Machinarium frälser piratkopierare

Robot
Inaktiv
Machinarium frälser piratkopierare

Moms tillkommer så räkna med ~46:-

Medlem

Är ett riktigt bra peka-kicka äventyr, så ni som inte redan har det bör absolut ta chansen.

Medlem

Taget! Men har visserligen inte fultankat det. Jag undrar om de kanske får för sig att stämma en för att jag köpt det UTAN att ha fultankat det innan... Man borde kanske ta det säkra före det osäkra och tanka det först?

Edi.
Vad i!? Nerladdningslänken man får är bara giltig i 14 dagar. Dåligt!

Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Taget! Men har visserligen inte fultankat det. Jag undrar om de kanske får för sig att stämma en för att jag köpt det UTAN att ha fultankat det innan... Man borde kanske ta det säkra före det osäkra och tanka det först?

Edi.
Vad i!? Nerladdningslänken man får är bara giltig i 14 dagar. Dåligt!

fultankat? Vafan det var det löjligaste jag hört för att använda en metafor för olaglig nedladdning.

Har köpt det retail, men blev trött på det efter 600 klickningar och gissningar... Snyggt är det i vilket fall som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Preath:
Skrivet av Zpiritual:

Taget! Men har visserligen inte fultankat det. Jag undrar om de kanske får för sig att stämma en för att jag köpt det UTAN att ha fultankat det innan... Man borde kanske ta det säkra före det osäkra och tanka det först?

Edi.
Vad i!? Nerladdningslänken man får är bara giltig i 14 dagar. Dåligt!

fultankat? Vafan det var det löjligaste jag hört för att använda en metafor för olaglig nedladdning.

Metafor? Du menar som när man snor bensin? Har inte tänkt så långt faktiskt. Att "tanka" något är ju en vanlig synonym till "ladda ner" numera, "fultanka" blir ju en naturlig utveckling för att beskriva illegal nedladdning och ett ord som dyker upp titt som tätt...

Medlem

Köpte det på steam. Helt klart köpvärt, tog ca 5 h att spela igenom och var underhållande hela vägen.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av Preath:
Skrivet av Zpiritual:

Taget! Men har visserligen inte fultankat det. Jag undrar om de kanske får för sig att stämma en för att jag köpt det UTAN att ha fultankat det innan... Man borde kanske ta det säkra före det osäkra och tanka det först?

Edi.
Vad i!? Nerladdningslänken man får är bara giltig i 14 dagar. Dåligt!

fultankat? Vafan det var det löjligaste jag hört för att använda en metafor för olaglig nedladdning.

Metafor? Du menar som när man snor bensin? Har inte tänkt så långt faktiskt. Att "tanka" något är ju en vanlig synonym till "ladda ner" numera, "fultanka" blir ju en naturlig utveckling för att beskriva illegal nedladdning och ett ord som dyker upp titt som tätt...

Precis, och fultanka, det var första gången ja hört och det var från dej Men ja gillar inte det ordet dock. xD

Medlem

''Vi diskuterar inte piratkopiering, Läs reglerna och skärp dig'' Det fick man förut i mailen av FZ och se villka som ''diskuterar'' detta nu? Ni säger till andra att skärpa sig och vad fan gör ni?

Medlem

Personligen finner jag det skrämmande att folk piratkopierar och tycker det är OK.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av tavener:

''Vi diskuterar inte piratkopiering, Läs reglerna och skärp dig'' Det fick man förut i mailen av FZ och se villka som ''diskuterar'' detta nu? Ni säger till andra att skärpa sig och vad fan gör ni?

?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Personligen finner jag det skrämmande att folk piratkopierar och tycker det är OK.

personligen tycker jag det är skrämnmande att konsumenten är så jävla trög att han/hon går med och betalar de priser industrin vill ha för film, musik och spel idag.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

bra pris, de stora blodsugarna kanske borde ta lärdom av detta...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Personligen finner jag det skrämmande att folk piratkopierar och tycker det är OK.

Tycker det är ännu mer skrämmande att stora företag legalt kan släppa riktiga skräpspel som de hypar och köper recensioner på sen har du ingen möjlighet att lämna tillbaks spelet och få pengarna tillbaks.

Ganska komiskt hur det är okej för stora företag att stjäla från vanliga människor men inte tvärtom.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Tybalt:

Personligen finner jag det skrämmande att folk piratkopierar och tycker det är OK.

Tycker det är ännu mer skrämmande att stora företag legalt kan släppa riktiga skräpspel som de hypar och köper recensioner på sen har du ingen möjlighet att lämna tillbaks spelet och få pengarna tillbaks.

Ganska komiskt hur det är okej för stora företag att stjäla från vanliga människor men inte tvärtom.

Det är ju knappast så att de tänker:
"Nu släpper vi ett riktigt skitspel som vi kan tjäna skitmycket på".

