Spisen på plats, typ

Flakmonkey
Spisen på plats, typ

Här kommer som dedikeras till @"Traveller in time" som visat ett väldigt intresse för den spis jag köpt. Det var ju nämligen som så att den behövde trefas vilket jag inte har i lägenheten och det lutade då åt att jag köpt en ny fin spis men en som jag inte kunde använda. Nu har det emellertid visat att det visst går då spisen kan konfigureras om för att gå på enfas. Detta gjorde en elektrikervän till mig i fredags (det här är inget man ska göra själv direkt) och det fungerar klockrent. Har kört på alla plattor plus ugnen utan att säkringen eller något värre gått så nu är det bara att köra på.

[ia=557388; large;nb;nl]

Ett problem kvarstår dock och det är att den är lite större kring "foten" än min förra spis (ett par mm bara) så just nu passar den inte riktigt som handen i handsken. Men det får jag fixa till med hjälp av min far sen, det viktiga är ju att den går att använda känns det som.

#blogg

Spisen på plats, typ

JAA!! Där satt den! Aaah, nyfikenhetens vånda släpper sina tyglar.

Den är Gloriös!

Måste vara den utbildade kocken i mig som tar över när det gäller nya vitvaror.

Gratulerar till ett fint köp.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Fancy digitaldisplay också. Nu blir det seriös matlagning


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Flakmonkey

Grymt nöjd med den hittills, så jävla snabb! Visserligen så måste jag byta ut vissa kastruller och stekpannor men det är det lätt värt. Sen gillar jag att det är vettiga reglage också och inte en massa touchpaneler. Det må se cleant ut, men reglage är långt mycket smidigare imo

Medlem

Hårdvara! Riktigt stilig

1
Skriv svar