Var ute i skogen idag...

Medlem
Var ute i skogen idag...

Jo jag var ut en sväng i skogen nära där jag bor och tog en rätt nice bild med min nya digitalkamera:

[ia=21968]

Klicka på bilden för fullscreen.

Den tar grymt skarpa bilder...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

trodde tråden skulle handla om att du hitta en kasse med porr!

var vanligt förr innan internet

OT: snitsig bild!

Medlem

Nu ska vi se hur lång tid det tar... >_>


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

jag tippar att det är en screen från crysis eller nåt sånt? ;P

Inaktiv

Vad dålig kamera. Köp en ny.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Vad dålig skog du har. Skaffa en ny. Jag menar, kolla bara hur plastigt gräset ser ut!


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Hahaha... alltså Bolthorn och psydonymous går lixom på det. Zlampan du knäckte nöten. Fortare än önskat dock. Men visst är det sjukt ändå, hur crysis är nära fotorealistiskt...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Men visst är det sjukt ändå, hur crysis är nära fotorealistiskt...

Nej.

Gräset ser förjävligt ut och är allmänt 2d-aktigt i största allmänhet och har du ens kollat på stenen, eller ska de föreställa att vara en hög med hästskit?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Thumba:
Skrivet av Laxen:

Men visst är det sjukt ändå, hur crysis är nära fotorealistiskt...

Nej.

Gräset ser förjävligt ut och är allmänt 2d-aktigt i största allmänhet och har du ens kollat på stenen, eller ska de föreställa att vara en hög med hästskit?

Det handlar lixom bara om att byta ut dessa två saker..

Till detta gräs och denna sten istället:

http://www.abload.de/img/w2418y.jpg - Gräs

http://www.abload.de/img/w1a34p.jpg - Sten

Sedan har du photorealism...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Hahaha... alltså Bolthorn och psydonymous går lixom på det. Zlampan du knäckte nöten. Fortare än önskat dock. Men visst är det sjukt ändå, hur crysis är nära fotorealistiskt...

Knappast så att jag gick på det. Tog mig typ 2 sekunder att se att det var ett screenshot.

Då har jag sett bättre och mer trovärdiga fotorealistiska bilder skapade i Vue.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

I Vue? Vad snackar du om? Detta är realtidsgrafik ffs, hitta ett spel som är mer realistisk tack...

Och jo, du gick på det. Annars skulle du sagt att det var Crysis eller ett spel, du sa att kameran tog dåliga bilder...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

I Vue? Vad snackar du om? Detta är realtidsgrafik ffs, hitta ett spel som är mer realistisk tack...

Och jo, du gick på det. Annars skulle du sagt att det var Crysis eller ett spel, du sa att kameran tog dåliga bilder...

Alla fattade nog att det är ett in game screenshot från Crysis. Jag påpekade bara att jag sett bättre fotorealistiska bilder än så. Du förväntade ju dig att vi skulle tro att det var ett verkligt foto men så bra är det faktiskt inte.

Jag tror besämt att det har rymt ett gäng laxar ur laxasken

Din kamera är fortfarande skitdålig. Köp en ny.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Du är ju vrickad?. Om alla hade fattat det direkt hade alla sagt det direkt, Zlampan var det som påpekade detta först, inte du, inte nån annan.

Och det är fortfarande realtid vi snackar här, så dina realistiska bilder kan inte ens tävla mot denna eftersom detta är realtid, om du förstår vad det betyder. Sedan hade det räckt med att bytt ut gräset och stenen så hade du haft betydligt svårare att urskilja att det var ett spel, allra minst crysis eftersom ingen av dessa texturer eller modeller finns med i vanliga Crysis.

Du är en snacker eller ett troll.. Helt enkelt.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

it's fake but not gay...


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Det är inte fake...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Du är ju vrickad?. Om alla hade fattat det direkt hade alla sagt det direkt, Zlampan var det som påpekade detta först, inte du, inte nån annan.

Och det är fortfarande realtid vi snackar här, så dina realistiska bilder kan inte ens tävla mot denna eftersom detta är realtid, om du förstår vad det betyder. Sedan hade det räckt med att bytt ut gräset och stenen så hade du haft betydligt svårare att urskilja att det var ett spel, allra minst crysis eftersom ingen av dessa texturer eller modeller finns med i vanliga Crysis.

Du är en snacker eller ett troll.. Helt enkelt.

Din. Kamera. Är. Trasig.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Laxen, coola ner. Du skriker över ingenting.

Medlem
Skrivet av Laxen:

Det är inte fake...

inte tagen med din nya kamera i skogen nära där du bor


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem

Haha.. jag är coolare än de flesta tobbe... Herregud en lax har väl rätt att försvara sig?

linkan, nej.. fortfarande från spelet Crysis, dock med handgjorda modeller och texturer.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Vafan, hade inte Laxen en EXAKT (nåja nästan iaf) tråd uppe för typ ett år sedan?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Zymac:

Vafan, hade inte Laxen en EXAKT (nåja nästan iaf) tråd uppe för typ ett år sedan?

Han slänger upp en sån här tråd med jämna mellanrum. Antingen här eller i crysis-forumet.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Haha, med jämna mellanrum? Har hänt 2 gånger, att jag postat en crysis bild i detta delforum. Och i Crysis subforumet? Ja självklart, har en tråd med över 30.000 views där...

Blev du sur när jag ägde dig eller Thumba? Genom att posta bilderna på gräset och stenen och poängtera att man kunde byta till de modellerna, så hade du inget att påpeka längre.

Anyway, jag förminskade gräset, ändrade displacement och lade in en annan sten modell istället... Resultatet:

fotorealism


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Ja jag gillar Lax iaf...ungsbakad


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Det är snyggt som tusan, ingen tvekan om saken, men fotorealistiskt? Inte än är jag rädd.
Vattnet är riktigt imponerande dock!

Medlem

Så du menar att mosstexturerna och stenen inte är photorealistisk?

ta en ordentlig titt på dessa mosstexturer på den här andra bilden: http://www.abload.de/img/w3g7xc.jpg

Bortse från de lågupplösta löven som ligger utspridda, det är originaltexturer från crytek :/


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Hahaha... alltså Bolthorn och psydonymous går lixom på det. Zlampan du knäckte nöten. Fortare än önskat dock. Men visst är det sjukt ändå, hur crysis är nära fotorealistiskt...

Jag sa inte att den var äkta jag sa att den var snitsig!

Avstängd

Det är tydligt att det inte är en riktig bild på allt utom kanske vattnet och gräset däri. Om du bara hade haft med den biten hade jag kanske kunnat vara en bit ifrån att bli lurad.

Snyggt är det, men det är långt kvar till fotorealism.

Medlem

Nej, det är inte långt kvar.. Har redan lurat många på msn... Och det e snubbar som spelar, ja.

Tweakade färgerna lite:

http://www.abload.de/img/fixed2e2lw.jpg Mycket bättre än så blir det inte, men inte långt ifrån ett fotografi.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Avstängd

Kanske att de blir lurade, men för det tränade ögat är det tydligt att det inte är äkta, men jag kan väl erkänna att jag nästan trodde det i ett ögonblick. ^^

Medlem

:S man kan tro det är en fredags natt..


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar