Crysis framtid är 3D

Robot
Medlem
Crysis framtid är 3D

lite jobbig med 3D spel när man inte har en 120hz skärm..


signatur

Rwa?

Medlem

3D är en fluga som kommer dö ut. Jag hade själv 3d glasögon till min dator för 7år sen tror jag. Samma teknik som nu bara att den är lite lite mer utvecklad nu men fan inte mycket. Inget jag någonsin komme rköra igen. Kul i 1h sen blir det bara jobbigt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Citat:

lite jobbig med 3D spel när man inte har en 120hz skärm..

Ännu jobbigare om man är 3D blind
Svårare att byta ut ögonen ^^.

Jag har "halv" 3d blindhet eller vad man ska kalla det.
På för långa avstånd så ser filmen ut som vanligt, men på närmare håll funkar det bättre.

Medlem
Skrivet av Hymer:

3D är en fluga som kommer dö ut. Jag hade själv 3d glasögon till min dator för 7år sen tror jag. Samma teknik som nu bara att den är lite lite mer utvecklad nu men fan inte mycket. Inget jag någonsin komme rköra igen. Kul i 1h sen blir det bara jobbigt.

Vill du veta varför dom glasögonen dog ut? Dom funkade bara till CRT skärmar, som i sin tur dog ut.

3D är här för att stanna nu. 3DTV kommer att bli billigare, och då kommer folk att byta TV. Det finns några saker som gör att 3D inte kommer dö ut den här gången. Kvalitén är för en gångs skull bra, Sony implanterar de i PS3, Fotbolls VM sändes i 3D, Porrindustrin har börjat med 3D.

Dagens 3D inte utvecklad mycket? Det är ungefär som att säga att en HDTV med stöd för 1080p bygger på samma teknik, men de är inte utvecklat så mycket. Idag är det 3D i HD som gäller, förr va det 3D i SD, och det suger. Jag har en 3D Monitor och jag kollade på lite äldre filmer, såna som visades på IMAX 3D i början av 2000-talet, och fan va bildkvalitén sög. Det är inte så konstigt att 3D försvann med den bilden.

Nä, 3D är här för att stanna den här gången, och för att inom sin tid utvecklas till att inte behöva glasögon.

Medlem

Jag läste någonstans att vi är tvugna att köpa oss 3d tv i framtiden, Inte för att jag vet om det e sant, men who gives a shit, jag har en 3d TV redan, så sure gimme mer 3d bara.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Hymer:

3D är en fluga som kommer dö ut. Jag hade själv 3d glasögon till min dator för 7år sen tror jag. Samma teknik som nu bara att den är lite lite mer utvecklad nu men fan inte mycket. Inget jag någonsin komme rköra igen. Kul i 1h sen blir det bara jobbigt.

Vill du veta varför dom glasögonen dog ut? Dom funkade bara till CRT skärmar, som i sin tur dog ut.

3D är här för att stanna nu. 3DTV kommer att bli billigare, och då kommer folk att byta TV. Det finns några saker som gör att 3D inte kommer dö ut den här gången. Kvalitén är för en gångs skull bra, Sony implanterar de i PS3, Fotbolls VM sändes i 3D, Porrindustrin har börjat med 3D.

Dagens 3D inte utvecklad mycket? Det är ungefär som att säga att en HDTV med stöd för 1080p bygger på samma teknik, men de är inte utvecklat så mycket. Idag är det 3D i HD som gäller, förr va det 3D i SD, och det suger. Jag har en 3D Monitor och jag kollade på lite äldre filmer, såna som visades på IMAX 3D i början av 2000-talet, och fan va bildkvalitén sög. Det är inte så konstigt att 3D försvann med den bilden.

Nä, 3D är här för att stanna den här gången, och för att inom sin tid utvecklas till att inte behöva glasögon.

Hmm tyvärr så kommer nog inte 3D att slå igenom så pass stort som du hoppas då 3D fortfarande är något som man inte klarar av att kolla på under en längre tid utan att få huvud värk.. och det gäller alla mer eller mindre

och det kommer nog tyvärr göra att det inte slår igenom så pass mycket som du hoppas.. så länge dom inte fixar det dvs

Medlem

Räcker med ett par glasögon för min del.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Som Ctrl säger "Räcker med ett par glasögon för min del."

Dessutom leder 3D till överansträngda ögon och i mitt fall även huvudvärk efter bara några minuters tittande.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Så länge man kan köra utan 3D så är jag nöjd. Som sagt, räcker med ett par glasögon för min del också...

Medlem

Med första generationens 3DTV så kommer det inte att slå, men får dom ner tillverknings kostanden, samt löser problemen som finns till nästa generation.. Så kan det nog slå igenom.

