SVT sänder e-sport från Dreamhack ikväll

Robot
SVT sänder e-sport från Dreamhack ikväll

På tvåan klockan kvart i elva börjar sändningarna från finalmatcherna i Starcraft 2 på Dreamhack Open.

#nyhetstips, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #starcraft


Medlem
SVT sänder e-sport från Dreamhack ikväll

Trevligt av SVT. Mer sådant.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag vill, men nu när man är ansvarsfull och har fått jobb så måste man tyvärr låta det roliga hända vid andra tillfällen.


signatur

Nä men, annars då?

Medlem
Medlem
Medlem

Synd att man inte har semester, hade varit kul att kolla på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

bara det inte krockar med fotbollen

Medlem

Dota2 finalen visas redan på svt24!

Medlem

Ska ni se på Dota 2 kan jag föreslå joindota istället, bra mycket bättre än vad nu SVT kan få fram...

http://www.joindota.com/en/live/tobiwan


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Men snälla ta reda på Fakta innan ni skriver nyheter?

SVT24 Började sända klockan 20:00 på RIKTIG TV. Sändningen går sedan vid 22:45 över till SVT2!

Medlem

Är själv inte så intresserad av att kolla, men tycker det är en bra grej att stötta. Tänker därför ha på TVn på SVT2 när det sänds, så får dom en tittare till. Vem vet, jag kanske till och med tycker det är roligt (har nog aldrig kollat på en SC2-match förut).

Nu vet jag ju iofs inte hur många som faktiskt vill titta på SC2, men ju fler tittare, desto bättre (i SVT:s ögon). Om fler gör som jag kanske vi får se mer e-sport på svensk TV i framtiden


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

ahhh yeah! 2a i världen med att sända sc2 direktsänt i TV

Medlem
Skrivet av qweex2:

Är själv inte så intresserad av att kolla, men tycker det är en bra grej att stötta. Tänker därför ha på TVn på SVT2 när det sänds, så får dom en tittare till. Vem vet, jag kanske till och med tycker det är roligt (har nog aldrig kollat på en SC2-match förut).

Nu vet jag ju iofs inte hur många som faktiskt vill titta på SC2, men ju fler tittare, desto bättre (i SVT:s ögon). Om fler gör som jag kanske vi får se mer e-sport på svensk TV i framtiden

Du måste dock ha en sån där dosa som faktiskt rapporterar att du tittar på SVT för att dem ska kunna veta att du tittar


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av =JoNaZ=:

Men snälla ta reda på Fakta innan ni skriver nyheter?

SVT24 Började sända klockan 20:00 på RIKTIG TV. Sändningen går sedan vid 22:45 över till SVT2!

Det visste jag när jag skrev nyheten men valde att inte ta med det eftersom det inte är en av de stora kanalerna. Nu är jag inte så kunnig eftersom jag aldrig tittar på tv - men SVT24 kan väl inte ens alla se?

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av =JoNaZ=:

Men snälla ta reda på Fakta innan ni skriver nyheter?

SVT24 Började sända klockan 20:00 på RIKTIG TV. Sändningen går sedan vid 22:45 över till SVT2!

Det visste jag när jag skrev nyheten men valde att inte ta med det eftersom det inte är en av de stora kanalerna. Nu är jag inte så kunnig eftersom jag aldrig tittar på tv - men SVT24 kan väl inte ens alla se?

jopp


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Uppdaterar nyheten lite grann, då!

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av qweex2:

Är själv inte så intresserad av att kolla, men tycker det är en bra grej att stötta. Tänker därför ha på TVn på SVT2 när det sänds, så får dom en tittare till. Vem vet, jag kanske till och med tycker det är roligt (har nog aldrig kollat på en SC2-match förut).

Nu vet jag ju iofs inte hur många som faktiskt vill titta på SC2, men ju fler tittare, desto bättre (i SVT:s ögon). Om fler gör som jag kanske vi får se mer e-sport på svensk TV i framtiden

Du måste dock ha en sån där dosa som faktiskt rapporterar att du tittar på SVT för att dem ska kunna veta att du tittar

Hmm, har aldrig reflekterat över det. Aldrig tänkt på hur det skulle gå till, men jag trodde dom kunde se det ändå på något sätt Hur gör dom till exempel när dom rapporterar att "såhär många tittare har vi aldrig haft förut", eller "x tittare är nytt rekord"?

Har dom kanske en bunt hushåll som rapporterar vad dom tittar på, och sedan räknas något snittvärde över hela landet ut?


