Bevis på att Xbox 720-ryktena stämmer

Robot
Bevis på att Xbox 720-ryktena stämmer

Gårdagens påstådda jätteläcka om Xbox 720 ger ännu fler äkthetsbevis vid en närmare undersökning.

#nyhetstips, #microsoft


Medlem
Bevis på att Xbox 720-ryktena stämmer

Kommer bli en intressant dag på jobbet för herr Nauren Kachroo idag

Medlem

Finished Frames for Monday, det är ju idag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan fortfarande inte vara säker på om det är en äkta läcka eller om det är något som dom fabricerat för att få igång spekulationer och allt som det innebär.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Tootzi:

Kommer bli en intressant dag på jobbet för herr Nauren Kachroo idag

haha precis min tanke

Medlem

Microsoft sa förra veckan redan att dom ska avslöja något stort på måndag, alltså idag.

Medlem

Undrar om de verkligen kallar den 720 eller om det är tillfälliga arbetsnamnet. Känns ju lite...fantasilöst
Kommer nästa heta 1080?

Inaktiv

Fin hype av MS!

Inaktiv

Kul att han sparar data lokalt och inte jobbar mot ett servershare med backuper. Det finns flera olika serversystem för att ta backup med korta mellanrum göra det väldigt smidigt att återställa ändringsversioner (dvs om man sparar om samma fil, och vill ha tillbaks en tidigare version).

Medlem
Skrivet av Buio:

Kul att han sparar data lokalt och inte jobbar mot ett servershare med backuper. Det finns flera olika serversystem för att ta backup med korta mellanrum göra det väldigt smidigt att återställa ändringsversioner (dvs om man sparar om samma fil, och vill ha tillbaks en tidigare version).

Går ju att åstakomma samma sak lokalt med exempelvis shadow copy, om det nu är versionshanteringen du saknar.

Medlem
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Blir sugen på Xbox 720 men samtidigt inte, när det kommer så sitter jag på en Intel Haswell Hexa Core i 5.0GHz+ och 2-3st GTX780 allt vattenkylt

Xbox720 kommer prestera som 1/5 av den datorn, för dom där 3000kr kan jag köpa en mITX HTPC istället med quad core, 8GB ram och DX11 grafik, som kan göra mer än en Xbox 720

Så varför är jag sugen på Xbox 720?

You'll get cookies!


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv
Skrivet av zhrooms:

Blir sugen på Xbox 720 men samtidigt inte, när det kommer så sitter jag på en Intel Haswell Hexa Core i 5.0GHz+ och 2-3st GTX780 allt vattenkylt

Xbox720 kommer prestera som 1/5 av den datorn, för dom där 3000kr kan jag köpa en mITX HTPC istället med quad core, 8GB ram och DX11 grafik, som kan göra mer än en Xbox 720

Så varför är jag sugen på Xbox 720?

Ja, allting handlar ju om prestanda. Spel är inte så viktigt.

Inaktiv
Skrivet av devvis:

Går ju att åstakomma samma sak lokalt med exempelvis shadow copy, om det nu är versionshanteringen du saknar.

Jobbar man på ett större företag kan jag inte tänka mig att de vill att folk ska arbeta med saker lokalt. Visst kan man ha SC lokalt, men det hjälper inte om hårddisken (eller SSD:n) pajar.

man skiter väl i hur stor skillnad det är till pc och konsol bara spelen blir kanon och sen är ju konsolerna bättre optimerade än pc....

Skrivet av zhrooms:

Blir sugen på Xbox 720 men samtidigt inte, när det kommer så sitter jag på en Intel Haswell Hexa Core i 5.0GHz+ och 2-3st GTX780 allt vattenkylt

Xbox720 kommer prestera som 1/5 av den datorn, för dom där 3000kr kan jag köpa en mITX HTPC istället med quad core, 8GB ram och DX11 grafik, som kan göra mer än en Xbox 720

Så varför är jag sugen på Xbox 720?

Garva Men grafik är väl inte allt? Det ända som behövs i stort sett är väl högre upplösning nu väl?

Medlem

Hoppas de är snälla mot honom på jobbet

Medlem

We have been framed!

Medlem

så varför skriver ni "Bevis på att Xbox 720-ryktena stämmer" och sedan "Något som kanske inte är ett vattentätt bevis men ändå stärker dokumentets äkthet ytterligare."


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Buio:

Kul att han sparar data lokalt och inte jobbar mot ett servershare med backuper. Det finns flera olika serversystem för att ta backup med korta mellanrum göra det väldigt smidigt att återställa ändringsversioner (dvs om man sparar om samma fil, och vill ha tillbaks en tidigare version).

"C:/users/%usrn%/****" betyder inte nödvändigtvis att han arbetar lokalt. Kan lika gärna vara en klient som arbetar mot en server. Likt skoldatorer och bibliotek, då ser det ut på samma sätt

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Blir sugen på Xbox 720 men samtidigt inte, när det kommer så sitter jag på en Intel Haswell Hexa Core i 5.0GHz+ och 2-3st GTX780 allt vattenkylt

Xbox720 kommer prestera som 1/5 av den datorn, för dom där 3000kr kan jag köpa en mITX HTPC istället med quad core, 8GB ram och DX11 grafik, som kan göra mer än en Xbox 720

Så varför är jag sugen på Xbox 720?

