Age of Empires Online presenterat

Robot
Medlem
Age of Empires Online presenterat

Kan ju kanske bli coolt. Lite som de här webspelen fast i 3D.


signatur

//toxaris
//Daniel Persson

Medlem

fan va jävla gay det ser ut

Medlem

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta :S Ser väldigt... "gay" ut iaf. Vem har de tänkt ska spela detta egentligen?

Medlem

När de stod att det är konstant online och innehöll krig så föll tankarna direkt på webspel som Travian. Och om det blir något som webspelen så betyder det att man ibland måste "vakta" sin by om nätterna mot spelare som bara älskar att förstöra för andra.

Medlem

Hade det inte sett ut som en tecknad serie för förskolebarn så hade det nog varit intressant för mig...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Age of Empires meets Fat Princess...

Medlem

Dö i en eld.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Såg inte så spännande ut, ser även ut som Battlefield Heroes grafikmässigt. Dessutom så såg man ingen kvalitet i det hela.. bara något löjligt dravel gjort lite snabbt.

Medlem

Lite sugen blev man, men det är för många frågetecken än så länge.
Mysig grafik!

Inaktiv

ett uppdaterat farmville

Inaktiv

Tja... Ser barnsligt ut men registrerade mig i alla fall. Hade hoppas på något mer från "Age of X" skaparna... Och självklart online.

Micro$oft!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Är detta framtiden för PC spelandet??


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Förlåt men nu kommer jag ha ett litet utbrott här så varning för alla som inte tål sånt.

Denna "grafikstandard" vi uppnått med pastellfärger, barnsliga modeller, överstora delar av karakträrer(axlar etc), konstigt böjda och formade hus etc. etc. härstammar från en enda sak World of Warcraft/Warcraft III

Helt seröst, bara för de spelen ser ut som en fyraåring suttit med en krita och kladdat runt sin fantasi i 3D betyder det inte att ALLA spel som släpps inom 10-15år måste se ut såhär!

Vad hände med spel som ser lite mer realistiska ut men inte för realistiska? där man bara försöker åstakomma en viss "natural-feeling".

Age of empires II, det är den grafgiska stilen de borde satsa på.
Vad det gäller MMOs, varför måste alla se ut som WOW.. se på The Old Republic, ser larvigt ut med de kantiga ansiktena formerna osv, Där borde de gjort det mer som första CGI trailern de visade. DET SÅG FÖRBANNAT BRA UT!

Starcraft II, jag vet, blizzards IP med deras "grafiska touch"... Det ser okej ut ombord The Hyperion, lite slitet, lite tuffare om man säger så, kommer man in i spelet sen ser alla byggnader ut som plastleksaker och uppblåsta med ballonger.
Samma sak händer med Diablo III.

Jag tycker det e förbannat synd att se majoriteten av spelföretagen gå efter en "WOW-känsla" i många nyare spel... Det är redan gjort! Glöm, gå vidare, utveckla nytt, VÅGA!

Förlåt för denna 'rant' men jag blir så sjukt less av att se hur alla spel ska se ut som att WOW vart och haft sex med alla utvecklares spelmotorer och åstakommit en förbannat ful avkomma.

Inaktiv

AoE , men för barn.


signatur

War never changes.

Medlem

Är inte samma utvecklare. Ensemble studios la ner (tror jag), så är bara namnet som är samma från förut

Medlem

Det ser ut som en blandning mellan The Settlers och Age of Empires.

Medlem

Haha på slutet, woho!


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Såg casual ut.

Ser ut som en barnversion av originalet.... sorgligt.

Ser ut som en barnversion av originalet.... sorgligt.

Ser ut som en barnversion av originalet.... sorgligt.

Medlem

Ja, det där kommer jag inte att spela. Är det här verkligen till PC eller är det till browsern?

"Age of Empires... ONLINE!"

Medlem

Som ett fan av AOE originalen så börjar jag gråta när jag ser detta, för i helvete. Garanterat inget blod heller...

Medlem

Asså man blir så ..... förbannad av att dom drar ner esemble studios lyckade spel i avgrunden Blir så gråt färdig så man nästan börjar gråta blod här vill fan döda studion som gjorde detta spel nästan....

Medlem

jag spelar fortfarande AOE3 med ngra vänner och lär göra det ett par år till, men nu blir man så besviken, Iden värkar nice med ett mmoRts, och om jag förstod det rätt så behåller man staden man bygger upp tills ngn förstör den inte att man måste bygga upp en ny stad för varje match ( som i AOE3 och typ 90% av alla andra rts ) men jag fattar bara inte vitsen, vrf kan dem inte görra ett Rts men en snygg o bra grafik ist för detta barnsliga skit, vist det är lite mysigt i BF heroes Med flera, men det här ser bara löjligt ut


signatur

Rwa?

Medlem

Värt att ha i minnet: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20090216/ensemble-folk-star...

På sätt och vis är det alltså orginalutvecklarna som skapat detta :/

Medlem

Varför ska alla mmo'er ha sån här töntig barnfilms grafik för?
Helt hopplöst, blev exempelvis väldigt besviken när jag såg att the old republic skulle bli så fult.
Dom får ta och börja satsa på att göra spel för folk med speldatorer istället för att göra fula spel som ser 10 år gamla ut!

Inte undra på att det är så dålig stämning i dom flesta MMO'erna när det alltid ska se ut såhär. Då blir det ju bara små barn som vill spela dom.

Medlem
Skrivet av Xtars:

Förlåt men nu kommer jag ha ett litet utbrott här så varning för alla som inte tål sånt.

Denna "grafikstandard" vi uppnått med pastellfärger, barnsliga modeller, överstora delar av karakträrer(axlar etc), konstigt böjda och formade hus etc. etc. härstammar från en enda sak World of Warcraft/Warcraft III

Helt seröst, bara för de spelen ser ut som en fyraåring suttit med en krita och kladdat runt sin fantasi i 3D betyder det inte att ALLA spel som släpps inom 10-15år måste se ut såhär!

Vad hände med spel som ser lite mer realistiska ut men inte för realistiska? där man bara försöker åstakomma en viss "natural-feeling".

Age of empires II, det är den grafgiska stilen de borde satsa på.
Vad det gäller MMOs, varför måste alla se ut som WOW.. se på The Old Republic, ser larvigt ut med de kantiga ansiktena formerna osv, Där borde de gjort det mer som första CGI trailern de visade. DET SÅG FÖRBANNAT BRA UT!

Starcraft II, jag vet, blizzards IP med deras "grafiska touch"... Det ser okej ut ombord The Hyperion, lite slitet, lite tuffare om man säger så, kommer man in i spelet sen ser alla byggnader ut som plastleksaker och uppblåsta med ballonger.
Samma sak händer med Diablo III.

Jag tycker det e förbannat synd att se majoriteten av spelföretagen gå efter en "WOW-känsla" i många nyare spel... Det är redan gjort! Glöm, gå vidare, utveckla nytt, VÅGA!

Förlåt för denna 'rant' men jag blir så sjukt less av att se hur alla spel ska se ut som att WOW vart och haft sex med alla utvecklares spelmotorer och åstakommit en förbannat ful avkomma.

WORD!

Medlem
Skrivet av Xtars:

Förlåt men nu kommer jag ha ett litet utbrott här så varning för alla som inte tål sånt.

Denna "grafikstandard" vi uppnått med pastellfärger, barnsliga modeller, överstora delar av karakträrer(axlar etc), konstigt böjda och formade hus etc. etc. härstammar från en enda sak World of Warcraft/Warcraft III

Helt seröst, bara för de spelen ser ut som en fyraåring suttit med en krita och kladdat runt sin fantasi i 3D betyder det inte att ALLA spel som släpps inom 10-15år måste se ut såhär!

Vad hände med spel som ser lite mer realistiska ut men inte för realistiska? där man bara försöker åstakomma en viss "natural-feeling".

Age of empires II, det är den grafgiska stilen de borde satsa på.
Vad det gäller MMOs, varför måste alla se ut som WOW.. se på The Old Republic, ser larvigt ut med de kantiga ansiktena formerna osv, Där borde de gjort det mer som första CGI trailern de visade. DET SÅG FÖRBANNAT BRA UT!

Starcraft II, jag vet, blizzards IP med deras "grafiska touch"... Det ser okej ut ombord The Hyperion, lite slitet, lite tuffare om man säger så, kommer man in i spelet sen ser alla byggnader ut som plastleksaker och uppblåsta med ballonger.
Samma sak händer med Diablo III.

Jag tycker det e förbannat synd att se majoriteten av spelföretagen gå efter en "WOW-känsla" i många nyare spel... Det är redan gjort! Glöm, gå vidare, utveckla nytt, VÅGA!

Förlåt för denna 'rant' men jag blir så sjukt less av att se hur alla spel ska se ut som att WOW vart och haft sex med alla utvecklares spelmotorer och åstakommit en förbannat ful avkomma.

Mja, visst ser en del spel lite "snällare" ut idag. Men jag håller inte med dig om att det är en dålig sak, men det är individuellt vad man tycker, så det är ingenting att tjafsa om. Däremot är en av anledningarna till att spel ser ut som dom gör är att grafiken inte blir lika tung = behövs inte lika tunga burkar för att spela = fler människor spelar = (ännu) mer pengar till Microsoft.

12
Skriv svar