The Secret World

Robot
The Secret World

Brinnande vikingaskepp, ondskefulla gudar och demoner som hämtade ur Lovecrafts verk. Vi spelar The Secret Worlds endgame – och imponeras av vad vi ser.

#the-secret-world, #funcom, #age-of-conan-hyborian-adventures, #star-wars-the-old-republic


Medlem
The Secret World

Själv tyckte jag spelet verkade dåligt gjort, men det kan vara pga betan. Konstiga animationer och dylikt.


signatur

I drank what?

Medlem

Då är det bara att se om det floppar eller ej. MMO-Gudarna är elaka.

Medlem

ja animationerna suger samt karaktärs modellerna.
dessutom har jag crashat min dator på alla beta weekends.
vete fan vad det va för problem. kanske nån minnes läcka.
det är defenetivt inte klart för release.
ville verkligen gilla detta spelet dock.

Ish
Medlem

Jag tror det kommer misslyckats i den grad att det inte får den respons Funcom hade hoppats på. MMO Failure predictions 2-0...


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Testade beta i helgen men tyvärr så sög spelet, MMORPG är en döende genre. Iaf för mig!


signatur

I don’t puke when I drink. I puke when I don’t.

Medlem

Wow, imponerande End game content , det låter ju jäkligt Nice med tanke på hur det var i Age of conan, tänkte jag först, men sen i slutet av artikeln visar Funcom sina rätta färger. Funcom sabbade aoc med dåliga beslut och tystnad mot spelarna, jag är mkt skeptisk mot deras spel nu.

Medlem

Jag skulle väldigt gärna se ett sådant här spel, men i "single player". Överlag skulle jag gärna vilja spela ett bra SP Lovecraft-inspirerat spel. (Dock inte Amnesia-stilen, även om det skulle kunna vara en del, ett inslag någonstans i spelet)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Var peppad på spelet tills jag provade betan. Det kändes stelt, fult och framförallt tyckte jag deras universella lösning på förmågorna var på tok för enkel. Då finns det inget MMORPG som lockar mig det minsta i dagsläget.

Medlem

AoC var inte så dåligt som folk säger, hade väldigt roligt i det spelet. TSW imponerar den här betahelgen och jag känner mig trygg inför release. Stämningen i spelet är på topp!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Själv tyckte jag spelet verkade dåligt gjort, men det kan vara pga betan. Konstiga animationer och dylikt.

Ja det ser lite halvknas ut osv, men resten av spelet gör faktiskt det till ett av dom bästa MMO spelen på riktigt länge luddiga animationer till trots.. IMO!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Animationerna är inte så imponerande, det jag sett av striderna (kollat mycket på streams) så känns det för det mesta att spelare slår/skjuter i luften helt hejdlöst, känns inte som man träffar dvs, vilket är synd för det är en rätt viktigt aspekt tycker jag.

Medlem

Måste finnas endgame vid release. Annars blir det säkert bara som när vissa andra spel har släppts, folk kommer till maxnivå och så blir det ett jävla liv att det inte finns något att göra etc etc sen sticker folk.

Inaktiv

Som inbitet HP Lovecraft och Konspirationsteori-fan så KOMMER jag prova detta oberoende av vad recensenter och folk säger om det. Spelar just nu AoC och älskar varje minut av det.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Hypen gör mycket för ett spel och jag blev faktiskt hypad av det här. Men jag kommer endå inte köpa detta spel eller något annat mmo spel för att mmos inte är min grej.

Medlem

HERREJÅVLAR månadskostnad OCH pay-to-win i ett! Dom säljer redan både gear och vapen på officiella websidan. Fräckt av dom att ta betalt för spelet, månadskostnad och ingame items (vapen!)

Medlem

Verkar skit dåligt och lär nog floppa hårt.

Inaktiv
Skrivet av gejlemo:

HERREJÅVLAR månadskostnad OCH pay-to-win i ett! Dom säljer redan både gear och vapen på officiella websidan. Fräckt av dom att ta betalt för spelet, månadskostnad och ingame items (vapen!)

Tar ut så mycket pengar de kan helt enkelt. De har säkert redan planerat för att gå över till free to play när intresset dalar. De kör på månadskostnader säg ett halvår innan de byter till free to play och maximerar sina inkomster.

Medlem

Tyckte betan var värdelös, var så buggigt och tråkigt. Det färdiga spelet lär ju inte vara lika buggigt, men kommer fortfarande vara tråkigt känns det som. Nä tack, APB all over again.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Måste finnas endgame vid release. Annars blir det säkert bara som när vissa andra spel har släppts, folk kommer till maxnivå och så blir det ett jävla liv att det inte finns något att göra etc etc sen sticker folk.

Det finns inget "Endgame". Du kan göra allt på en gång och det finns inga levlar. Bara utrustning som kan bli bättre och mer skills att samla, men det börjar på en gång och inget låses direkt upp på samma sätt som i andra MMOs.

Du bör dock inte göra vissa instancer förns du har tillräckligt bra "Quality Level" (Equipment).


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Tyckte betan var värdelös, var så buggigt och tråkigt. Det färdiga spelet lär ju inte vara lika buggigt, men kommer fortfarande vara tråkigt känns det som. Nä tack, APB all over again.

Du kanske inte förstår skillnad mellan beta och demo? Klart där är buggar i en beta, konstigt vore det annars... Att jämföra föregående betahelger med denna är lönlöst, har skett så många förbättringar så nu känns spelet i det närmaste klart.

Medlem

Borde finnas någon sorts "Gamer parti" som styr tex hela världens MMORPG releaser. Om de har potential att hålla sig i längden osv.

