Chronicles of Spellborn stängs ner

Robot
Medlem
Chronicles of Spellborn stängs ner

Mja, vad ska man säga? Lockade inte direkt.

Medlem

"Ett onlineroppspel som försöker skilja sig från andra. Är byggt på Unreal Engine. " På vilket sätt försökte det skilja sig ur mängden?

Medlem

Du hade inget vanligt targetsystem som låste vid ett mål utan du siktade manuellt och på så vis kunde man också undvika fiender genom att röra sig och flanka dem. I stil med Morrowind/Oblivion fast med färre mustryckningar och mer strategiska val.

När det gällde färdigheter i spelet så hade du "skill bar" som i de flesta, men med aningen färre "slots" där du scrollade mellan de olika via scrollhjulet och aktiverade färdigheten med vänster musknapp likt en vanlig attack i ett actionrollspel. När du gjorde detta byttes det till en ny "skill bar" och du valde en ny färdighet. Detta gjorde att man var tvungen att planera hur ens "skill bars" skulle se ut för du hade en begränsad mängd "skill bars" som skiftade i ordning efter varje använd färdighet.

I början hade man bara ett fåtal "slots" och "skillbars", men de blev fler och fler ju mer man levlade i takt med att man fick fler färdigheter.

Samtidigt hade inte utrustningen i spelet några stats alls utan de var enbart kosmetiska, men vissa delar hade sockets där man satte olika sigill med diverse bonusar och på så sätt kunde man konfigurera sin spelstil.

Det var en annorlunda och intressant spelstil så det är lite småtrist att de gick konkurs.
Till på köpet så var spelet väldigt smakfullt designat och vackert även om det inte var det mest tekniskt avancerade.

Medlem

Hmm, har aldrig hör talas om det ens...

Medlem

Design mässig var det riktigt skönt gjort, föll mig i smaken direkt men då man väl prövade spelet så hände inget i speltarmen så att säga


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Aldrig hört talas om. Såg ju nästan trevligt ut. :/

Medlem

Eeeerrrhhh... det var första gången jag hörde talas om spelet...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

WTF? Varför har man inte hört talas om detta innan nu för då?
Hade ju kunnat vart intressant att prova

Medlem

Spellborn föll mig nästan helt till fullo i smaken, grafiken på miljön och framför allt städerna va riktigt annorlunda och cool det gjorde det riktigt kul att komma till ett nytt ställe i spelet, dom enda minusen är väll hur karaktärerna såg ut och att det manuella targeting systemet tog ett tag att få full kontroll över.

Är rätt ledsen att jag inte visste om Spellborn fans innan det blev f2p för spelar basen var väldigt låg när jag testade det i början av januari, så det blev väldigt segt att bara springa runt och questa när man spelade på en pvp server.

Så iaf ni absolut inte har nått annat spel att spela för tillfället så rekommenderar jag starkt att testa spellborn iaf innan det stängs ner. utvecklarna har gjort ett grymt jobb med unreal engine 2,5.

Medlem
Skrivet av Zeilon:

Du hade inget vanligt targetsystem som låste vid ett mål utan du siktade manuellt och på så vis kunde man också undvika fiender genom att röra sig och flanka dem. I stil med Morrowind/Oblivion fast med färre mustryckningar och mer strategiska val.

Styrsättet låter som något liknande vad dom använder i TERA som är under utveckling, får väl se om det blir något att hänga i julgranen ^^
I stort sett samma styrsätt som ett första/tredjepersons shooter eller något kan man ju också kalla det då.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Kanske man borde testa då eftersom man aldrig hört talas om det


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

1
Skriv svar