Rykte: Dokument om Xbox 720 läckt

Robot
Rykte: Dokument om Xbox 720 läckt

Ett dokument med detaljerad beskrivning kring hur Microsoft tänker kring framtiden för Xbox har läckt på nätet.

#microsoft


Medlem
Rykte: Dokument om Xbox 720 läckt

"fyra till sex gånger snyggare än på Xbox 360"

Rätt subjektivt om du frågar mig.

Medlem

Blu-Ray? Sony måste dreggla när de tänker på licenskostnaden för varje enhet MS måste betala till dom.
"fyra till sex gånger snyggare än på Xbox 360", dvs fortfarande hälften mot vad en modern PC kan prestera

Ärligt talat, tar nog det här dokumentet med en lastbil salt.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

$299 låter lite väl billigt, den lär ju vara ganska klen hårdvarumässigt då

Inaktiv

Hoppas det blir en vår-release, jag är så jävla trött på min 360.

Medlem

2 lax för en sprillans ny konsol...jo det vore ju någonting xD


signatur

Game long and prosper

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Även om konsolen inte kommer ha den häftigaste grafikdelen på marknaden lär konsolspelen bli klart snyggare och mer högupplösta.

Xbox 360'ns hårdvara är oerhört utdaterad men bortsett från den lägre upplösningen är t.ex. Gears 3 ett riktigt snyggt spel. PS3-spel som Killzone 2/3 och The last of us ser också riktigt bra ut, det enda som tynger dessa spel är den låga upplösningen.

Med nya konsoler lär detta ändras och vi kommer få se riktigt häftiga och snygga spel till konsoler vilket även förhoppningsvis ger PC-spelen en rejäl knuff i rätt riktning när det kommer till grafik.

Är förresten ingen konsol-fanboy; föredrar att spela på PC men ibland kommer det riktigt bra spel som man tyvärr bara kan spela på konsol.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.

Måste? Hatar skivor och föredrar gärna att streama allt och ladda ner via internet idag.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.

Varför inte starta köra på USB-Stickor, med kryptering på? Smart, enkelt, tar lite plats, snabbare hastigheter, håller längre.

Stoppa i stickan och installera spelet på boxen om man inte vill hålla på att byta stickor hela tiden.


signatur

Nämen!

Medlem

Konceptdokument, säger inte så mycket egentligen, sånt man kunde gissat sig till i stort sett.


signatur
Medlem

"Läckt" Dokument för att se hur marknaden reagerar, ovanligt.

Medlem
Skrivet av BlaKer:

"fyra till sex gånger snyggare än på Xbox 360"

Rätt subjektivt om du frågar mig.

Fast det gör ingen och säg att det är 4-6 gånger högre kantutjämning, då är grafiken 4-6 gånger snyggare hur du än ser på saken

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

$299 låter lite väl billigt, den lär ju vara ganska klen hårdvarumässigt då

Klart det är... det har ryktas om i5 processor och HD 6900 kort

Fjolårets hårdvara.. om inte längre bak ändå.

Medlem

Tycker inte det behöver bli så jävla mkt snyggare än det är nu (Forza, BF3 osv)..

Nu får alla gärna sikta in sig på spelglädje istället..

Medlem

"... grafik som ska vara fyra till sex gånger snyggare än på Xbox 360..."

Om de menar att prestandan skall vara sex gånger bättre än 360'n så kommer den att vara utdaterad dagen den släpps. Nej, jag har svårt att tro på att de skulle använda så gammal hårdvara och välja så låg prestanda för nästa konsol.

Jag bläddrade igenom dokumentet. Det ser konceptuellt ut. Inte mycket att hänga i julgranen alltså.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

"Augumented Reality"-glasögon låter dock intressant!


signatur

I want to play a game.

Medlem

$299 brukar bli 3000 kr i Sverige.

Medlem

Hur fn mäter de snygghet då? Som om GB skulle säga: Nästa generation glassar kommer vara 4-6 gånger godare.. Nästa BMW kommer ha 4-6 gånger mer körglädje..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Skrivet av showerguy:
Skrivet av walter_iego:

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.

Måste? Hatar skivor och föredrar gärna att streama allt och ladda ner via internet idag.

Spelen lär ju inte direkt bli mindre i framtiden. Det är inte realistiskt att streama eller ladda ner 50 gig per spel ännu, av många anledningar.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av walter_iego:

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.

Måste? Hatar skivor och föredrar gärna att streama allt och ladda ner via internet idag.

Jo, men det känns inte så kul att behöva vänta en timme på att få igång sitt spel, men det handlar så klart om uppkoppling.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av walter_iego:

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.