Jag fattar inte att du tycker att det klassas som stöld från företagens sida om du köper ett spel du inte gillar. Då får du skylla dig själv tycker jag.

Medlem

Då kanske man skulle tanka det för att komma åt detta erbjudande då.

Köpte detta i julas till tjejen, får bli ett PC-ex till mig själv nu då.

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

personligen tycker jag det är skrämnmande att konsumenten är så jävla trög att han/hon går med och betalar de priser industrin vill ha för film, musik och spel idag.

Det är konsumenten själv som satt kostnaderna, då de vill ha spel som har höga utvecklingskostnader. Avancerad grafik, filmkvalite på story och dialog, stora och komplexa spel. Att utveckla spel är inte gratis, inte ens indie-spel. Det finns en handfull spel som idag kostat uppåt 100 miljoner dollar att utveckla.

Sen är det en stor risk att utveckla dyra spel under lång tid. Det finns inga garantier för att marknaden gillar spelet när det släpps.

Det finns massor av spel som är billiga att köpa, just det som ämnet handlar om t.ex. och trots det så piratkopieras de hur mycket som helst.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Cane:
Skrivet av Tybalt:

Personligen finner jag det skrämmande att folk piratkopierar och tycker det är OK.

Tycker det är ännu mer skrämmande att stora företag legalt kan släppa riktiga skräpspel som de hypar och köper recensioner på sen har du ingen möjlighet att lämna tillbaks spelet och få pengarna tillbaks.

Ganska komiskt hur det är okej för stora företag att stjäla från vanliga människor men inte tvärtom.

Det är ju knappast så att de tänker:
"Nu släpper vi ett riktigt skitspel som vi kan tjäna skitmycket på".

Jag fattar inte att du tycker att det klassas som stöld från företagens sida om du köper ett spel du inte gillar. Då får du skylla dig själv tycker jag.

Intellectual Property.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag slog till direkt! velat ha spelat sedan jag testade demot men tyckt det var lite dyrt..

Medlem

Definitivt köp! Har hört mycket bra om det, men tyckte priset var lite väl högt för den typen av spel när det var fullpris, men nu är det ju så billigt att det inte inte ens behöver funderas på. Köp! Köp! Köp!

Inaktiv

Bra pris! Kul att indiescenen har marginaler och kan justera priser lite hur som helst.

Medlem

Gillar alltid sånna här intiativ, spelet är köpt, sen får jag se när man har tid att spela.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Tybalt:

Personligen finner jag det skrämmande att folk piratkopierar och tycker det är OK.

personligen tycker jag det är skrämnmande att konsumenten är så jävla trög att han/hon går med och betalar de priser industrin vill ha för film, musik och spel idag.

Skrivet av nudelsdesign:

bra pris, de stora blodsugarna kanske borde ta lärdom av detta...

Om du tycker spelen är för dyra så köp dem inte då.

Men du har fan ingen rätt att piratkopiera dem. Vill du inte köpa dem så får du helt enkelt låta bli att spela.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Tybalt:

Personligen finner jag det skrämmande att folk piratkopierar och tycker det är OK.

personligen tycker jag det är skrämnmande att konsumenten är så jävla trög att han/hon går med och betalar de priser industrin vill ha för film, musik och spel idag.

Skrivet av nudelsdesign:

bra pris, de stora blodsugarna kanske borde ta lärdom av detta...

Om du tycker spelen är för dyra så köp dem inte då.

Men du har fan ingen rätt att piratkopiera dem. Vill du inte köpa dem så får du helt enkelt låta bli att spela.

Bra sagt Tänkte likadant när jag läste hans inlägg.

Inaktiv

En annan syn på piratande.

Ta inte detta som att jag försvarar piratande i sig.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Ett sätt att gnälla över dålig försäljning på.
Gör ett bättre spel så köper folk.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Ett sätt att gnälla över dålig försäljning på.
Gör ett bättre spel så köper folk.

Tror du missade läsa artikeln, eller skaffa dig lite information innan du skrev en kommentar.

1) De gnäller inte över dålig försäljning, utan konstaterar hur mycket deras spel blev piratkopierat och erbjuder det nu till lägre pris med en kommentar om piratamnesti (vilket är ett sätt att få uppmärksamhet och gratis press).

2) Machinarium har fått 85/100 på Metacritic, och har 9.3/10 i user score. Med andra ord så tycker de flesta att detta spel är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Ett sätt att gnälla över dålig försäljning på.
Gör ett bättre spel så köper folk.

Knappast, SC2 har ju piratats hur mycket som helst redan, färskt bevis. Piratkopierare , gör det oavsett om spelet är bra eller inte.. att dem skulle vara ärliga om det är ett "bra" spel är tamefan bara bullshit.

12
Skriv svar