Det låter som om du ångrat ditt PC-köp som kommer bli uråldrig efter ett tag. Även om en konsoll har sämre prestanda så håller den ett gång med år och för mindre pengar.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

dmn
Medlem
Skrivet av Gagoff:

Undrar om de verkligen kallar den 720 eller om det är tillfälliga arbetsnamnet. Känns ju lite...fantasilöst
Kommer nästa heta 1080?

Eller 1440, eftersom det är det är nästa nummer i talserien...

Medlem
Skrivet av Tootzi:

Kommer bli en intressant dag på jobbet för herr Nauren Kachroo idag

Finns ändå inget som pekar på att det är HAN som har läckt ut dokumentet.. Kan lika gärna vara någon random kille/tjej

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av zhrooms:

Blir sugen på Xbox 720 men samtidigt inte, när det kommer så sitter jag på en Intel Haswell Hexa Core i 5.0GHz+ och 2-3st GTX780 allt vattenkylt

Xbox720 kommer prestera som 1/5 av den datorn, för dom där 3000kr kan jag köpa en mITX HTPC istället med quad core, 8GB ram och DX11 grafik, som kan göra mer än en Xbox 720

Så varför är jag sugen på Xbox 720?

Det låter som om du ångrat ditt PC-köp som kommer bli uråldrig efter ett tag. Även om en konsoll har sämre prestanda så håller den ett gång med år och för mindre pengar.

För att vara rättvis så är konsolen "uråldrig" redan från start.

Dessutom så kan han ju med sin pc spela på högsta grafik i början och efter ett par år (när den blivit "uråldrig") så får han sänka till lägsta, aka konsol grafik.

Med andra ord, konsolen kör på "lägsta" från start, medan hans pc klarar högsta och får sedan gå över till lägsta.


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av zhrooms:

Blir sugen på Xbox 720 men samtidigt inte, när det kommer så sitter jag på en Intel Haswell Hexa Core i 5.0GHz+ och 2-3st GTX780 allt vattenkylt

Xbox720 kommer prestera som 1/5 av den datorn, för dom där 3000kr kan jag köpa en mITX HTPC istället med quad core, 8GB ram och DX11 grafik, som kan göra mer än en Xbox 720

Så varför är jag sugen på Xbox 720?

Det låter som om du ångrat ditt PC-köp som kommer bli uråldrig efter ett tag. Även om en konsoll har sämre prestanda så håller den ett gång med år och för mindre pengar.

Det kallas att devolvera. Istället för att gå framåt i teknik och spel går vi bakåt. Möjligen stampar på stället.

Inaktiv

Har läst nånstans att det ska bli 2 xbox varianter, xbox lite för cirka 100 dollar som kommer i början av 2013 och senare ska Xbox 720 komma.

Xbox lite = Stripped-down machine will play Arcade games and video-on-demand
Next-generation Xbox won't appear until after 'Lite' launches in 2013


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Skrivet av zhrooms:

Blir sugen på Xbox 720 men samtidigt inte, när det kommer så sitter jag på en Intel Haswell Hexa Core i 5.0GHz+ och 2-3st GTX780 allt vattenkylt

Xbox720 kommer prestera som 1/5 av den datorn, för dom där 3000kr kan jag köpa en mITX HTPC istället med quad core, 8GB ram och DX11 grafik, som kan göra mer än en Xbox 720

Så varför är jag sugen på Xbox 720?

För i början av av konsolgenerationen kommer många spel inte till PC.
Så om du har tänkt att spela spel så är en Xbox att föredra.
Brukar ju se lite bättre ut för PC i slutet av en konsolgeneration

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Undrar om de verkligen kallar den 720 eller om det är tillfälliga arbetsnamnet. Känns ju lite...fantasilöst
Kommer nästa heta 1080?

Det har ju inget med upplösning att göra, utan snarare dubblering så nästa borde ju heta 1440 =P

Medlem
Skrivet av Annanaz:

så varför skriver ni "Bevis på att Xbox 720-ryktena stämmer" och sedan "Något som kanske inte är ett vattentätt bevis men ändå stärker dokumentets äkthet ytterligare."

För att man ska läsa. Precis så media funkar

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av zhrooms:

Blir sugen på Xbox 720 men samtidigt inte, när det kommer så sitter jag på en Intel Haswell Hexa Core i 5.0GHz+ och 2-3st GTX780 allt vattenkylt

Xbox720 kommer prestera som 1/5 av den datorn, för dom där 3000kr kan jag köpa en mITX HTPC istället med quad core, 8GB ram och DX11 grafik, som kan göra mer än en Xbox 720

Så varför är jag sugen på Xbox 720?

Det låter som om du ångrat ditt PC-köp som kommer bli uråldrig efter ett tag. Även om en konsoll har sämre prestanda så håller den ett gång med år och för mindre pengar.

För att vara rättvis så är konsolen "uråldrig" redan från start.

Dessutom så kan han ju med sin pc spela på högsta grafik i början och efter ett par år (när den blivit "uråldrig") så får han sänka till lägsta, aka konsol grafik.

Med andra ord, konsolen kör på "lägsta" från start, medan hans pc klarar högsta och får sedan gå över till lägsta.

Jag håller med om att PCn är kraftfullare och man kan dra på mer grafik. Men jag tycker fördelen med konsoll väger tyngre. De flesta spel görs för konsoll och de optimeras för det. Grafiken är grym fast den har några år på nacken och priset är en bråksumma jämfört med en PC som blir gammal direkt. De flesta recensioner görs öven för 360 (tex här på FZ) så vill man vara med så är det det som gäller. Ingen idé att hålla fast vid gamla saker som PC (PCn är på väg bort).


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

123
Skriv svar