Dragon Age II konsolanpassas?

Robot
Medlem
Dragon Age II konsolanpassas?

DÖÖÖ... Vill inte ha en enda jävla Konsolanpassning som märks på PC versionen. Så trött på alla speldödare ala Konsol. KOnsoler är spelvärldens största djävulskap! Blää! PC rules!


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

DÖÖÖ... Vill inte ha en enda jävla Konsolanpassning som märks på PC versionen. Så trött på alla speldödare ala Konsol. KOnsoler är spelvärldens största djävulskap! Blää! PC rules!

Så sa jag med innan jag införskaffade min PS3. Nu är jag frälst konsolare ;D

Hur fan kan kameran gå lägre än den redan gör? Är ju redan sjukt inzoomat i den taktiska vyn..

Medlem

Även med det ändrade uttalandet, *gäsp* Dragon Age II verkar bli fail av episka proportioner. Jahapp nya NWN då kanske?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

konsol hit och konsol dit.

har både ett ps3 och en PC. vissa spel passar bättre på PC'n medans andra känns mycket roligare att spela på ps3'an.

whatever floats your boat. helt off-topic men men.

Medlem

Knappast glädjande nyheter.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

PaZ
Medlem

om den taktiska kameran försvinner så stryker jag nog spelet från min att köpa-lista. Den var ju som vissa redan påpekat lite för inzoomad, men utan den måste det bli ospelbart?

Medlem
Skrivet av PaZ:

om den taktiska kameran försvinner så stryker jag nog spelet från min att köpa-lista. Den var ju som vissa redan påpekat lite för inzoomad, men utan den måste det bli ospelbart?

'

Intedå du bara tar en attack och sätter den på 1, sen trycker du den knappen tills fienderna är döda. Rince and repeat resten av spelet. Woop!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vadå fans det en taktisk vy? Jag hittade bara mer eller mindre inzoomat. Dom kanske borde tjuvkika lite på supreme commander så kanske dom får lite perspektiv.

Som det var nu så såg man ju inte alltid alla gubbar i bild

Inaktiv

Får verkligen hoppas det inte stämmer!

Medlem

vafan såg fram emot 2an...

Medlem

Jag vill inte tvivla på bioware, men det verkar gå från dåligt till värre i avseende på hur spelet ser ut att bli. Får väl helt enkelt vänta tills de bestämt sig och sen se hur spelet faktiskt blir när det är klart.

Inaktiv

Hoppas det stämmer och hoppas att det blir bättre än i 1:an! Kändes som en kass portning från PC.

Mer konsol åt folket! Dö PC-nördar.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Första spelet var en besvikelse. Ett riktigt tråkigt spel. Så denna nyhet berör mig knappast.

Skulle vilja sälja mitt Dragon Age men tack EA för den där One Dollar grejen eller vad fan det hette...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Det blir inget köp av detta.

Uppenbart att det kommer vara mer fördummat än DA 1 och det var dumt nog för att vara ett "rpg". Nej tack,

Medlem

Ja se där, konsolsjukan sprider sig. Får hoppas att det inte blir så.

Medlem

NÄR ska utvecklarna fatta att det inte håller att släppa identiska spel till olika plattformar? Sitter de och spelar Crysis på sina iPhones också kan man undra.. Varje plattform har sina styrkor och svagheter och därför -måste- spelen anpassas till dem för att de ska bli något att ha! Sen skulle man ju helst se att ingenting utom story, texturer och ljud var lika i de olika versionerna, men så långt lär vi ju aldrig komma..

Inaktiv
Skrivet av s3ng:

konsol hit och konsol dit.

har både ett *xbox 360 och en PC. vissa spel passar bättre på PC'n medans andra känns mycket roligare att spela på ps3'an.

whatever floats your boat.

Anpassad för min åsikt.

Sluta klaga,fz!

Medlem

Jaha? Vad är nyheten? Ettan var ju konsollanpassad på ett mycket bra vis, inget man straffades för i PC-versionen. Man antar ju att det är samma spår dom kommer köra med när det gäller uppföljaren. Ser ingen anledning till att hetsa upp sig över detta. (PC-spelare)

Medlem

Kan ju aven vara sa att de gick fel i oversattningen.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Bort med alla konsoler!


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av pattern:

Jaha? Vad är nyheten? Ettan var ju konsollanpassad på ett mycket bra vis, inget man straffades för i PC-versionen. Man antar ju att det är samma spår dom kommer köra med när det gäller uppföljaren. Ser ingen anledning till att hetsa upp sig över detta. (PC-spelare)

Ettan var ju inte alls konsolanpassad, snarast fick konsolerna en usel PC-port som saknade det mesta.
Gillade dock inte heller spelet på PC, kanske för van att spela A-RPG på konsol, så jag gav upp.
Snarast så blev man på konsol straffad för deras lata utvecklare, tur att man slapp stödja dem genom köp i alla fall

Får hoppas att nästa del erbjuder 2 bra versioner, en bra till PC och en bra till konsol, men jag håller med om att jag inte heller ser någon anledning att flamea pga denna info.

Medlem

Hur kan man inte tycka att första spelet hade en taktisk vy? O__o I jämförelse med konsolkameran var det ju rent löjligt vilken skillnad det var. Men jag hoppas verkligen att Dragon Age 2 blir bättre än jag tror.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Please don't.....

Medlem

Huh...

Får hoppas att det inte blir konsolifierat som så många andra spel idag.

Inaktiv

Gör PC-versionen FÖRST, sen kan dom porta det till skitkonsol så får vi se hur det fungerar. Så jävla trött på att PC-spel blir lidandes. Ett ordentligt spel ska spelas på en ordentlig PC, punkt slut - allt blir bättre med PC.

Inaktiv

Ettan verkade ju funka rätt bra på konsol, men det är tråkigt när utvecklingen går åt det här hållet. Konsolen är ju helt underlägsen som spelmaskin, men det är ju där stålarna ligger, så man kan ju inte klandra utvecklarna egentligen.

Medlem

en till utväcklare till bålet då ....

Inaktiv

lol åt alla konsolfolk som blir upprörda över den "kassa portningen" i ettan, välkomna till vår värld! För övrigt så vägrar jag tvivla på Bioware, de är ju för i helvete nästan det sista av de riktigt stora, gamla klassiska spelföretagen som fortfarande riktar sig till PC-spelare i första hand.

Jag vet vad ni tänkter nu men hur mycket du än påstår att Mass Effect är anpassat till konsol i första hand så har du fel, mängder med nördiga texter i Codex-avdelningen=PC-anpassat. Konsolkramare är för oengagerade och lata för att läsa sådant; varför skulle de annars frångå alla möjligheter, fördelar och friheter som PC'n erbjuder för att slippa behöva besitta mer kunskap än hur man trycker på resetknappen om något går fel?

Anyway, om BioWare låter PC-versionen bli lidande för konsolkramarnas skull när det gäller en traditionellt sett så PC:ig titel som Dragon Age II, så är det nog fan i mig dags att hitta en lagom murken stubbe att lägga sig och att vänta på döden under.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

12
Skriv svar