För det är fan bara utnyttjning de här sättet som Funcom kör på. Att börja P2P, säkert med åtanke att deras spel inte kommer lyckas så väl, och sen switcha över till F2P. Och ovanpå detta kör dom P2W redan från start....

Gaming världen går det bara utför.. Sorgligt. Trodde högre om norskarna.

Man ska väl vara glad att vara 92a, då har man iallafall varit med om när Gaming va på sin gyllene tid, då företag som EA inte BARA va ute efter pengar.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Borde finnas någon sorts "Gamer parti" som styr tex hela världens MMORPG releaser. Om de har potential att hålla sig i längden osv.

För det är fan bara utnyttjning de här sättet som Funcom kör på. Att börja P2P, säkert med åtanke att deras spel inte kommer lyckas så väl, och sen switcha över till F2P. Och ovanpå detta kör dom P2W redan från start....

Gaming världen går det bara utför.. Sorgligt. Trodde högre om norskarna.

Man ska väl vara glad att vara 92a, då har man iallafall varit med om när Gaming va på sin gyllene tid, då företag som EA inte BARA va ute efter pengar.

Fast nu generaliserar du något enormt, alla spelföretag gör knappast likadant som Funcom eller EA, dessutom är vi inne i en slags övergångsperiod för traditionella affärsmodeller, utvecklingskostnader nuförtiden i kombination med gamla betalsätt är inte hållbart längre, därför letar företagen febrilt efter nya modeller, vissa mer framgångsrika än andra, men dom måste ju hitta det som funkar och det är absolut nödvändigt för att branschen ska kunna utvecklas vidare även om det kan vara tråkigt för oss gamers att genomlida.

Medlem

Jag får en oroliga känsla när jag läst klart den här artikeln. Spelet i sig verkar bra, men ska det bara finnas PvP (battlegrounds) och instancer i endgame så kommer det nog börja försvinna folk...samma sak hände i Swtor :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Synd bara att stridssystemet är så fruktansvärt osmidigt att spelet blir ospelbart. Känns inte alls som man har full kontroll över ens karaktär vilket är synd då spelet har riktigt skön setting och atmosfär

Medlem
Skrivet av Redstar:

Wow, imponerande End game content , det låter ju jäkligt Nice med tanke på hur det var i Age of conan, tänkte jag först, men sen i slutet av artikeln visar Funcom sina rätta färger. Funcom sabbade aoc med dåliga beslut och tystnad mot spelarna, jag är mkt skeptisk mot deras spel nu.

varför`? bara för det inte finns raids vid release?

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:

Borde finnas någon sorts "Gamer parti" som styr tex hela världens MMORPG releaser. Om de har potential att hålla sig i längden osv.

För det är fan bara utnyttjning de här sättet som Funcom kör på. Att börja P2P, säkert med åtanke att deras spel inte kommer lyckas så väl, och sen switcha över till F2P. Och ovanpå detta kör dom P2W redan från start....

Gaming världen går det bara utför.. Sorgligt. Trodde högre om norskarna.

Man ska väl vara glad att vara 92a, då har man iallafall varit med om när Gaming va på sin gyllene tid, då företag som EA inte BARA va ute efter pengar.

p2w,, har du ett exempel på att funcom kommer göra så i the secret world?

via kan ta deras modell med aoc som exempel,, det vara p2p från start,, sen fick man VALFRIHETEN " att kunna spela gratis.. en in game shop introducerades,, men något pay to win är det verkligen inte

född 92, och var med på den gyllene tiden lolz,,, snarare så har du missat den med flera år,, eller så är nu den kommer..,

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Gurkburk92:

Borde finnas någon sorts "Gamer parti" som styr tex hela världens MMORPG releaser. Om de har potential att hålla sig i längden osv.

För det är fan bara utnyttjning de här sättet som Funcom kör på. Att börja P2P, säkert med åtanke att deras spel inte kommer lyckas så väl, och sen switcha över till F2P. Och ovanpå detta kör dom P2W redan från start....

Gaming världen går det bara utför.. Sorgligt. Trodde högre om norskarna.

Man ska väl vara glad att vara 92a, då har man iallafall varit med om när Gaming va på sin gyllene tid, då företag som EA inte BARA va ute efter pengar.

p2w,, har du ett exempel på att funcom kommer göra så i the secret world?

via kan ta deras modell med aoc som exempel,, det vara p2p från start,, sen fick man VALFRIHETEN " att kunna spela gratis.. en in game shop introducerades,, men något pay to win är det verkligen inte

född 92, och var med på den gyllene tiden lolz,,, snarare så har du missat den med flera år,, eller så är nu den kommer..,

Nej, på AoC måste du för fan betala för att komma någonstans. Var har du fått detta ifrån ?

Du kan inte spela mer än vadå, 3 klasser utan att betala? Du har limited level utan att betala? Ja.. För att komma någonstans måste du BETALA.

Om du läser ovan, så har folk skrivit att dom ska köra P2W i Secret world också.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag skulle väldigt gärna se ett sådant här spel, men i "single player". Överlag skulle jag gärna vilja spela ett bra SP Lovecraft-inspirerat spel. (Dock inte Amnesia-stilen, även om det skulle kunna vara en del, ett inslag någonstans i spelet)

Du har säkert lirat det, men bara för att du inte ska missa det om du inte lirat det, så måste jag tipsa om Call of Cthulhu: Dark Corners of the earth. Ett av mina favouritspel ever.


signatur

Videomupp

Medlem

CRAP !


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar