En gift man

Medlem
En gift man

Söndag morgon.. vi vaknar bredvid varandra som äkta makar

Efter en lååång dag, kväll och natt går vi nu omkring i världen som man och hustru, familjen Ek. Det var en underbar dag även om vädrets makter gjorde sitt bästa för att ställa till det för oss.

Fotograferingen som var det första stora som hände på dagen skedde utomhus och vi hade en ordentlig tur med vädret just då. I princip uppehåll under hela fotograferingen förutom några stänk på slutet. Allt förlöpte väl och vi är säkra på att få massa fina foton.

Då fotograferingen var över så hade de första gästerna anlänt till Katrinetorp. Glada röster spred sig i rummen och nerverna började åter igen göra sig påminda. Vi smög försiktigt upp på ovanvåningen och väntade spänt tills det var dags att ta sig ner för vigseln.
Fotografen hängde med oss hela vägen och vi satt och småsnackade lite medan vi väntade. Två bröllopsfotografer emellan

Det blev snart dags för mig att äntra scenen och tillsammans med min best-man Åke gick jag ner. Alla gästerna satt spända av förväntan medan regn och åska ackompanjerade utanför fönstrena.
Alla var så finklädda och glada och här ska jag erkänna att jag var lite nervös

Ganska så snart körde min kära vän Kimmo igång med introt till första låten. Han satt längst fram med en keyboard modell större och spelade så vackert. Då Linda klev in innanför dörrarna gick ett sus genom lokalen och jag kände mig så otroligt stolt, hon var så vacker!
Tillsammans med sin syster tillika tärna Kajsa skred hon snyggt fram till mig och vi fick höra den första låten framföras av Lindas andra syster Louise. Det var otroligt vackert och rörande.
Efter första låten så läste vigselförrättaren en dikt.
Andra låten framfördes av Lindas kusin Calle på gitarr och syster Louise på sång. Även denna helt otroligt vacker och stämningsfull.

När detta var över så var det dags för själva vigselakten med den tvungna genomläsningen av text från vigselförrättaren. Vi sa JA (med åskknallar precis då!) bytte ringar och kysstes.

Efter vigseln var det så champagne (inomhus). Det hade vid det här laget börjat se ut som syndafloden utanför huset och ingen var särskilt intresserad av att gå ut. Inte ens rökarna
Tipsrundan genomfördes i huset och alla drack och skålade. En lång rad av gäster ville kramas och tacka för den underbara vigseln, vi blev också fotograferade som värsta kändisarna och alla ville vara med på en bild

Herr och Fru Ek fick sedan genomleva en helt underbar och fantastisk bröllopsmiddag med härliga tal och goda viner. All mat och dryck var fantastisk (jag ska sluta använda det ordet så mycket) och vi kan bara tacka köket så himla mycket för en fantastisk kväll.
Jag kan varmt rekommendera Kleins kök & mat ifall ni ska ha stor fest och såklart lokalerna och stället Katrinetorp.

Det vackraste talet var i min mening min fars, det var helt från hjärtat och jag tror många fällde en liten tår då han stod där nervös men stolt. Jag vet att jag gjorde det.

Vi hade ju övat in en tokseriös vals med avbräck av "apache-låten, känd från Fresh Prince in Belair". Till allas stora förtjusning

Festen efter blev så himla lyckad och jag har sett släktingar på dansgolvet som jag aldrig trodde jag skulle få se dem! Dans, skratt och svett hela natten lång!!!

Vi var hemma vid halv fyra ungefär trötta trötta men sååå glada och lyckliga. Äntligen gifta makar.

Tack alla ni som har önskat oss lycka till och tänkt på oss på vår stora dag och ett extra stort tack till er som var på plats för att dela den med oss. Det är minnen som aldrig kommer suddas ut utan bäras genom livet på en extra varm plats i hjärtat.
Skulle vi på ålderns höst få problem med minnet har vi ju ändå svärföräldrarnas säkert 6 timmar långa videoinspelning från kvällen

// Manuel Ek, fotograf och äkta man

#blogg

Medlem
En gift man

Då får man komplettera med ett stort GRATTIS också!

Medlem
Medlem

Grattis! Jag sa det förut men säger det igen: Lycka till! (i framtiden)


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
1
Skriv svar