Testa Victoria II

Robot
Testa Victoria II

Ett demo av Paradox strategispel finns nu att ladda hem.

#nyhetstips, #victoria-ii, #paradox-interactive


Testa Victoria II

Jäklar, trodde det handlade om Victoria och Daniel...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

en liten trailer skulle vara nice dock, då ja inte har ngn anning om vade e för spel, men strategi äru alltid välkomnat, blir väll lite snabb titt på tuben då


signatur

Rwa?

Medlem

hah ok inget för mig tkr spel där man kan zooma ut så man ser hela kontinenter, och sedan ens trupper bara vissas som en stor gubbe med siffror under är väldigt tråkiga, dessutom att spelet fokuserar mer på ekonomi politik etc. För mig ska ett Rts handla om att få fram en bra taktik för att besegra, vem man nu möter.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

hah ok inget för mig tkr spel där man kan zooma ut så man ser hela kontinenter, och sedan ens trupper bara vissas som en stor gubbe med siffror under är väldigt tråkiga, dessutom att spelet fokuserar mer på ekonomi politik etc. För mig ska ett Rts handla om att få fram en bra taktik för att besegra, vem man nu möter.

Hoppas du skämtar! Aldrig spelat Europa Universalis?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

hah ok inget för mig tkr spel där man kan zooma ut så man ser hela kontinenter, och sedan ens trupper bara vissas som en stor gubbe med siffror under är väldigt tråkiga, dessutom att spelet fokuserar mer på ekonomi politik etc. För mig ska ett Rts handla om att få fram en bra taktik för att besegra, vem man nu möter.

I detta spel finns otaliga taktiker för att besegra vem du nu möter

Jag älskar demot och längtar som FAN tills fredag för då jävlar!!!!!!!!!!:up:


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Heter det inte "pilt" och inte "palt"? Aja, inget spel i min stil tror jag. Kanske skall testa iaf bara för att bli säker.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Annanaz:

en liten trailer skulle vara nice dock, då ja inte har ngn anning om vade e för spel, men strategi äru alltid välkomnat, blir väll lite snabb titt på tuben då

Om du klickat dig vidare till speldatabasen (boxshoten under nyheten) så se allt från filmer och bilder, samt allt vi skrivit om spelet. Snitsigt va?

Skrivet av conthox:

Heter det inte "pilt" och inte "palt"? Aja, inget spel i min stil tror jag. Kanske skall testa iaf bara för att bli säker.

Palt är potatisgodis från norr, och jag stavade rätt


signatur

Tycker ni inte om Victoria 2 så saknar ni spelsmak allihopa :(. Antar dock att ni är konsol spelare vilket är något av det sämsta man kan vara.


signatur
Medlem

Verkar bli riktigt nice iaf, får se ifall man har några veckor ledigt att spela det sen med.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av saru:
Skrivet av Annanaz:

hah ok inget för mig tkr spel där man kan zooma ut så man ser hela kontinenter, och sedan ens trupper bara vissas som en stor gubbe med siffror under är väldigt tråkiga, dessutom att spelet fokuserar mer på ekonomi politik etc. För mig ska ett Rts handla om att få fram en bra taktik för att besegra, vem man nu möter.

I detta spel finns otaliga taktiker för att besegra vem du nu möter

Jag älskar demot och längtar som FAN tills fredag för då jävlar!!!!!!!!!!:up:

Nja, Victoria - liksom de flesta Paradox-spelen - är väl ändå mer strategiskt än taktiskt lagt.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

hah ok inget för mig tkr spel där man kan zooma ut så man ser hela kontinenter, och sedan ens trupper bara vissas som en stor gubbe med siffror under är väldigt tråkiga, dessutom att spelet fokuserar mer på ekonomi politik etc. För mig ska ett Rts handla om att få fram en bra taktik för att besegra, vem man nu möter.

Det är inget rts, det är ett Grand strategy game!


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem

Efter att ha suttit och spelat demot i ett par timmar nu (lärde mig hur allt funkade på ungerfär en timme, ha tålamod ) så är jag väldigt glatt överaskad, jag kunde aldrig riktigt komma in i dem tidigare spelen, EU och HOI osv, gick aldrig bra, fattade inte hur allt funkade, blev överkörd av alla andra länder och ekonomin gick ner i diket och jag tyckte inte det va särkilt kul...men i det här va det tvärtom på alla punkter, jag hade bra ekonomi, kriget jag startade mot mexiko gick bra och det va lätt att lära sig och viktigast av allt så hade jag roligt, det här ska jag förboka

Skrivet av wickerman_156:

Efter att ha suttit och spelat demot i ett par timmar nu (lärde mig hur allt funkade på ungerfär en timme, ha tålamod ) så är jag väldigt glatt överaskad, jag kunde aldrig riktigt komma in i dem tidigare spelen, EU och HOI osv, gick aldrig bra, fattade inte hur allt funkade, blev överkörd av alla andra länder och ekonomin gick ner i diket och jag tyckte inte det va särkilt kul...men i det här va det tvärtom på alla punkter, jag hade bra ekonomi, kriget jag startade mot mexiko gick bra och det va lätt att lära sig och viktigast av allt så hade jag roligt, det här ska jag förboka

Ja Paradox har verkligen tagit till sig allt de har lärt sig av de andra spelen och av fansen denna gången. Finns inte mycket man kan klaga på i demot. Ska bli kul att spela som Sverige och ta tillbaka Finland från ryssarna


signatur
Medlem

Palt är vell en maträtt som består av blod och mjöl inc lite krydder ?
eller har typ alla som pratat omm palt ljugit för mig ?


signatur

-_.:C.B.2:._- Created By A Gift.

Skrivet av m0gg3:

Palt är vell en maträtt som består av blod och mjöl inc lite krydder ?
eller har typ alla som pratat omm palt ljugit för mig ?

mmm palt....det vattnas i munnen. Det och dyngstampar ätervi varjejul här i bonneland:P


signatur
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av saru:
Skrivet av Annanaz:

hah ok inget för mig tkr spel där man kan zooma ut så man ser hela kontinenter, och sedan ens trupper bara vissas som en stor gubbe med siffror under är väldigt tråkiga, dessutom att spelet fokuserar mer på ekonomi politik etc. För mig ska ett Rts handla om att få fram en bra taktik för att besegra, vem man nu möter.

I detta spel finns otaliga taktiker för att besegra vem du nu möter

Jag älskar demot och längtar som FAN tills fredag för då jävlar!!!!!!!!!!:up:

Nja, Victoria - liksom de flesta Paradox-spelen - är väl ändå mer strategiskt än taktiskt lagt.

Taktik, strategi.... PETITESSER!!! Har spelat sönder demot och längtar tills imorgon för då dimper hela spelet ner i min ljuvliga brevlåda:|:|


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

1
Skriv svar