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

De började ju sända redan 20:00 på SVT24. Väldigt positivt att de börjar sända på riktiga SVT också dock. Så många fler utövare och folk som är intresserade av esport i allmänhet och SC2 i synnerlighet än exempelvis Curling, motorcross och andra evenemang de sänder.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av qweex2:

Är själv inte så intresserad av att kolla, men tycker det är en bra grej att stötta. Tänker därför ha på TVn på SVT2 när det sänds, så får dom en tittare till. Vem vet, jag kanske till och med tycker det är roligt (har nog aldrig kollat på en SC2-match förut).

Nu vet jag ju iofs inte hur många som faktiskt vill titta på SC2, men ju fler tittare, desto bättre (i SVT:s ögon). Om fler gör som jag kanske vi får se mer e-sport på svensk TV i framtiden

Du måste dock ha en sån där dosa som faktiskt rapporterar att du tittar på SVT för att dem ska kunna veta att du tittar

Känns att med dagens digitaltv, så borde dom flesta registreras, vad man tittar på och denna info skickas till tv-kanalerna. Alla har ju digitalboxar och då kan dom ju lätt se vad ens digitalbox stå på för kanal. När det var kabeltv så strömmades ju alla kanaler samtidigt o därav kunde man inte se. Vill jag iallafall tro.

Medlem
Skrivet av Vannulven:

Jag vill, men nu när man är ansvarsfull och har fått jobb så måste man tyvärr låta det roliga hända vid andra tillfällen.

Jag ska, för ibland får man offra lite för det roliga i livet.

Medlem

Sitter just nu å glor DotA 2 finalen på SVT24, sjukt nice match längtare fter SC2 finalen, synd at Stephano är korkad å åker ut

Medlem

Det är sådant här som gör att man faktiskt kan tänka sig att betala radio- och tv-avgiften.

Medlem

Andra landet att sända e-sport i marknätet efter Korea?

Det var som fan

Medlem

Vad jag vet så frågar de bara ett antal personer (minst 1000 ska det vara för att räknas som tillförlitligt tror jag) om de kommer se på ett program och sen så tar de bara x9000. De flesta har ju också boxen på hela tiden även om de inte tittar så att kolla vilka som är på kanalen funkar inte.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ska ni se på Dota 2 kan jag föreslå joindota istället, bra mycket bättre än vad nu SVT kan få fram...

http://www.joindota.com/en/live/tobiwan

Det är ju det SVT sänder, det är dock någon halvminut före på SVT i sändningen än din länk... så jag tar nog och fortsätter titta på SVT.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Hade inte ens någon aning om att det var Dreamhack, men oerhört bra av SVT att ge lite plats för oss gamers i rutan.

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av qweex2:

Är själv inte så intresserad av att kolla, men tycker det är en bra grej att stötta. Tänker därför ha på TVn på SVT2 när det sänds, så får dom en tittare till. Vem vet, jag kanske till och med tycker det är roligt (har nog aldrig kollat på en SC2-match förut).

Nu vet jag ju iofs inte hur många som faktiskt vill titta på SC2, men ju fler tittare, desto bättre (i SVT:s ögon). Om fler gör som jag kanske vi får se mer e-sport på svensk TV i framtiden

Du måste dock ha en sån där dosa som faktiskt rapporterar att du tittar på SVT för att dem ska kunna veta att du tittar

Känns att med dagens digitaltv, så borde dom flesta registreras, vad man tittar på och denna info skickas till tv-kanalerna. Alla har ju digitalboxar och då kan dom ju lätt se vad ens digitalbox stå på för kanal. När det var kabeltv så strömmades ju alla kanaler samtidigt o därav kunde man inte se. Vill jag iallafall tro.

Sitter man med parabol går det inte i alla fall, dem kan endast ta emot information. Vet inte hur det är med kabel-tv i lägenheter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av qweex2:

Är själv inte så intresserad av att kolla, men tycker det är en bra grej att stötta. Tänker därför ha på TVn på SVT2 när det sänds, så får dom en tittare till. Vem vet, jag kanske till och med tycker det är roligt (har nog aldrig kollat på en SC2-match förut).

Nu vet jag ju iofs inte hur många som faktiskt vill titta på SC2, men ju fler tittare, desto bättre (i SVT:s ögon). Om fler gör som jag kanske vi får se mer e-sport på svensk TV i framtiden

SVT kan inte se om du har TV på eller inte men tanken är fin.

Medlem

Riktigt kul med e-sport, fast jag gillar inte starcraft, så jag hoppar.

Medlem

öööh... det ser ut att vara DOTA 2 på 2:an nu ? vad hände med SCII?

123
Skriv svar