"Cryengine 3 är lika bra som Unreal Engine 4"

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Frostbite 2 som gäller pojkar! Den behöver putsas upp lite , men det behöver väl alla motorer.

Hur ser utvecklarverktygen ut för Frostbite2?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag tror nog UE har nog större potential än CE. Fan, kolla bara på "Samaritan"- demot som använder sig av UE 3. Den grafikmotorn är åtta år gammal idag och slår CE 3 med hästlängder. I min bok åtminstone.

Medlem

Tror på UE4 pågrund av att det är ett kändare namn och många som sagt har redan använt sig av UE3 så jag ser inte varför de ska byta motor när de kan bara uppgradera sig till UE4. Sen vet vi ju sätter du fram 2 par skor ena paret är Nike det andra paret är identiska med nike, men bara utan logot så kommer folk med allsäkert ta Nike skona och varför? jo för att de känner igen märket och känner sig säkra med det, samma sak är det med dessa motorer.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

UE > CE
Men det är bra med variation

Medlem

Crysis från 2007 allt maxat slår fortfarande dom flesta spel idag.. säger ju en hel del om deras grafikmotorer.

Medlem

Som student utvecklare som nyss har arbetat med UE så är CE mycket snällare och lite skönare att arbeta med.

Om man räknar fairfight UE 3 vs CE 3 så vinner CE hands down, UE är den värsta smörja när det kommer till så många av deras features så det inte är sant. Dock så erbjuder UE mycket mer customization än CE än så länge.

Själv tror jag långt siktigt på CE på grund av sitt SDK och rätt smarta motor.


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem

Q_Qtek


signatur

Chooch it

Medlem

Q_Qtek


signatur

Chooch it

Medlem

Jag vet inte riktigt, dom skiljer sig ganska rejält i hur dom "ser ut" dom må kanske hantera sakerna och diverse, men just nu tycker jag att UE4 motorn presenterar grafiken på ett mer tilltalande sätt.

Det känns som det är mer "tryck" och optimisation i UE4.

UE3 vs CE3 however är en helt annan grej.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av alle090:

Som student utvecklare som nyss har arbetat med UE så är CE mycket snällare och lite skönare att arbeta med.

Om man räknar fairfight UE 3 vs CE 3 så vinner CE hands down, UE är den värsta smörja när det kommer till så många av deras features så det inte är sant. Dock så erbjuder UE mycket mer customization än CE än så länge.

Själv tror jag långt siktigt på CE på grund av sitt SDK och rätt smarta motor.

Nu jämför dom ju iofs inte UE3 och CE3, utan dom jämför CE3 med UE4, och UE4 verkar mycket smidigt att jobba i.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Crysis från 2007 allt maxat slår fortfarande dom flesta spel idag.. säger ju en hel del om deras grafikmotorer.

Problemet var ju att ingen kunde spela spelet på dessa inställnigar när spelet släpptes, det var och är sjukt snyggt med inte direkt bra optimerat.

Medlem

Att dom bara var tvungna att uttala sig om något sådant här visar bara vilken felaktig attityd dom har. Dom försvarar sig och skryter helt enkelt när Epic bara demostrerar sin motor. Efter Crysis 2, pay2win och förmodligen Crysis 3 så verkar det som Crysis skeppet snart slår jamse Camerons rekord.

Medlem

Crytek har ett väldigt lämpligt företagsnamn, tycker att dom inte gör annat än att gria över allt hela tiden...

Medlem

Som utvecklare är det mycket skönare att använda UE än CE. Det är också väldigt trevligt att spelen går att spela på en gammal laptop. Det är iaf min åsikt.

Skrivet av Animal:

Crytek har ett väldigt lämpligt företagsnamn, tycker att dom inte gör annat än att gria över allt hela tiden...

"CryTek"... Grina... Teknik...

Medlem

Dom som pratar om sina konkurenter brukar vara dom som känner sig i underläge

Medlem
Skrivet av magma:

Att Crytek-chefen jämför två helt olika grafikmotorer och påstår att de är identiska är ju absurt. Dessutom har han mage å påstå att de redan hade dx11 då fast de fick implentera dx11 senare (fast det redan borde ha varit något som skulle ha funnits med från början vid release). Är ingen spelprogrammerare, men att utveckla ett spel med dx11 från grunden är väl inte samma sak som att tillsätta det i en patch senare?
Dessutom har dx11 bra många fler funktioner än tesselering att erbjuda.

Bara en liten detalj: Att spelet inte hade DX11-stöd betyder inte att grafikmotorn inte hade det.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av magma:

Att Crytek-chefen jämför två helt olika grafikmotorer och påstår att de är identiska är ju absurt. Dessutom har han mage å påstå att de redan hade dx11 då fast de fick implentera dx11 senare (fast det redan borde ha varit något som skulle ha funnits med från början vid release). Är ingen spelprogrammerare, men att utveckla ett spel med dx11 från grunden är väl inte samma sak som att tillsätta det i en patch senare?
Dessutom har dx11 bra många fler funktioner än tesselering att erbjuda.

Bara en liten detalj: Att spelet inte hade DX11-stöd betyder inte att grafikmotorn inte hade det.

Fast om grafikmotorn hade stöd för det, varför behövdes då en dx11 patch? Se på the witcher II. Den hade inbyggt dx11, precis som deus ex HR. Ingen av dessa spel behövde en dx11 patch för att aktivera tesselering.

Vet som sagt inte hur Crytek har programmerat. Eftersom dx11-patchen inte verkade vara planerad (då spelet i första hand prioriterades till konsol).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av magma:

Att Crytek-chefen jämför två helt olika grafikmotorer och påstår att de är identiska är ju absurt. Dessutom har han mage å påstå att de redan hade dx11 då fast de fick implentera dx11 senare (fast det redan borde ha varit något som skulle ha funnits med från början vid release). Är ingen spelprogrammerare, men att utveckla ett spel med dx11 från grunden är väl inte samma sak som att tillsätta det i en patch senare?
Dessutom har dx11 bra många fler funktioner än tesselering att erbjuda.

Bara en liten detalj: Att spelet inte hade DX11-stöd betyder inte att grafikmotorn inte hade det.

Fast om grafikmotorn hade stöd för det, varför behövdes då en dx11 patch? Se på the witcher II. Den hade inbyggt dx11, precis som deus ex HR. Ingen av dessa spel behövde en dx11 patch för att aktivera tesselering.

Vet som sagt inte hur Crytek har programmerat. Eftersom dx11-patchen inte verkade vara planerad (då spelet i första hand prioriterades till konsol).

Jag vet inte heller hur det går till, men som vanligt så var väl konsollerna prio 1, och då stoppade man väl tillfälligt utvecklingen av DX11-material. Att man byggde in hela DX11-stödet i motorn i efterhand känns väldigt tveksamt...

Medlem

Gissar på ue4 men är inte helt säker ce3 är fortfarande riktigt grym

12
Skriv svar