EA gör en pudel – nu börjar de med "Steam-reorna"!

Robot
EA gör en pudel – nu börjar de med "Steam-reorna"!

Minns du Origin-chefen Davis DeMartinis uttalande om att Steams jättereor "devalverar spelens värde"? Nu kommer det fram att Origin börjar sälja spel till upp till 87 procents rabatt...

#electronic-arts, #valve, #dragon-age-origins, #battlefield-bad-company-2, #spore, #need-for-speed-hot-pursuit


Inaktiv
EA gör en pudel – nu börjar de med "Steam-reorna"!

Men vänta nu? Vem köper Battlefield: Bad Company 2, Spore och Need for Speed: Hot Pursuit nu egentigen? Spore kostade 49 kronor på webhallen för något år sedan.. fortfarande dyrt på Origin.

Medlem

säger bara "FAILED på David DeMartini"

tänk på vad du säger innnan det kommer ut från din mun

Medlem

Alltså allvarligt när ska EA sluta skämma ut sig....


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Fan vad FAIL av EA!!

FM-guru
F.d. Sisyr

Uppenbarligen uttalade sig David DeMartini om något som de högre cheferna inte hade givit sitt medgivande om.

Medlem

Så jävla korkad

Medlem

det blir billigare iaf

Medlem

EA, världens sämsta PR avdelning. Helt otroligt

Medlem

Jag blir absolut inte förvånad...jäkligt äcklad dock, men inte förvånad.

Det känns bättre och bättre att bojkotta det där skitföretaget, dom har ju t om blivit sämre än Activision!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag saknar verkligen inte EA och EAs produkter. Jag grämde mig åt att missa BF3 och ME3, men så här i efterhand är jag sjukt nöjd med mitt beslut att inte ge EA en krona till.

Medlem

EA devalverar nu sina egna titlar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

glorius ...att tänka innan man talar är ju samma sak som att torka arslet innan man skitit.

Ish
Medlem
Skrivet av Ztreek:

Så jävla korkad

Det är väl inte korkat? Om folk pratar om EA så är det bra reklam.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Hahahah så roligt!

Medlem

Det är väl reor jag kan leva med..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skrivet av Javas:

Jag blir absolut inte förvånad...jäkligt äcklad dock, men inte förvånad.

Det känns bättre och bättre att bojkotta det där skitföretaget, dom har ju t om blivit sämre än Activision!!

Haha sämre än Activison är det ens möjligt dom har knappt några spel. Hur många spelserier har dom 4 st?

Medlem
Skrivet av intro18:
Skrivet av Javas:

Jag blir absolut inte förvånad...jäkligt äcklad dock, men inte förvånad.

Det känns bättre och bättre att bojkotta det där skitföretaget, dom har ju t om blivit sämre än Activision!!

Haha sämre än Activison är det ens möjligt dom har knappt några spel. Hur många spelserier har dom 4 st?

Typ 6000


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Ztreek:

Så jävla korkad

Det är väl inte korkat? Om folk pratar om EA så är det bra reklam.

Är det bra reklam för EA om folk idiotförklarar dem? ^^

Skrivet av Hipshot:
Skrivet av intro18:
Skrivet av Javas:

Jag blir absolut inte förvånad...jäkligt äcklad dock, men inte förvånad.

Det känns bättre och bättre att bojkotta det där skitföretaget, dom har ju t om blivit sämre än Activision!!

Haha sämre än Activison är det ens möjligt dom har knappt några spel. Hur många spelserier har dom 4 st?

Typ 6000

Ja visst är förvånad om dom ens har över 6 st
Kommer att bli riktigt jobbigt för dom om Call of Duty börjar gå dåligt då har dom inte mycket annat att stå på

Medlem

Rätt pinsamt med tanke på det tidigare uttalandet, men jag klagar inte - Origin får mer än gärna bli mer som Steam. Sen så tyckte jag att Need for Speed - Hot Pursuit för 39kr var en riktigt bra deal!

Medlem

Så jävla bra alltså xD

Bara oväntat att det skulle vända så snabbt. Det är ju skämmigt för DeMartini såklart men om jag får vara självgod nog att citera mig själv från förra tråden:

"Men det är ju roande att läsa iallafall. Han lär ju sagt det för att smöra för sitt eget bolag. Han är inte så dum att han tror att gamla spel inte behöver reas för att sälja. Dom är amerikaner. Har ni jobbat för ett amerikanskt bolag någon gång? Det har jag. Jag vet hur dom är och hur jargongen måste gå oavsett vad man själv egentligen tycker. Och det gäller både chefer och vanliga trälar."


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

All publicity is good publicity

Skrivet av fluffmajster:

glorius ...att INTE tänka innan man talar är ju samma sak som att torka arslet innan man skitit.

Sådärja så var det fixat .


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Folk köper under reor. detta är bara bra för Origin. go go!

Medlem

Åter igen ser man hur dåligt utformat Origin är. Tänkte kolla in rean, men trycker man på "Sommarrea" ser man inte de billigaste spelen utan mest massor av Sim 3 tillbehör.
Vill du köpa The Saboteur måste du gå in på Genre - Action och klicka dig fram till spelet. Samma sak med Darkspore, NFS:HP och de andra billiga spelen.
EA har alltså rea på Origin, men vill inte att vi ska köpa spelen som har lägst pris.

Medlem

hahah vilja jävla noobs EA är..


signatur

Does your mother really know you're a game-a-holic?

Medlem

Ubisoft har en utmärkt nerladdningstjänst där man kan välja olika diskar där man vill installera. Bra om man har en ssd och kanske bara vill köra något tungladdat spel därifrån och resten på en större disk. Med Steam och Origin kan man endast installera spelen i samma mapp.

Fast aldrig några reor på deras tjänst och hatade är de hos pc-spelarna men en bra nerlddningstjäns kan de göra.


signatur

Det var detta...

Skrivet av Stephan:

Jag saknar verkligen inte EA och EAs produkter. Jag grämde mig åt att missa BF3 och ME3, men så här i efterhand är jag sjukt nöjd med mitt beslut att inte ge EA en krona till.

Hur kan det kännas värt att bojkotta ett spelföretag, de överlever nog utan dina hundralappar. Men du missar x-antal timmar underhållning.
Bojkott är överdrivet.

12
Skriv svar