Splinter Cell reklam-ramen störande

Medlem
Splinter Cell reklam-ramen störande

Reklamen i sig är inte störande, men de är sättet den laddar som har stört mig ett flertal gånger nu. Den laddas inte tillsammans med resten av sidan utan kommer någon sekund efter, och när jag ska till och trycka på en nyhet så flyttas hela sidan neråt, och slutar med att jag hamnar på helt fel ställe.

Jag vet inte om de är något fel från min sida, brandvägg eller något, men jag har aldrig haft problem tidigare med denna sorts reklam. Är detta något ni kan åtgärda?

Redaktör

Det är onekligen suboptimalt. Jag ber kod- och annonsfolket titta på det. Tack för rapporten!


signatur
Antikvitet

Hej Mahone, den här frågan är uppe då och då och det handlar om en värdering mellan två situationer som ingen är helt optimal.

Den ena lösningen (den vi kör nu) laddar annonserna efter själva sidan. Fördelen är att man inte behöver vänta på annonssystemet för att se själva sidan. Nackdelen är att sidan kan hoppa till.

Den andra lösningen är att ladda annonserna allt eftersom innehållet laddas. Fördelen är att sidan inte hoppar. Nackdelen är att det tar mycket längre tid att ladda varje sida, vilket ibland blir ännu hoppigare visar det sig.

Vi har gjort värderingen att lösningen vi har i dag är bättre eftersom snabbheten är viktig för känslan. Jag hoppas du håller med!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar