Det var en gång..

Ambassadör
League of Legends
Det var en gång..

Det var en gång en rastlös person som kallades Dali. Han älskade att skriva men hade aldrig gjort det i bloggform innan. Efter att spenderat två hela dagar läsandes en annan persons blogg hade hans hat mot bloggar svalnat och han insåg att bloggarna som dagstidningarna skrev om inte var de enda ute i cyberspace.

Tidigare den dagen hade han spenderat sina vakna timmar på tidernas bästa sommarjobb. Ett jobb som någon möjligtvis skulle döda för, andra skulle vara avundsjuka och de flesta skulle inte bry sig.
Jobbet gick ut på att sitta på ett ritkontor och rita om ritningar från 2-D till 3-D.
Jobbet var till en början intressant och lärorikt men efter 7 veckors slit svalnade intresset och antagningsbeskedet från Lunds tekniska högskola fick jobbets läroriksnivå att blekna.
Dali ville ha mer spänning i sin vardag och fick en lysande idé.

Han kollade sig oroande över axlen för att se att chefen inte hade sina hökögon fastspännda i honom. Tre djupa andetag senare sa han tyst till sig själv.
-Ingen kommer ihåg en fegis. detta gjorde han samtidigt som han tryckte på Internet explorer ikonen och skrev in adressen till FZ:s bloggportal.

Det var en speciell blogg som våran unga äventyrare fastnade för. Dali började febrilt läsa inlägg efter inlägg. Klockan tickade framåt medans bloggens inlägg förde honom bakåt i tiden.
-Vilket fenomen den här bloggen är. Inte en massa skit snack om var personen åt till frukost eller vad hans nya skor kostar. Äntligen har jag hittat den ultimata bloggen. Sa Dali till sig själv. Hans undermedvetna svarade snabbt:
-Din dumme sate, det är den första bloggen du läser.
Senare den kvällen återvända Dali till FZ:s bloggportal men ack denna gången var det inte tidsresor han skulle ägna sig åt utan skriva av sina tankar på ett mer officiellt sätt än det kollegieblock han tidigare använt sig av.

Må detta vara början på något stort? Är detta FZ:s nya bloggkonung? Kommer denna blogg förändra världen? och kommer det någon gång skapas en tråd på off topic i FZ:s forum som inte fallerar i en religionsdiskussion?
Självfallet är svaret nej på alla dessa frågor men en sak som är säker är att jag har startat en blogg som jag ska försöka skriva i så ofta jag orkar och kan. De kommer inte vara själviska tredje persons äventyr som idag och inte vad jag äter till frukost (detta pågrund av att mina matvanor är hemligstämplade). Vi får se vad som komma skall, titta gärna förbi någon mer gång så får vi se om jag har lyckats skapa något mer inlägg

Dagens visdoms ord: Ignore alien orders.

Väl mött

Dali

#blogg

Medlem
Det var en gång..

Är min blogg verkligen så bra?

Hehe

Ambassadör
League of Legends

hehe. Har tyvärr inte läst din blogg än men det får bli dagens projekt. läst de första tio inläggen och de har varit riktigt bra.

Medlem

Welcome onboard, vi behöver fler seriösa bloggare, inte modebloggar som är fixerade kring människors utseenden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, det är nog det bästa med Fragzones bloggar, de är inte som alla andra

Ambassadör
League of Legends

hehe exakt jozo. tack walter. nu har jag läst flesta av era inlägg alla tre som har kommenterat här^^

Det tackar vi för...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

... och hoppas att vi lär oss något nytt varje dag!

Ambassadör
League of Legends

ska göra mitt bästa!

1
Skriv svar