ett grafiskt vidunder som alla andra av deras spel

Behöver inte ta lång tid, men kommer ändå att göra det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Doom 3 var tråkigt skräp med en imponarande motor. Det bästa med Doom 3 är The Dark Mod.

Inaktiv

Bara jag som tycker Doom 3000 var riktigt fett? Jag hade som nöje att sätta polare framför spelet med 1200kr-hörlurarar o släcka lyset, sen se hur länge de palla. Senaste doom twista skallen på de flesta.

Hoppas nästa blir mindre enformigt. 15h+ av tuber var lite väl.... Dock, vill jag ha mer av samma.

Medlem

ET:QW som var ett projekt med ID och splashdamage är nog fan det bästa FPS jag spelat på länge. Jag höll igång med det väldigt länge. Vi var en av de sista svenska klaneran i spelet. Sen slutade vi också till slut. Men sjukt nice spel med mycket skicklighet och fart. Synd att det inte blev så stort som det förtjänade att bli.

1
Skriv svar