The Old Republic går på räls?

Robot
Moderator | Testpilot
The Old Republic går på räls?

Ser inget fel med det. Tycker inte ens "Star wars" går mycket ut på att flyga omkring och skjuta med ett skepp. Det är Star Trek.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

AW8
Medlem

Space combat, bah - Huvudsaken är att det riktiga gameplayet inte går på räls.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser inget fel med det. Tycker inte ens "Star wars" går mycket ut på att flyga omkring och skjuta med ett skepp. Det är Star Trek.

eh?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

MFC
Medlem

fial... flai... fali... fila... flia... FAIL!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Lite besviken är man ju på att inte kunna kontrollera ett system med gillets megaskepp. Men kommer säkert nån revolutionerande patch/expansion nåt år efter release som löser det ifall communityn gapar tillräckligt högt.

Medlem

Är det bara jag som tänker Rebell Allians ...
Kan bli skoj om det blir gjort på bra sätt, annars rätt så trist.
Men som någon skrev innan, rymdstrider är inte riktigt star wars även om det innefattar detta..
Men det skulle vara skoj om man kunde borda skepp mitt i en rymdstrid samt fiender kunde spränga ens skepp medan man bordar ett annat..
Men det är kanske lite för önsketänkandet ..

Medlem

Låter så sjukt jävla tråkigt och dåligt.

Dunderfail 2/10

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser inget fel med det. Tycker inte ens "Star wars" går mycket ut på att flyga omkring och skjuta med ett skepp. Det är Star Trek.

Även detta: fail. Lyckat uttalande där.

Medlem

För det första är det Bioware som är utvecklare, spelet kommer bli grymt, det vet man. För det andra om det nu är sant att rymdstriderna skall gå på räls på något sätt så kommer Bioware göra det bra på något sätt ändå. Även om de striderna i skeppen kommer gå på räls. Men vem vet. Ingen är perfekt

Medlem

Jag fattar inte va fan ni säger att Star Wars inte har med rymdstrider att göra?!
Varför skulle det inte? Ni låter ju korkade:s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det kommer säker att utvecklas med tiden, måste ju spara en till till expansioner...


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av AW8:

Space combat, bah - Huvudsaken är att det riktiga gameplayet inte går på räls.

Exakt, space combat skulle vi lika gärna ha varit utan och ingen hade klagat.

AW8
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Jag fattar inte va fan ni säger att Star Wars inte har med rymdstrider att göra?!
Varför skulle det inte? Ni låter ju korkade:s

Nej - de som låter korkade är de ca 80% av TOR-forumet som dillar om att space combat är ett måste för att tillfredsställa deras SW-fantasier.
Space combat är ett minispel och har egentligen lika mycket med striderna och questandet att göra som pazaak.

TOR har fokus på story och verkar ha roliga klasser, men ändå skrev folk saker som:
"Vi ska ha space combat! Space combat! Utan space combat är det inget riktigt Star Wars-spel!"
Så KotOR var inget riktigt Star Wars-spel...?

Eller den bästa: "Episode IV didn't start with some guys running around on a planet."
Space combat-dyrkarna kan säga riktigt roliga saker.

Det är lite tråkigt att de väljer att efterlikna The Original Trilogy så mycket (det syns tydligast på rymdskeppen).
http://s1018.photobucket.com/albums/af305/Imperialagent0110/S...
Det börjar att bli lite för "ikoniskt" nu. Bygg hellre vidare på KotOR-stilen eller något nytt.

PS. Spelet hade varit avtäckt i nästan två år innan BioWare avslöjade att det skulle finnas rymdstrider. Space combat-dyrkare; vad väntade ni er? Att space combat skulle vara "the fifth pillar" och vara det stora fokuset i TOR?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Om detta är sant, i kombination med avsaknaden av "sikta själv" (á la Fallen Earth) så känns det som skäl nog att avboka. Kan man lika gärna vänta på Black Prophecy (E3) istället.


signatur

Dr Tom
[]#####||(
===================================

Medlem

Låter väl ganska typiskt Bioware? Deras fanboys klagar ju aldrig ändå, dom kan släppa en brakskit och plasta in den, det skulle ändå sälja bra och få 10/10 av deras fans.


signatur
Inaktiv

Precis, de har säkert med det i spelet för att kunna bygga ut på det sen. Att det redan finns med är ett gott tecken. Då är rymdstrider redan en del av kärnan.

Men detta väger på att spelet lyckas. Själv tvekar jag då grafiken är värdelös och utan inlevelse. Striderna och animationerna ser lika värdelösa ut. Om det någonsin kommer ett trovärdigt Star Wars-universum så tvivlar jag på att det är detta.

Medlem

Allt ska vara så satans casual i MMO's nu för tiden. Det ska vara lätt, super lätt, men det ska ta tid. Lätt som fan så vem som helst kan göra det, bara dom spenderar massa tid. Desto längre tid = mer pengar till utvecklarna.

Medlem
Medlem

Kan finna det lite smått underligt att man satsar på ett Pc spel samtidigt som man i andra sammanhang hävdar att konsoll är det viktigaste.för dem. Nåja, speciellt sugen på detta här jag inte blivit ännu.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av Flesheater:

Allt ska vara så satans casual i MMO's nu för tiden. Det ska vara lätt, super lätt, men det ska ta tid. Lätt som fan så vem som helst kan göra det, bara dom spenderar massa tid. Desto längre tid = mer pengar till utvecklarna.

Ja jädrigt konstigt att företag vill tjäna cash.

Medlem

Får bilder i huvudet att det kommer bli likt daily quests i WoW där man ska bomba saker från en fågel.

Medlem
Skrivet av galnegus:

Får bilder i huvudet att det kommer bli likt daily quests i WoW där man ska bomba saker från en fågel.

Precis så tror jag också det kommer bli, förstår inte varför folk är så hypade av det här spelet. Det ser väldigt meh ut, IMO.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem

Bryr mig inte så mycket om det. Ge mig istället stora PVP strider på marken istället


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

^-

Bryr mig inte om det alls. Skrota detta och gör KotOR3.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Riktigt coolt om det blir arkadiga rymdstrider, ser fram emot det.

Medlem

Jag har givit upp hoppet om detta spel, tror det kommer bli precis som alla andra tråkiga mmos a la wow/lineage-stil där ute.

Medlem

Inte förvånande, Knights of the Old Republic om jag inte minns fel hade exakt samma sak.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser inget fel med det. Tycker inte ens "Star wars" går mycket ut på att flyga omkring och skjuta med ett skepp. Det är Star Trek.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Bättre att inte göra det alls då? och sen släppa en Jump to lightspeed expansion... göra nåt halvhjärtat halvmesyr för att kunna skriva på lådan "OMG SPACE COMBAT!" känns mest fattigt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bioware gjorde även mining-tillägget till Mass Effect 2, om man vill ha en aning om hur riktigt illa det kan bli Men med lite feedback kanske det utvecklas, det viktiga är att det finns space combat över huvud taget från start.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KatOne:

Låter så sjukt jävla tråkigt och dåligt.

Dunderfail 2/10

Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser inget fel med det. Tycker inte ens "Star wars" går mycket ut på att flyga omkring och skjuta med ett skepp. Det är Star Trek.

Även detta: fail. Lyckat uttalande där.

Vad är failet? Mestadels i Star wars böcker, spel och filmerna har det varit med om "fotbaseradade" strider och liknande. Star trek har ju handlat om dom på skeppet och mycket ombord skeppet pundhuve.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar