Windows 7 - mitt första steg tillbaka till PC-gaming

Flakmonkey
Windows 7 - mitt första steg tillbaka till PC-gaming

För en tid sedan skrev jag ett inlägg där jag ville ha tips på vad jag ska tänka på när jag ska köpa en ny PC. Jag fick väldigt många tips (tack till er alla som delade med er av er visdom) och just då var jag helt inställd på att köpa en helt ny dator. Efter en vecka eller så började jag dock tänka igenom det hela och kom fram till att det kanske inte var helt motiverat. För det första så har jag ju ändå konsoler att spela på och för det andra så har jag ju trots allt en dator som förhoppningsvis inte är helt jävla värdelöst.

Så jag hade alltså gått från att vara helt inställd på att köpa dator till att avfärda det helt och som det ofta brukar vara när man svajar mellan två motpoler som har jag nu kommit in på ett mellanspår. Detta spår påbörjades igår då jag beställde Windows 7 från CDON (samt #Starcraft II) eftersom jag använder Windows 7 på jobbet och gillar det samtidigt som XP börjar kännas lite väl omodernt. Med nytt OS kan jag ju lura mig själv att tro att det är en helt ny och fräsch burk. När Windows 7 sedan är installerat så får jag se vad nästa steg blir. Kanske måste jag uppdatera burken eller köpa en helt ny, men jag tycker ändå att jag borde kunna spela de flesta spelen med hygglig grafik ändå. Självklart inte max men så att det flyter på utan att se förtäskigt ut.

Steg två blir att köpa en ny skärm för det måste jag verkligen ha. Den jag har nu köptes 2005 var en värstingmodell när den kom, en av de första som fungerade hjälpligt att spela snabba FPS på. Nu är den dock löjligt passé, inte ens widescreen, så det behövs verkligen. En fin sak som håller länge på en 21" ungefär. Större behövs ju inte iom att man kommer sitta rätt nära. Så är det någon som har något tips på vad man ska köpa och/eller undvika så tar jag gärna emot tips. Som vanligt är det mycket för pengarna som gäller. Behöver inte ha det allra bästa om det kostar mycket utan kan nöja mig med det nästa bästa som är billigare

Nu sitter jag här iaf och väntar på Windows 7 och på min comeback som PC-gamer. Ska bli riktigt skoj att upptäcka nya bekantskaper och även återupptäcka gamla älsklingar som jag inte spelat på länge - för det lär ju bli lite #Unreal Tournament 2004 också

#blogg

Medlem
Windows 7 - mitt första steg tillbaka till PC-gaming

kan det vara skärmen som du köpte när vi var på väg till kalmar på msb-lan?


signatur

thank you, come again

Medlem

wb får man väl säga tll den enda rätta plattformen

Medlem

Härligt att se folk återvända till PC gaming har blivit på tok för mycke konsol senaste tiden

Jag såg att du var sugen på ~21" men just nu har de ju ett ganska förmånligt erbjudande på komplett.se, det är en 24" BenQ, 1920x1080, 2ms responstid grå-grå 5ms snitt vid gaming osv. Stilfull e den oxå.
Pris: 1495:-

funderar på att uppgradera till en sån sj och byta ut min 22" Samsung 226bw

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=477710

Medlem

Välkommen tillbaka
Kan inte uttala mig om det är någon prestandaskillnad mellan XP och Windows 7 (antagligen är det det) eftersom jag investerade i mer RAM, ny Quad CPU och en SSD disk när jag gick över till Windows 7.
Ångrar i alla fall inte att jag slängde ut XP.

Se bara upp när du lirar SC2 online (Little Gamers har en bra beskrivning).


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

what a complete faggot

Inaktiv

Bara du inte gör bort dig och köper en 22" med upplösningen 1920x1080. En sån skärm är nämligen betydligt lägre på höjden, än en 22" som har den gamla upplösningen 1680x1050.

Om ditt grafikkort pallar med spel i full-hd upplösning, så skulle jag köpa en 24" (1920x1080), om inte, en 22" med den "gamla" upplösningen (1680x1050)


signatur

C2D 2.13GHz / 4GB DDR2 5300/ 8800GTS 640MB/ HD 2xSamsung 500GB Sata2/ 22"Samsung 226BW.

1
Skriv svar