FZ favoriserar Xbox 360?

Medlem
FZ favoriserar Xbox 360?

Bara jag som tycker att det kommer för många konsol , och framför allt 360, recensioner?
Skulle gärna vilja se mer dator och DS/PSP recensioner i framtiden.

Aja de får iallafall med de viktigaste spelen

Redaktör

Vi favoriserar ingen plattform medvetet. Jag tycker att vi recenserar de flesta viktiga spel, på de flesta plattformar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Vi favoriserar ingen plattform medvetet. Jag tycker att vi recenserar de flesta viktiga spel, på de flesta plattformar.

okej men fått den känslan på sistone :\

Övrigt: J*VLIGT bra hemsida

Redaktör

Idealet vore att testa spelet på alla plattformar (när det finns skillnader), men det går sällan. Skälen är flera, t.ex. begränsade redaktionella resurser (det kostar tid, manskap och pengar att recensera) och att vi ganska ofta nöjer oss med att testa det recensionsexemplar vi får av utgivaren.

Ibland ligger vi i för att få testa på andra/flera plattformar, t.ex. #Dragon Age som vi var helt överns internt om att testa på pc och #Modern Warfare 2 där vi granskade pc-onlinedelen separat (det var helt omöjligt att få testa något annat än på 360 vid recensionstillfället). Men det är inte alltid värt besväret eller möjligt. Det är hursomhelst inget medvetet val att lyfta fram någon plattform framför någon annan. Det skulle vi inte tjäna någonting på, snarare tvärtom - gynnar vi medvetet en konsoltillverkare tappar vi automatiskt förtroende hos övriga. Och hos er läsare.


signatur
Medlem

Tycker att det inte spelar så stor roll om det recenseras på xbox eller ps3. Den enda skillnaden är väl oftast bara namnet på knapparna.

Medlem

Sen så skickar väl alla utvecklare en 360version oftare än ps3version skulle jag tro.

1
Skriv svar