Ghost Recon: Future Soldier pc-försenat – igen

Robot
Ghost Recon: Future Soldier pc-försenat – igen

Xbox 360- och Playstation 3-versionen har varit ute sedan maj, men nu avslöjar Ubisoft att pc-spelarna får vänta ännu längre.

#ghost-recon-future-soldier-2, #ubisoft


Medlem
Ghost Recon: Future Soldier pc-försenat – igen

Gör inget, vi vill ändå inte ha en dålig konsolport på ett supernerdummat spel

Medlem

Fast detta har ju varit officiellt ett bra tag nu? Över en vecka har det stått 28 Juni på Steam.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kan leva med det så länge det blir en bra pc version o inte någon dålig konsolportning.

Medlem

Måste vara svårt att lyckas implementera mus och tangentbord i en konsollport.

Medlem

Jag klarar mig nog utan en till konsollport. Vi har tillräckligt med dem.

Medlem

Vem fan köper de här? vanlig shooter lixom... Kör Limbo istället ifall ni inte gjort det

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Vem fan köper de här? vanlig shooter lixom... Kör Limbo istället ifall ni inte gjort det

Limbo (plattformspelet) eller Limbo of the lost?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Limbo of the Lost, så klart! Det är ju ett av de bästa och mest originella spelen som gjorts, eller?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Limbo of the Lost, så klart! Det är ju ett av de bästa och mest originella spelen som gjorts, eller?

Hur bra är inte slutet? Suvveränt!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelar detta någon roll då de har sagt att de egentligen inte vill släppa till PC. pga dålig försäljning och för mycket piratande.

Undrar om de inser att behandla en grupp plattforms köpare illa ger effekter. Taskiga PC kontroller gör inte ett köp lockande.
Hade en beställning på webhallen men den togs bort efter de deklarerat sin inställning emot PC spelarna.
Hade kunnat köpa för o testa och stödja spel försäljningen men det finns gränser för vad man som kund tål!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Spelar detta någon roll då de har sagt att de egentligen inte vill släppa till PC. pga dålig försäljning och för mycket piratande.

Undrar om de inser att behandla en grupp plattforms köpare illa ger effekter. Taskiga PC kontroller gör inte ett köp lockande.
Hade en beställning på webhallen men den togs bort efter de deklarerat sin inställning emot PC spelarna.
Hade kunnat köpa för o testa och stödja spel försäljningen men det finns gränser för vad man som kund tål!

Allt det du snackar om är långt bak i tiden och jag pallar inte haters som du !!! Du kan väl ändå se någonting ljust iaf men nej nej nej, klaga ska du göra sålänge det är ett spel företag som faktiskt försöker göra en bra port. Jag personligen gillar spelet och vill gärna se det till pc, men du har fullt upp med att hata allt Ubisoft gör, för något en dum person sa. Väx upp !

Medlem

@Digu21, vill man säga til andra att växa upp ska man nog se till att framstå som mogen själv. Jag håller helt med om det du säger dock, så tumme upp.

Folk klagar aldelles för mycket. Om det är taskiga kontroller, vilket 99% av folket här omöjligen kan veta om det är, så är det vårat eget fel. Det är spelarna som piratar. Det är spelarna som inte köper. Det är sen spelarna som klagar på att spelen blir dåliga. Get your priorities straight.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

... Det är spelarna som piratar. Det är spelarna som inte köper. Det är sen spelarna som klagar på att spelen blir dåliga. ...

*tumme upp*


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Digu21, vill man säga til andra att växa upp ska man nog se till att framstå som mogen själv. Jag håller helt med om det du säger dock, så tumme upp.

Folk klagar aldelles för mycket. Om det är taskiga kontroller, vilket 99% av folket här omöjligen kan veta om det är, så är det vårat eget fel. Det är spelarna som piratar. Det är spelarna som inte köper. Det är sen spelarna som klagar på att spelen blir dåliga. Get your priorities straight.