Men med dagens problem så tro jag inte att det kommer bli nån hit.

Medlem

Måste erkänna att detta aldrig varit något av intresse för mig. Antar att det blir att slaviskt följa utvecklingen om man måste, som vanligt.

Medlem

3D kommer bara att ha en framtid så fort vi slipper alla glasögon, men så är det ju med nya tekniker. En del ska testa det senaste, och får dras med liknande, medan andra väntar ette år eller två och slipper glasögon och annan skit

Se bara Nintendos nya bärbara 3DS, eller sharps nya mobiler, stödjer glasögonfri 3D till 100%, och ska ha bättre 3D-effekt än glasögon-3D (enligt rykten).
Ska bli riktigt coolt att testa dem i butik, för 3D med glasögon är så dålig effekt, ger inget nämnvärt djup och förstör bildkvalitén.
Nej tack...

Medlem

Varför skulle man få överansträngda ögon av 3D? Vi lever i en 3D värld

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Se bara Nintendos nya bärbara 3DS, eller sharps nya mobiler, stödjer glasögonfri 3D till 100%, och ska ha bättre 3D-effekt än glasögon-3D (enligt rykten).
Ska bli riktigt coolt att testa dem i butik, för 3D med glasögon är så dålig effekt, ger inget nämnvärt djup och förstör bildkvalitén.
Nej tack...

Den glasögonfria 3D-tekniken kräver att du är på rätt avstånd och i rätt vinkel i förhållande till bildkällan för att det ska fungera bra - därför passar det bra till små bärbara saker som man håller vid ett visst avstånd framför sig.

Det lär dröja ett tag tills det finns glasögonfri teknik som fungerar bra för TV-bruk. Det finns en kinesisk glasögonfri 3DTV men den ska tydligen inte vara så bra.

Medlem

Jag tror 3D är här för att stanna, men att det fortfarande är många år kvar innan det blir standard. Ser inget problem med att använda glasögon när jag ser film eller spelar vissa spel, däremot inte vid nyhetsmorgon eller vanlig zappning.

Medlem

[quote=Mahone]

Skrivet av Hymer:

Porrindustrin har börjat med 3D.

Det räcker med det citatet. Porrbranschen styr vad som kommer bli hit eller shit.

Inaktiv
Skrivet av FearKill:

Varför skulle man få överansträngda ögon av 3D? Vi lever i en 3D värld

Att lura ögonen att se 3D på en 2D yta är inte direkt hälsosamt för dem.

Inaktiv
Skrivet av norrby89:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Hymer:

3D är en fluga som kommer dö ut. Jag hade själv 3d glasögon till min dator för 7år sen tror jag. Samma teknik som nu bara att den är lite lite mer utvecklad nu men fan inte mycket. Inget jag någonsin komme rköra igen. Kul i 1h sen blir det bara jobbigt.

Vill du veta varför dom glasögonen dog ut? Dom funkade bara till CRT skärmar, som i sin tur dog ut.

3D är här för att stanna nu. 3DTV kommer att bli billigare, och då kommer folk att byta TV. Det finns några saker som gör att 3D inte kommer dö ut den här gången. Kvalitén är för en gångs skull bra, Sony implanterar de i PS3, Fotbolls VM sändes i 3D, Porrindustrin har börjat med 3D.

Dagens 3D inte utvecklad mycket? Det är ungefär som att säga att en HDTV med stöd för 1080p bygger på samma teknik, men de är inte utvecklat så mycket. Idag är det 3D i HD som gäller, förr va det 3D i SD, och det suger. Jag har en 3D Monitor och jag kollade på lite äldre filmer, såna som visades på IMAX 3D i början av 2000-talet, och fan va bildkvalitén sög. Det är inte så konstigt att 3D försvann med den bilden.

Nä, 3D är här för att stanna den här gången, och för att inom sin tid utvecklas till att inte behöva glasögon.

Hmm tyvärr så kommer nog inte 3D att slå igenom så pass stort som du hoppas då 3D fortfarande är något som man inte klarar av att kolla på under en längre tid utan att få huvud värk.. och det gäller alla mer eller mindre

och det kommer nog tyvärr göra att det inte slår igenom så pass mycket som du hoppas.. så länge dom inte fixar det dvs

Det kan jag inte riktigt hålla med om. Suttit med Nvidia 3D vision i 3 dagar nu. Och speltimmarna har varit MÅNGA i sträck. Håller man sig till en relativt låg djuphet så är det ingen fara. Men skruvar man upp djupet till 80% första gången ja då får man lite kli i ögonen. Får vänja om sig sakta men säkert. Och vilken jävla skillnad det är att lira Tomb raider och Batman i 3D. Går inte att beskriva.

