Call of Duty: Black Ops II får dedikerade servrar

Robot
Call of Duty: Black Ops II får dedikerade servrar

Treyarch bekräftar det alla hoppats på inför höstens storsläpp.

#treyarch, #call-of-duty-black-ops-ii, #call-of-duty-modern-warfare-2


Medlem
Call of Duty: Black Ops II får dedikerade servrar

Bra att EN Cod utvecklare bryr sig...


signatur

Game long and prosper

Medlem

To little to fucking late.

Medlem

Too little too fucking late.

Medlem

Ingen mera 0-ping host advantage, yay!

Medlem

Kommer säkert vara som alla andra som utlovar "dedikerade servrar" Vilket numer betyder att man kan hyra en smålaggig del av ett serverkluster utan riktiga egna inställningar till överpris.


signatur

Xd

Alright, lite hjärna fanns tydligen bakom pannbenet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Välkomna till 1998, Activision!

Medlem

90 FoV med högre texturer till PC, samt DX11 rejält support så blir det köp

Medlem

Nu fattas bara att dom ändrar tidsscenariot till WW2 så blir jag någorlunda nöjd.

Medlem

"Dedikerade servrar"... jo visst, hyr en dyr server med dålig support och service...


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

"det som alla pc-lirande FPS-fans gått och hoppats på inför höstens storsläpp"

Eh va?

Medlem

Jag älskar att oavsett vad de säger så är det en sammanbiten och negativ inställning
Håller med totte, ge mig ett nytt WW2-spel.
Om inte en remake av CoD2

Medlem

"Minns du vilket liv det blev när det avslöjades att Call of Duty: Modern Warfare 2 inte skulle få dedikerade servrar? Well, det är skönt att veta att Treyarch inte tänker göra om det misstaget."

Vare inte IW som gjorde MW2?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:

"Minns du vilket liv det blev när det avslöjades att Call of Duty: Modern Warfare 2 inte skulle få dedikerade servrar? Well, det är skönt att veta att Treyarch inte tänker göra om det misstaget."

Vare inte IW som gjorde MW2?

De syftar nog på CoD serien i helhet, inte utvecklarna

Medlem
Skrivet av Annanaz:

"Minns du vilket liv det blev när det avslöjades att Call of Duty: Modern Warfare 2 inte skulle få dedikerade servrar? Well, det är skönt att veta att Treyarch inte tänker göra om det misstaget."

Vare inte IW som gjorde MW2?

Jo. Men kan man inte mena på att det är skönt att Treyarch inte gör samma misstag som IW?

Medlem
Skrivet av devvis:
Skrivet av Annanaz:

"Minns du vilket liv det blev när det avslöjades att Call of Duty: Modern Warfare 2 inte skulle få dedikerade servrar? Well, det är skönt att veta att Treyarch inte tänker göra om det misstaget."

Vare inte IW som gjorde MW2?

Jo. Men kan man inte mena på att det är skönt att Treyarch inte gör samma misstag som IW?

Haha jo märkte det när jag läste om det ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

"det som alla pc-lirande FPS-fans gått och hoppats på inför höstens storsläpp"

Eh va?

Storsläpp är väl en redig brakare efter att man har slevat i sig en tallrik med stekfläsk och bönor?

CoD. not so much.

DICE var ju inne på samma linje men gav oss en rejäl face slap dagarna innan release.

Medlem

Men kommer vi kunna få XP av att spela på dedikerade servrar?

Medlem

Släpp serverfiler samt mod tools också!

Medlem

Men.. OMG, dedikerade servrar!?! Suck.. Det är ingen feature, det är en ren och skär standardfunktion för ett pc-spel. Kan inte ens förstå hur spel med multiplayer kan få släppas utan det. Men men.. Kvalitet är sedan länge omodernt. CoD 2 och 4 ftw.

Medlem

Dröjer väl bara ett par år innan "ÄVEN STÖD FÖR MUS OCH TANGENTBORD" blir slagord för FPS på PC.. -_-

Medlem

Dedikerade servrar betyder inte så mycket när de används på det sättet Activision,Ea hanterar dem.
Det betyder alltså spel utan moddmöjligheter med nedlåsta servrar och inga publika filer.

Medlem

ska väl tilläggas att dedikerade servrar finns i både BlackOps och MW3 också (dock inte rankade)... gör inte spelet bättre för det. Treyarch kommer inte att släppa serverfilerna eller mod-tools så det spelar ingen roll. Skulle inte förvåna mig om man är låst vid gameservers.com precis som i Black Ops

Inaktiv
Skrivet av Xstioph:

Men.. OMG, dedikerade servrar!?! Suck.. Det är ingen feature, det är en ren och skär standardfunktion för ett pc-spel. Kan inte ens förstå hur spel med multiplayer kan få släppas utan det. Men men.. Kvalitet är sedan länge omodernt. CoD 2 och 4 ftw.

LAN-funktionen bör och ska vara standard i ett spel idag! Men men.. det är ju helt borta!

Inaktiv
Skrivet av zwete:

Kommer säkert vara som alla andra som utlovar "dedikerade servrar" Vilket numer betyder att man kan hyra en smålaggig del av ett serverkluster utan riktiga egna inställningar till överpris.

Exakt.. dedi för mig är när man kan hosta en själv.. allt annat är crapola deluxe imo.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Bra med dedikerade servrar, men samtidigt så gillar jag partysystemet väldigt mycket. Det gör det så oändligt mycket lättare att spela med sina vänner på samma lag. Sen tycker jag nog att hyra server är det bästa lösningen, annars kommer piratkopierandet och ett överdrivet fuskande som ett brev på posten.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

BLOPSII kan vara den bästa spelförkortningen någonsin!

Köpte inte MW3 men kikar antagligen på detta bara för att Treyarch åtminstone tycks bry sig en smula.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skrivet av Ztreek:

90 FoV med högre texturer till PC, samt DX11 rejält support så blir det köp

DX11 är väl bekräftat?

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Ztreek:

90 FoV med högre texturer till PC, samt DX11 rejält support så blir det köp

DX11 är väl bekräftat?

Ja.. men jag menade rejält support.. inge jävla skit som det blev i Skyrim
Skyrim hade ny motor å allt, men allt var gjort kring DX9, DX11 användes bara för prestanda.. inte visuals.

12
Skriv svar