Måste? Hatar skivor och föredrar gärna att streama allt och ladda ner via internet idag.

Spelen lär ju inte direkt bli mindre i framtiden. Det är inte realistiskt att streama eller ladda ner 50 gig per spel ännu, av många anledningar.

Good point!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av walter_iego:

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.

Måste? Hatar skivor och föredrar gärna att streama allt och ladda ner via internet idag.

Spelen lär ju inte direkt bli mindre i framtiden. Det är inte realistiskt att streama eller ladda ner 50 gig per spel ännu, av många anledningar.

Av vilka anledningar då? Antagligen så kommer man kunna dra ner på minnet samtidigt som nätet utvecklas för varje dag och blir snabbare. Fiber, 4G och dylikt.

Medlem

Mycket tyder ju på att Microsoft siktar på en billigare konsol den här gången. Lär inte bli något revolutionerande med grafiken isf. Men "Augumented Reality"-glasögon lät faktiskt intressant.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av walter_iego:

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.

Måste? Hatar skivor och föredrar gärna att streama allt och ladda ner via internet idag.

Spelen lär ju inte direkt bli mindre i framtiden. Det är inte realistiskt att streama eller ladda ner 50 gig per spel ännu, av många anledningar.

Av vilka anledningar då? Antagligen så kommer man kunna dra ner på minnet samtidigt som nätet utvecklas för varje dag och blir snabbare. Fiber, 4G och dylikt.

Har man fiber så är det ju såklart ett alternativ med nerladdning, men ändå:
1. Med en standarddisk i maskinen kan du ha en spelsamling på typ 5 spel?
2. Runt om i världen är det fortfarande mycket vanligt med en anslutning på 0,5-2 Mbit/s vilket gör att det tar runt 1-2 dygn att ladda ner ett fullstort spel. Opraktiskt. Lägg dessutom till ev. trafiktaxa så blir det skitdyrt.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av walter_iego:

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.

Måste? Hatar skivor och föredrar gärna att streama allt och ladda ner via internet idag.

Spelen lär ju inte direkt bli mindre i framtiden. Det är inte realistiskt att streama eller ladda ner 50 gig per spel ännu, av många anledningar.

Av vilka anledningar då? Antagligen så kommer man kunna dra ner på minnet samtidigt som nätet utvecklas för varje dag och blir snabbare. Fiber, 4G och dylikt.

Ajo men tjena att streama/tanka stora spel över 4G..

Inaktiv
Skrivet av devvis:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av sparriskrigaren:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av walter_iego:

Blu-Ray måste vara med den här gången, eller någon annan nymodighet.

Måste? Hatar skivor och föredrar gärna att streama allt och ladda ner via internet idag.

Spelen lär ju inte direkt bli mindre i framtiden. Det är inte realistiskt att streama eller ladda ner 50 gig per spel ännu, av många anledningar.

Av vilka anledningar då? Antagligen så kommer man kunna dra ner på minnet samtidigt som nätet utvecklas för varje dag och blir snabbare. Fiber, 4G och dylikt.

Ajo men tjena att streama/tanka stora spel över 4G..

Vad jag menar är att säkerligen människor forskar inom detta område dygnet runt. Klart att man inte kan tanka ner 50 GB spel i 4G men återigen så kommer säkerligen det utvecklas i framtiden.

Medlem

Min bild av det stora dokumentet som finns via länken är att det är en intern pitch, så jag tror fortfarande att det här är i ryktesstadiet.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Manley:

Tycker inte det behöver bli så jävla mkt snyggare än det är nu (Forza, BF3 osv)..

Nu får alla gärna sikta in sig på spelglädje istället..

Bf3 ser säkert ok ut på 360, men det krävs tyngre hårdvara än vad som sitter i nu för att kunna erbjuda ett fullvärdigt bf3(64 spelare, större kartor).

Medlem
Skrivet av BlaKer:

"fyra till sex gånger snyggare än på Xbox 360"

Rätt subjektivt om du frågar mig.

Inte alls, jag tror du kan räkna antal pixels bara.

Minns hd-reklam för tv där man framför just 5 ggr bättre bild osv.

Så dubbel upplösning i båda ledderna minst antyder det för nya xbox. Men om man inte kör projektor undrar jag vad man skall med det till. Full HD 60fps ledigt och lätt lär väl räcka rätt bra.

Medlem

I filmen Real Steel (Arenamatcherna i slutet) så är ju hela arenan klistrad med reklam för XboX 720. Filmen utspelas i nära framtid?
Syns till ex här: http://www.techdigest.tv/assets_c/2011/10/red-steel-720-thumb...

12
Skriv svar