"Spelarna" som piratar .... dra alla över en kam. Företagen får väl sluta gråta i ett hörn och göra något vettigt åt det. Gör bara onlineläge .... Ett spel som bygger väldigt mycket på online coop bör knappast ha några större problem med piratande i form av minskande intäkter(och nej, ett pirtat spel är != missad intäkt, så enkelt är det inte). Slappa sketna konsolportar har vi pc spelare tröttnat på. Man måste se till hur ett spel verkligen spelas på en så annorlunda plattform som pc(jämfört med konsolerna). Det handlar inte bara om kontrollerna. En så enkel grej som att pc spelare vill skriva via tangentbord istället för VOIP påverkar mycket.

Gör bättre spel helt enkelt!

Medlem

Varför fick jag minus för att jag postade slutet till Limbo Of The Lost? Någon humorlös människa?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Todilo:

"Spelarna" som piratar .... dra alla över en kam.
Gör bättre spel helt enkelt!

Med spelarna menar jag självklart inte alla.

Men om inte spelarna är de som piratar spelen, vilka gör det då? Och vill man se bättre spel, måste utvecklaren få mer pengar. Därför ser inte jag mina spelköp som rena köp, utan som investeringar mot nästa spel, likaväl som det nuvarande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av chopper:

Spelar detta någon roll då de har sagt att de egentligen inte vill släppa till PC. pga dålig försäljning och för mycket piratande.

Undrar om de inser att behandla en grupp plattforms köpare illa ger effekter. Taskiga PC kontroller gör inte ett köp lockande.
Hade en beställning på webhallen men den togs bort efter de deklarerat sin inställning emot PC spelarna.
Hade kunnat köpa för o testa och stödja spel försäljningen men det finns gränser för vad man som kund tål!

Allt det du snackar om är långt bak i tiden och jag pallar inte haters som du !!! Du kan väl ändå se någonting ljust iaf men nej nej nej, klaga ska du göra sålänge det är ett spel företag som faktiskt försöker göra en bra port. Jag personligen gillar spelet och vill gärna se det till pc, men du har fullt upp med att hata allt Ubisoft gör, för något en dum person sa. Väx upp !

Woow undrar vem det är som är det stora negot här. Jag klagar inte jag framställde en synpunkt och en reaktion på deras sunkiga attityd emot PC spelare.
Ta och läs mina rader igen sakta så kanske du fattar vad som står i texten.
Och om du visste vad jag inte hatar ubisoft. Är medlem på deras site och lämnar lite konstruktiv kritik emellanåt samt ger dem lov ord när de gör något bra.
Allvarligt försök att bredda dig själv lite och se inte allt i svart och vitt. Det jag skrev var fakta samt min reaktion på deras plumpa uttalanden om PC spelare.
Och du "försöker göra en bra port" var hittar du det i deras text att förseningen beror på den anledningen.. Man kan verkligen undra över dig...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Varför fick jag minus för att jag postade slutet till Limbo Of The Lost? Någon humorlös människa?

Håller med dig. Men den här siten är full av begränsade människor tyvärr.
Tummen upp från mig det var nice att se samt konstruktivt väldigt mer konstruktivt än en tumme ner.
Det kanske borde vara så att när man ger en tumme så skall man motivera varför.. Bara ett förslag


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

@Digu21, vill man säga til andra att växa upp ska man nog se till att framstå som mogen själv. Jag håller helt med om det du säger dock, så tumme upp.

Folk klagar aldelles för mycket. Om det är taskiga kontroller, vilket 99% av folket här omöjligen kan veta om det är, så är det vårat eget fel. Det är spelarna som piratar. Det är spelarna som inte köper. Det är sen spelarna som klagar på att spelen blir dåliga. Get your priorities straight.

Håller med dig också, även fast någon tummar ner för att dem bara inte inser sanningen, alla spelare må kanske inte pirata men jag känner och vet att personer gör det.. Vissa för att dem helt enkelt inte vill betala, andra för att dem anser att det är praktiskt att spela utan betala.. Men jag gillar inte detta för att vissa utvecklare som CD Projekt Red behöver pengarna till att göra bättre spel...

Och tro mig när jag säger att Witcher 2's produktion kostar mer än vad många tror och Witcher 2 är ett grymt spel, men ändå så vägrar många spelar se att utvecklare behöver pengarna och DLC's och annat sådant kommer lite från att dem behöver pengar och att DLC är ett bra sätt att få pengarna som dem mister från dem som piratkopierar spelen.

Det är fakta och jag hoppas ärligt att folk på FZ betalar för sina spel, annars får ni helt enkelt skylla er själva ni som piratar... Sen är det vissa företag som helt enkelt bara vill ha pengar men gör inget av dem pengarna. Men snälla ni spelare betala för era spel, det är vad utvecklare förtjänar.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av chopper:

Spelar detta någon roll då de har sagt att de egentligen inte vill släppa till PC. pga dålig försäljning och för mycket piratande.

Undrar om de inser att behandla en grupp plattforms köpare illa ger effekter. Taskiga PC kontroller gör inte ett köp lockande.
Hade en beställning på webhallen men den togs bort efter de deklarerat sin inställning emot PC spelarna.
Hade kunnat köpa för o testa och stödja spel försäljningen men det finns gränser för vad man som kund tål!

Allt det du snackar om är långt bak i tiden och jag pallar inte haters som du !!! Du kan väl ändå se någonting ljust iaf men nej nej nej, klaga ska du göra sålänge det är ett spel företag som faktiskt försöker göra en bra port. Jag personligen gillar spelet och vill gärna se det till pc, men du har fullt upp med att hata allt Ubisoft gör, för något en dum person sa. Väx upp !

Woow undrar vem det är som är det stora negot här. Jag klagar inte jag framställde en synpunkt och en reaktion på deras sunkiga attityd emot PC spelare.
Ta och läs mina rader igen sakta så kanske du fattar vad som står i texten.
Och om du visste vad jag inte hatar ubisoft. Är medlem på deras site och lämnar lite konstruktiv kritik emellanåt samt ger dem lov ord när de gör något bra.
Allvarligt försök att bredda dig själv lite och se inte allt i svart och vitt. Det jag skrev var fakta samt min reaktion på deras plumpa uttalanden om PC spelare.
Och du "försöker göra en bra port" var hittar du det i deras text att förseningen beror på den anledningen.. Man kan verkligen undra över dig...

Well, att dem försöker göra en bra port är väl ganska uppenbart ? Dem gör spelet för spelarna inte dem själv, antagligen försöker dem göra det så att vi kan få en värdig PC version ? Sen var tog din konstruktivitet vägen ? Försvann den påvägen till FZ ? Sen plockar du alla personer i en säck, du skriver deras uttalanden när det helt enkelt var någon person som sa på det sättet. Jag tror dem bryr sig om PC-spelare mer än vad du tror, bad port = less money = sad developers, good port = more money = happy developers håller du inte med ? Utvecklare behöver spelare lika mycket som spelare behöver utvecklare.

Medlem

Jordansk tjat om piratande. De flesta utanför Norden tror jag spelar på konsol, så pc är en mindre marknad. Det kommer nog vända och vända tillbaka igen. Vi får istället glädjas över de spel som släpps till pc. Bättre sent släpp än inget alls.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Jordansk tjat om piratande. De flesta utanför Norden tror jag spelar på konsol, så pc är en mindre marknad. Det kommer nog vända och vända tillbaka igen. Vi får istället glädjas över de spel som släpps till pc. Bättre sent släpp än inget alls.

Mindre marknad än de tre konsol plattformarna tillsammans kanske - dock tror jag inte det är så mycket mindre än var och en av plattformarna för sig.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Hur bra är inte slutet? Suvveränt!

Arrgh, nu spojlade du ju sönder!
Längtat i evigheter, och så förstör du allt..