Medlem

Less jag blir på att allt ska vara i 3D effekter nu förtiden


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Lägg ned 3D snälla

A.G
Medlem
Skrivet av Greve_Peter:

Det räcker med det citatet. Porrbranschen styr vad som kommer bli hit eller shit.

Det stämmer inte riktigt då porrindustrin valde HDDVD istället för Blu-Ray och vi vet alla hur det gick för HDDVD...

Medlem

Nej vi har inte ens standard 1080p i Sverige. Typ 10 KANALER som säner i HD och då är det typ bara skit kanaler samt att HD har funnit bra länge men är fan ingen standard ännu. Sverige ligger långt bakom där. Hur tror du 3d ska slå igenom? Majoriteten av alla Svenskar har nyligen köpt sin nya hd tv som de inte nyttjar och tror du då att dom vill byta ut den för någon skiten 3d? Okej om 10år kanske absolut inte tidigare.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Håller med om att 3D-möjligheterna i den bilden är riktigt feta, men personligen hoppas jag verkligen att 3D inte slår på hemmaplan. Visst, Avatar 3D var riktigt fet men sen får iaf jag nog! På hemmaplan vill jag bara ha en skarp, perfekt 2D-bild.

Gick in i en Hidef-butik och testade Samsungs 60tummare med 3D-glajjer, tror de körde Monsters vs Aliens där. Visst, det var skitcoolt första minuterna men sen började en extremt ansträngande huvudvärk. Man riktigt kunde känna hur FEL ögonen och hjärnan uppfattade allt, till slut en rent ut sagt vidrig upplevelse som dessutom kostar skjortan (iaf idag).

Nej tack!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Att folk orkar gnälla. Ni behöver inte använde er av det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Då jag jobbar inom branschen så kan jag säga det att 3D-TV säljer mer när det gäller dem större skärmarna så som Samsung's 55" osv.. Kolla på 3D på en 42" eller 46" känns helt meningslöst!

I dagsläget känns 3D-TV som en rolig demonstration för kunderna, man kollar en stund och sedan "ja det var ju grymt" och inser att det inte är något som behövs i dagsläget. Det är mer som en kul grej!

Framtidsmässigt tror jag dock på 3D, men glasögon är och förblir dyrt och bara jobbigt. Därav tror jag på Nintendo's uttalande på E3, alltså inga glasögon.

Har precis köpt en 50" Panasonic G20 och sitter grymt nöjd, vill jag lägga 10k+ för att få i princip samma 2D bild men även möjligheten till 3D? Skulle inte tro det...

Medlem

Radiuz: Jag jobbar i samma bransch som dig och jag håller med dig. Fast jag tycker inte att de säljer bra alls om man jämför med de vanliga apparaterna som är ganska många tusen billigare


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Jag kommer inte köpa ny tv eller bildskärm


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Margy:

Den glasögonfria 3D-tekniken kräver att du är på rätt avstånd och i rätt vinkel i förhållande till bildkällan för att det ska fungera bra - därför passar det bra till små bärbara saker som man håller vid ett visst avstånd framför sig.

Det lär dröja ett tag tills det finns glasögonfri teknik som fungerar bra för TV-bruk. Det finns en kinesisk glasögonfri 3DTV men den ska tydligen inte vara så bra.

Sant, men alla tekniker har sina begränsningar. Glasögonfri gör att du slipper glasögon, samt får en mer "äkta" 3D-bild, med mer djup. Active-shutter ger dig bara 2 bilder, vilket gör bilden väldigt "platt".

Sharps senaste patent inom just 3D-TV ökade synfältet för 3D-effekt till 60 grader (om jag inte minns helt fel). Värt att bestänka är att tidiga LCD-skärmar inte hade mycket bättre, och vi vet alla hur det ser ut idag
Tekniken är långt ifrån perfekt, men den har långt mer potential, är billigare och fungerar utan dyra tillbehör.
Det finns till och med fungerande prototyper som kan ge "gamla" LCD/plasma-skärmar samma 3D-effekt (om än något svagare) genom att sätta en extra ram runt din TV (finns dock ej på marknaden ännu, bara utställningar).

Medlem

Visst kommer 3D att komma och bli den nya standarden, det är jag övertygad om. Men att behöva ha speciella glasögon för att kunna se den tror jag kommer att självdö (eller åtminstone hoppas jag verkligen det) ganska snart, när nya tekniker blir tillgängliga.

Jag såg själv en 3D-skärm på CeBit för över fem år sedan där det inte behövdes några glasögon. Fungerade bra, det gick att se 3d-effekten även om man stod i upp till 45-graders vinkel mot skärmen vill jag minnas. Man undrar ju varför inte den har dykt upp ännu...

12
Skriv svar