Rykten om nytt Neverwinter Nights

Robot
Medlem
Rykten om nytt Neverwinter Nights

Intressant å se vad de kommer med


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Woooooo!

Hoppas! Hoppas! Hoppas!

Får hoppas dom lär sig av sina misstag med NWN2 och går tillbaka till rötterna med NWN.

Medlem

Hoppas på party gameplay som funkar. Det som gjorde första spelet långtråkigt. Alla klasser var ju tvugna att kunna soloa allting. Vilket tar bort en stor del av det som gör striderna i forgotten realms och D&D intressanta. Party kompositioner och taktiska strider.

Jag menar jag soloade ju båda expansionerna till nwn som Dwarf Cleric.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Medlem

Hmm.. undrar vilken utvecklare som jobbar med detta om det nu är sant.

Medlem

Gameplay lär nog bli annorlunda jämfört med de äldre D&D spelen, då den fjärde versionen av spelreglerna etablerat sig nu.

Vem det än är som gör nya spelet, har bättre förutsättningar att ge oss ett klassiskt RPG med tanke på alla ändringar som introducerats i Dragon Age 2.

Om det nu inte är ett MMORPG som det allra första spelet.

Inaktiv

Gissar på att det är Bioware, Bethesda eller Obsidian som utvecklar spelet, dock kan det lika gärna vara något annat företag.

QRT
Medlem

Snälla säg att det INTE är ett mmorpg!

Medlem

Tror inte bioware de verkar ha lämnat D&D spel.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Hoppas verkligen att det kommer ett nytt

Medlem

play-neverwinter.com

Luktar ju något B-online liknande skräp.

Inaktiv

Hoppas de lärt sig av misstagen i NWN och fortsätter på samma spår som i NWN2... Fast utan buggar redan vid release..


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem

Hoppas att det blir med 4:ed regler, inget mmorpg gnaget och helst en ny sugen utvecklar för PC och varför inte MAC? Släpp det på Stam och så slipper vi Biowares ursäkter och annan konsolisering om vi här tur... cynisk som jag är jag dock skeptisk.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Och det måste vara Bioware som gör spelet, ingen annan.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv
Skrivet av Morgurthion:

Hoppas de lärt sig av misstagen i NWN och fortsätter på samma spår som i NWN2... Fast utan buggar redan vid release..

Och mer putsat... Heller ingen VO än kass VO, samt skulle en kamera som faktiskt funkar smärtfritt vara fint.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Och det måste vara Bioware som gör spelet, ingen annan.

Obsidian skulle göra ett betydligt bättre jobb. Bara att jämföra NWN2 och Dragon Age, det förstnämnda är klart överlägset.

QRT
Medlem

NWN 2 OC var inge vidare, då föredrar jag DA. Däremot så var MOTB riktigt bra.

Är jag den ende som är trött på dessa sortens spel?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Grimley:

Gissar på att det är Bioware, Bethesda eller Obsidian som utvecklar spelet, dock kan det lika gärna vara något annat företag.

Heh, det var just de tre utvecklarna som jag strök bort från min "kan nog utveckla spelet"-lista först.

Bioware ägs av EA, så jag tvivlar på att de kommer att göra ett spel för en annan utgivare.

Bethesda är sin egen utgivare. Typ. Så samma sak där.

Obsidian? De är iofs inte uppknuten hos någon speciell utgivare, men jag tror fortfarande inte att de kommer att utveckla spelet. Det känns som att de har lämnat serien bakom sig.

Men vem det då kan vara har jag ingen koll på.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Är jag den ende som är trött på dessa sortens spel?

Vilken sort är det? Själv tycker jag det kommer alldeles för få ordentliga RPGs...

Inaktiv
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av Grimley:

Gissar på att det är Bioware, Bethesda eller Obsidian som utvecklar spelet, dock kan det lika gärna vara något annat företag.

Heh, det var just de tre utvecklarna som jag strök bort från min "kan nog utveckla spelet"-lista först.

Bioware ägs av EA, så jag tvivlar på att de kommer att göra ett spel för en annan utgivare.

Bethesda är sin egen utgivare. Typ. Så samma sak där.

Obsidian? De är iofs inte uppknuten hos någon speciell utgivare, men jag tror fortfarande inte att de kommer att utveckla spelet. Det känns som att de har lämnat serien bakom sig.

Men vem det då kan vara har jag ingen koll på.

Får nog ändra min lista, tänkte inte på något av det du skrev angående att tex Bioware ägs av EA. ; )

Medlem

To be fair, så är anledningen till att jag strök dem först, att jag tänkte på dem först.

"Bioware? Hm. Nej, de ägs av EA."

"Obsidian då? Känns inte rätt."

"OMG, Bethesda! Eller ... nja, kanske inte."

1
Skriv svar