Medlem

Köp inte skiten, ubisoft är PC spelarnas fiende number one. Fy fan vad lamt att skjuta på det hela tiden, dessutom utan någon som helst förklaring för alla som faktiskt bokat på Steam.(Nej jag har inte bokat)

De kör alla serier i botten så som r6,gr,il2 m.m och de är livrädda för PC-piraterna samtidigt som de släpper skitportar av deras konsolspel.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Köp inte skiten, ubisoft är PC spelarnas fiende number one. Fy fan vad lamt att skjuta på det hela tiden, dessutom utan någon som helst förklaring för alla som faktiskt bokat på Steam.(Nej jag har inte bokat)

De kör alla serier i botten så som r6,gr,il2 m.m och de är livrädda för PC-piraterna samtidigt som de släpper skitportar av deras konsolspel.

Så du menar att dem lägger ner tid och pengar på att göra en ordentlig port till PC och du säger att dem inte bryr sig ? Dem hade kunnat helt enkelt skippa att göra spelet till PC men dem gör det för att dem vet att det finns personer som vill ha spelet... Jag hade också varit livrädd för PC-piraterna eftersom att det är chans att gå i konkurs pga dem..

The Witcher 2 pirated 4.5 million times, inser du förlusten av det ? Det är fan ett mirakel att dem inte gick i konkurs, 4.5 miljoner ifall vi tar bort 2.5 miljoner eftersom att vissa inte köper spelet ändå, då har vi 2miljoner kvar gånger 450kr eftersom att det är på ett ungefär hur mycket spelet kostar = 900.000.000 och detta hade kunnat gå till att CD Projekt Red hade kunnat utveckla ett ännu bättre spel. Så piratandet har satt ett enorm ärr i spelbranschen, dem har med all rätt att vara livrädda för piratandet..

Medlem

Vad är det här? 5 gången`?

Medlem
Skrivet av zauii89:

Köp inte skiten, ubisoft är PC spelarnas fiende number one. Fy fan vad lamt att skjuta på det hela tiden, dessutom utan någon som helst förklaring för alla som faktiskt bokat på Steam.(Nej jag har inte bokat)

Det är sånt här betéende som sänker hela forums kvalitets-rapport imo. Omoget beteende du inte har en. jäkla. aning om hur spelet blir på PC. Du har heller inte spelat alla Ubisoft-titlar som de släppt på senare år. Du har heller inte någon kritisk bakgrund till varför de kör serier i botten.

Saker säljer, saker funkar. Det framstår inte för mig som att något körs i botten. Är det något som körs i botten så är det t.ex WoW, som dör ut nu pga att samma skit släpps om och om igen med nya namn.

Du tycks mest vara avundsjuk på att andra kan njuta av spel som du inte kan, eller något åt det hållet. Skriv om det du vet vad du pratar om istället, sluta sprida osanning, rykten och företags-hatande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av chopper:

Spelar detta någon roll då de har sagt att de egentligen inte vill släppa till PC. pga dålig försäljning och för mycket piratande.

Undrar om de inser att behandla en grupp plattforms köpare illa ger effekter. Taskiga PC kontroller gör inte ett köp lockande.
Hade en beställning på webhallen men den togs bort efter de deklarerat sin inställning emot PC spelarna.
Hade kunnat köpa för o testa och stödja spel försäljningen men det finns gränser för vad man som kund tål!

Allt det du snackar om är långt bak i tiden och jag pallar inte haters som du !!! Du kan väl ändå se någonting ljust iaf men nej nej nej, klaga ska du göra sålänge det är ett spel företag som faktiskt försöker göra en bra port. Jag personligen gillar spelet och vill gärna se det till pc, men du har fullt upp med att hata allt Ubisoft gör, för något en dum person sa. Väx upp !

Woow undrar vem det är som är det stora negot här. Jag klagar inte jag framställde en synpunkt och en reaktion på deras sunkiga attityd emot PC spelare.
Ta och läs mina rader igen sakta så kanske du fattar vad som står i texten.
Och om du visste vad jag inte hatar ubisoft. Är medlem på deras site och lämnar lite konstruktiv kritik emellanåt samt ger dem lov ord när de gör något bra.
Allvarligt försök att bredda dig själv lite och se inte allt i svart och vitt. Det jag skrev var fakta samt min reaktion på deras plumpa uttalanden om PC spelare.
Och du "försöker göra en bra port" var hittar du det i deras text att förseningen beror på den anledningen.. Man kan verkligen undra över dig...

Well, att dem försöker göra en bra port är väl ganska uppenbart ? Dem gör spelet för spelarna inte dem själv, antagligen försöker dem göra det så att vi kan få en värdig PC version ? Sen var tog din konstruktivitet vägen ? Försvann den påvägen till FZ ? Sen plockar du alla personer i en säck, du skriver deras uttalanden när det helt enkelt var någon person som sa på det sättet. Jag tror dem bryr sig om PC-spelare mer än vad du tror, bad port = less money = sad developers, good port = more money = happy developers håller du inte med ? Utvecklare behöver spelare lika mycket som spelare behöver utvecklare.

Då jag av beställde spelet fanns bara negativ inställning mot PC spelare från spel företaget.
Jag beställde dag 1 när det blev känt att det skulle släppas så lite ilska och besvikelse fick mig att avbeställa.
Men jag är aldrig sämre människa än att jag kan ändra mig så visar det sig att spelet är bra konfigurerat till PC så kan det bli ett köp även om det inte ligger högst i min "önskelista"
O det var ju efter kritiken de beslutade att det även blir släpp till PC.

"Sen plockar du alla personer i en säck, du skriver deras uttalanden när det helt enkelt var någon person som sa på det sättet." Absolut inte jag mailade och frågade företaget om deras inställning. Det grundade jag min inställning på.
Som tidigare kontakt person mellan spel kommunityn och spel bolagen så har jag många mail adresser som "vanliga spelare" har. Har spelat PC sedan 1986 och haft turen att träffa många av "de stora" inom spelutvecklingen. under mina år i US och GB. Men det är historia nu då jag typ pensionerat mig. Så mitt inlägg var inte gnälligt elakt utan bara min reaktion på deras inställning om PC piratande mm.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av zauii89:

Köp inte skiten, ubisoft är PC spelarnas fiende number one. Fy fan vad lamt att skjuta på det hela tiden, dessutom utan någon som helst förklaring för alla som faktiskt bokat på Steam.(Nej jag har inte bokat)

Det är sånt här betéende som sänker hela forums kvalitets-rapport imo. Omoget beteende du inte har en. jäkla. aning om hur spelet blir på PC. Du har heller inte spelat alla Ubisoft-titlar som de släppt på senare år. Du har heller inte någon kritisk bakgrund till varför de kör serier i botten.

Saker säljer, saker funkar. Det framstår inte för mig som att något körs i botten. Är det något som körs i botten så är det t.ex WoW, som dör ut nu pga att samma skit släpps om och om igen med nya namn.

Du tycks mest vara avundsjuk på att andra kan njuta av spel som du inte kan, eller något åt det hållet. Skriv om det du vet vad du pratar om istället, sluta sprida osanning, rykten och företags-hatande.

På vilket sätt är detta ett omoget beteende, seriöst pratar vi ens om samma företag här?
Jag har spelet tillräckligt många Ubisoft titlar för att uttala mig om deras "PC portar". Att de kör sina serier i botten och sedan skyller på piratkopiering är något som de flesta känner till, om du inte redan visste det så brukade exempelvis Ghost Recon, SplinterCell Silent Hunter och Rainbow Six vara riktigt taktiska spel med tilltalande PC-versioner.

Jag antar att "köra de i botten" är subjektivt men du kan fråga de flesta PC-spelare vad de tycker om Ubisofts behandling, oavsett om spelet är hardcore eller ej. Faktum är att de bryr sig väldigt lite om PC communityn. Exempelvis har de DRM m.m som ruinerat flera titlar, avsaknad av kritiska patchar m.m, grafik möjligheter och kontroller.. listan går att göra oändligt lång.

Hur nu jag är skurken i detta drama det fattar jag ej... men avundsjuk är jag då inte. Jag är även helt emot piratkopiering och försöker stödja de företag som faktiskt utvecklar spel med passion och bryr sig.

Donerade förövrigt 1k till Takedowns Kickstarter just för att de ska utveckla ett vettigt PC spel som efterliknar de gamla R6,SWAT och Ghost Recon.

12
Skriv svar