Batman Arkham Asylum

Ambassadör
League of Legends
Batman Arkham Asylum

Spelade för ett par dagar sen igenom Batman Arkham Asylum. Tänkte nu förmedla mina tankar om detta spel.

Batman har ännu en gång fångat Jokern och för honom till Arkham Asylum. Men Jokern lyckas på ett lätt sätt rymma och det dröjer inte länge innan det är han som har kontrollen för säkerheten över psykhemmet. Det är din uppgift att klä dig rollen som Batman och stoppa allt som Jokern har i görning. Det som från början ser ut som ett enkelt flyktförsök urartar snabbt i ett mästerligt kaos komponerat av Batmans ärkerival.

Under spelets gång möter man mesta dels vanliga fångar. Dessa utrustar sig med järnrör, vapen och allt annat de kommer över för att stoppa din väg mot Jokern. Under färden får man möta flera av Batmans lite mer kända fiender, så som Poison Ivy, Bane, Scarecrow i större bossfighter. Dessa är varierande och man måste använda sig av Batmans olika uppfinningar för att besegra dem.
Spelet varieras mellan smygande och fighting på ett smidigt sätt så att inget av valen blir uttjatade. Eftersom man slåss större delen av spelet krävs det bra kontroller och en bra kamera för att detta ska fungera. Jag var väldigt orolig till en början eftersom jag spelade igenom spelet med mus och tangentbord. Men kontrollerna fungerar utmärkt och har inte märkt några problem med kameran. Jag märkte att när man utförde lite längre combos så kunde det vara svårt att utföra kast och så kallade takedowns, som slår fienderna medvetslös, utan att combon slutade eller man blev påhoppad av en motståndare, för att specialattackens animation tog längre tid och gick inte att bryta. Det kan också bero på att jag sitter vid en ny laptop och jag är inte van vid det tangentbordet. Men överlag funkar kontrollerna bra.

Jag tog inte tiden på hur länge jag spelade igenom berättelsen men skulle tippa på knappa 10 timmar. Berättelsen är fängslande och stämningen är ypperlig. Vill man lägga mer tid på spelet finns det så kallade challenges som man kan testa sina smyga/slåss kunskaper. ”The Riddler” har lagt ut flera gåtor över ön som man kan passa på att hämta. Med dessa blir man belönad med information om karaktärerna och får statyer av dem. Detta är ett smart sätt att ge ut informationen om sina motståndare och berättelsen slipper störas med bakgrundsbeskrivningar av karaktärerna.

Rösterna är spelade av personerna som gjorde rösterna till den tecknade serien och de flesta gör ett ypperligt jobb.

Spelet är riktigt bra. Utvecklarna har hittat den rätta mörka stämningen som hör Batman till. Men med lite små missar och inte så stort utbud av bossar tappar spelet lite i betyg men jag ser redan fram emot nästa spel i serien. Fortsätter utvecklarna på denna banan, lägger till lite mer utrustning och miljövariation kan nästa spel bli något ännu större än vad detta är. Jag rekommenderar verkligen köp för det är ett riktigt bra spel.

Christoffer Bale har gjort Batman rättvis i filmvärlden och här får Batman sitt bästa spel någonsin. Det känns som det är Batmans tidålder för den mörke riddaren lyser starkare än någonsin

Betyg: 8,9/10

Plus:Stämingen, rösterna, upplägget

Minus: Mindre missar, lite variation av fiender och strider

#blogg

Batman Arkham Asylum

En av de bästa spel som gjorts utan tvekan, hitta alla gåtor så får du en extra överraskning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Ambassadör
League of Legends

Ojdå. då får jag göra det. Då är det också noterat att inte göra en recension innan man har spelat klart till 100%

Medlem

Som Walter sa, ett utav de bästa spelen på senare tid. Otroligt stark singleplayer upplevelse!

Ambassadör
League of Legends

Ett av få spel där spelarens upplevelse kommer före stora explosioner och annat strunt

Medlem

Helt underbart spel! Helt klart på topp 5-listan på den här konsollgenerationens spel.

1
Skriv svar