Hur ska vi göra samhället säkert för kvinnor?

Hur ska vi göra samhället säkert för kvinnor?

Det är tråkigt att vi som är så upplysta och moderna människor, inte har fått bukt med det utbredda kvinnovåld som finns i samhället. Jag är så otroligt trött på att läsa om mäns våld mot kvinnor. Även om man inte orkar sätta sig in i orsaken till varför det finns, måste man nog göra det för att komma till insikt om var och hur åtgärder ska sättas in.

Hur kan vi som killar skapa ett säkrare samhälle för våra mödrar, systrar, döttrar och flickvänner?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

SD ^^

Medlem

"a whole lot a love!" okej det var min dos oseriöst inlägg för dagen..


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Då har vi löst problemet verkar det som, dödsstraff, SD och att man sprider sin kärlek.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Då har vi läst problemet verkar det som, dödsstraff, SD och att man sprider sin kärlek.

Ja, det låter ju bra.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Då har vi läst problemet verkar det som, dödsstraff, SD och att man sprider sin kärlek.

+1

Medlem

Ursäkta att jag "state the obvious", men tråden verkar ju helt befriad från samhällsteorier.

Hur skulle SD hjälpa kvinnor?
Hur skulle dödsstraff hjälpa kvinnor?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ursäkta att jag "state the obvious", men tråden verkar ju helt befriad från samhällsteorier.

Hur skulle SD hjälpa kvinnor?
Hur skulle dödsstraff hjälpa kvinnor?

jag skulle tippa på att det menas med att invandrare är största orsaken till kvinnovåldet, och det skulle SD då få bukt med..

och med dödsstraff på våld mot kvinnor så skulle det säkert avskräcka många att slå?

sen om det stämmer låter jag vara osagt

Medlem

Joachim Löfgren, som kandiderar för Sverigedemokraterna till fullmäktige i Västerås och Västmanlands läns landsting dömdes så sent som förra året för misshandel. Offret var Löfgrens före detta flickvän.

BANG!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Joachim Löfgren, som kandiderar för Sverigedemokraterna till fullmäktige i Västerås och Västmanlands läns landsting dömdes så sent som förra året för misshandel. Offret var Löfgrens före detta flickvän.

BANG!

*High five*!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Vi tar och landsförvisar männen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Medlem

Ganska lätt lösning egentligen.

1.Invandrare som begår våldtäkt utvisas omedelbart.

2.Etnisk svensk spärras in till ett minimum på 5år.

Hur jäkla svårt skall det vara egentligen?


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Ganska lätt lösning egentligen.

1.Invandrare som begår våldtäkt utvisas omedelbart.

2.Etnisk svensk spärras in till ett minimum på 5år.

Hur jäkla svårt skall det vara egentligen?

Nu är det ju ganska svårt att dra linjerna mellan svensk och invandrare.
Vad händer om tex ett barn till en invandrare våldtar? Ungen är född i sverige. Ska han ha fängelse eller utvisas?

Om istället ungens far begår brottet, ska han utvisas och på så vis splittra familjen?

Jävligt svårt det där tycker jag.

För övrigt kan jag bara hålla med om att hårdare straff för alla våldsbrott, inklusive våldtäkt, bör införas.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Ganska lätt lösning egentligen.

1.Invandrare som begår våldtäkt utvisas omedelbart.

2.Etnisk svensk spärras in till ett minimum på 5år.

Hur jäkla svårt skall det vara egentligen?

Dummaste jag hört på länge allvarligt var får du allt ifrån?


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem

Finns ingen lösning. Man kan tänka sig många "lösningar" men ingen skulle vara varken ekonomiskt eller "socialt" genomförbar.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Jee
Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Ganska lätt lösning egentligen.

1.Invandrare som begår våldtäkt utvisas omedelbart.

2.Etnisk svensk spärras in till ett minimum på 5år.

Hur jäkla svårt skall det vara egentligen?

Har du rösträtt? :#


signatur

Eller inte?

Medlem

Varför kategorisera våld efter kön? Vad vi borde fundera på är hur vi ska göra samhället så säkert som möjligt för alla.

Medlem

Ser inget fel i mina förslag,kanske kan ni som hoppar på mig säga hur det är fel?


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

MFC
Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Ser inget fel i mina förslag,kanske kan ni som hoppar på mig säga hur det är fel?

Och "helsvenskar" skickas till bahamas?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Saltkråkan:

Ser inget fel i mina förslag,kanske kan ni som hoppar på mig säga hur det är fel?

Och "helsvenskar" skickas till bahamas?

Nej dom skall naturligtvis sitta i fängelse här i Sverige.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av MFC:

Finns ingen lösning. Man kan tänka sig många "lösningar" men ingen skulle vara varken ekonomiskt eller "socialt" genomförbar.

De får stanna i köket! Bra lösning för alla!

Men seriöst så vet jag inte vad man kan göra det känns som att kunskap och bättre uppfostran är den enda hållbara lösningen.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av MFC:
Skrivet av Saltkråkan:

Ser inget fel i mina förslag,kanske kan ni som hoppar på mig säga hur det är fel?

Och "helsvenskar" skickas till bahamas?

Nej dom skall naturligtvis sitta i fängelse här i Sverige.

vilket faktiskt är som bahamas i jämförelse med hur levandsstandarden är i många av dom regioner som flyktingarna här kommer ifrån.

men det är en annan fråga ;P

Skrivet av bjosarn:

Ursäkta att jag "state the obvious", men tråden verkar ju helt befriad från samhällsteorier.

Hur skulle SD hjälpa kvinnor?
Hur skulle dödsstraff hjälpa kvinnor?

Dom bara "dummar" sig som man säger i Skåne, ett enkelt sätt att inte svara på frågan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Fairfax, du har rätt, men det är trots allt ändå inte männen som är rädda för att bli våldtagna, inte till min kännedom i varje fall. Det ständiga våldet mot kvinnor är oavsett orsak horribelt. Det finns inga enkla lösningar, men att diskutera är viktigt så att det inte glöms bort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan man inte bara dela upp Sverige i två delar?

I en del lever männen och i den andra lever kvinnorna och man får inte på något sätt komma i kontakt med varandra. Enda möjligheten till att skaffa barn är genom att adoptera en söt liten unge från Afrika.

Jag tror att den här lilla tråden på många sätt symboliserar killars (mäns) - förlöjligande av problemet. Att invandrare överhuvudtaget existerar i Sverige verkar vara mycket mer infekterat ämne än våldet mot kvinnor, kom ihåg det nästa gång det händer något tråkigt med en kvinna du känner.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fairfax:

Varför kategorisera våld efter kön? Vad vi borde fundera på är hur vi ska göra samhället så säkert som möjligt för alla.

Så sant som det är sagt.

http://www.newsmill.se/artikel/2009/04/24/myten-om-mans-vald-...

Kvinnor lika våldsbenägna som män i parförhållanden


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Skriv svar