Dishonored är 12-28 timmar långt

Robot
Dishonored är 12-28 timmar långt

"Spelstilen spelar väldigt stor roll", säger utvecklarna.

#arkane-studios, #dishonored


FM-guru
F.d. Sisyr
Dishonored är 12-28 timmar långt

Ptja, det låter väl bra?

Medlem

hmh.. är det mycket? i dont know.

Medlem

Lagom, tycker jag!

Medlem

Tycker det värkar rimligt. Jobbar man mycket och har kanske barn (som i mitt fall) så tycker jag det är bra. Då behöver det inte ta veckor för att klara ett spel :). Tummen upp!

Medlem

Som sagts tidigare: rusar man igenom spelet skall man inte klaga på om det är för kort.

12 h räcker väl, motsvarar sex biobesök för en summa motsvarande fem biobesök. Eller 29 chipspåsar om det nu är en bättre jämförelse.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Lär väll spela lite halv smygande så en 18 timmar för min del då.
Lite för kort för mig imo att det är singleplayer only. Blir nog garanterat köp ändå så länge dem inte förstör spelet på ngt sätt.


signatur

Rwa?

Medlem

48h är lagom för mig. Men tror Dishonored blir lagom med 12-28.

Medlem

Att sidequesta eller inte sidequesta, det är frågan


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Inaktiv

12h om man kör rakt igenom spelet effektivt är helt ok.

men 12h inräknat att dö, spela om, prova ny taktik är fan inte mycket.

Har inget emot spel som tar 3-4h för att klara en svår bana för att man måste klura ut hur man ska gå tillväga.

att man bara kan uppskatta att detta spelet ska ta 12h tycker jag känns lite oroande för ett spel just i en sådan här genre.

Medlem
Skrivet av Quelor:

Att sidequesta eller inte sidequesta, det är frågan

Sidequesta


signatur

Game long and prosper

Medlem

Spelet ser helt klart intressant ut

Medlem

Jag älskar när de gör spelet rätt kort om man går rakt på sak men längre om man utforskar lite, det ger spelaren valet att kunna uppleva precis så mycket som den känner är värt.
Spelet i sig ser helt okej ut.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av slarron:

Tycker det värkar rimligt. Jobbar man mycket och har kanske barn (som i mitt fall) så tycker jag det är bra. Då behöver det inte ta veckor för att klara ett spel :). Tummen upp!

Bara för att du vill ha korta spel så betyder inte det att resten av världen vill det


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av slarron:

Tycker det värkar rimligt. Jobbar man mycket och har kanske barn (som i mitt fall) så tycker jag det är bra. Då behöver det inte ta veckor för att klara ett spel :). Tummen upp!

Bara för att du vill ha korta spel så betyder inte det att resten av världen vill det

Och? Han sa bara sin åsikt, inget fel med det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hatar när de avslöjar längden i ett spel. Det känns likadant som när man får reda på en spoiler. Jag vill att längden på spelet ska komma som en överraskning! :/

Medlem

HURRDURR Man kan klara ut Fallout 3 på en,två timmar. Men om man explorar och kör sidequest o shiet så kör man 100timmar eller mer!

Det är allt beroende på spelaren.

Medlem
Skrivet av Johan3043:

Hatar när de avslöjar längden i ett spel. Det känns likadant som när man får reda på en spoiler. Jag vill att längden på spelet ska komma som en överraskning! :/

Håller helt med. Känns som att man automagiskt får en humm om vid vilken tidpunkt som "twisten" ska komma samt även en humm om när spelet "verkligen" tar slut.


signatur

Have a good time!

Inaktiv

Tråkigt att spelen blir kortare och kortare... hinner inte ens spela innan det tar slut. Saknar gamla goda tiden när det tog veckor innan man klarade ut spelen.

Medlem
Skribent

Hellre ett välgjort "kort" spel än ett dåligt gjort "långt" spel.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Fenix:
Skrivet av slarron:

Tycker det värkar rimligt. Jobbar man mycket och har kanske barn (som i mitt fall) så tycker jag det är bra. Då behöver det inte ta veckor för att klara ett spel :). Tummen upp!

Bara för att du vill ha korta spel så betyder inte det att resten av världen vill det

.. och jag säger min åsikt?
Och? Han sa bara sin åsikt, inget fel med det.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av conthox:
Skrivet av Fenix:
Skrivet av slarron:

Tycker det värkar rimligt. Jobbar man mycket och har kanske barn (som i mitt fall) så tycker jag det är bra. Då behöver det inte ta veckor för att klara ett spel :). Tummen upp!

Bara för att du vill ha korta spel så betyder inte det att resten av världen vill det

Och? Han sa bara sin åsikt, inget fel med det.

och jag säger min åsikt?

Du kunde framfört den bättre. Dels sagt det på ett snyggare sätt, plus att om man skriver vad man tycker kan man gärna motivera lite också, och inte bara klämma ur sig att man inte håller med.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Testpilot

12timmar med ren rush ... ja då tar jag nog minst 60 på mig då jag alltid skall smyga runt och utforska allt och helst hitta alla sidquests jag kan.

Deus ex skulle vara lite drygt 25h långt , jag vet jag tog ca80 på mig innan jag var klar.

Inaktiv

Dags at sluta fråga om hur långt ett spel är, det är ju så individuellt. Vi som kör långsamt o kollar allt vs rusch spelar ju inte samma spel....typ ^^ fallout 3 tog mig mellan 80-120 timmar, min polare som lånade det av mig kanske körde 20-30 timmar max.

Medlem

Om spelet undviker att bli för linjärt samt att de lägger ner tillräckligt mycket jobb på att skapa en värld som verkar levande med folk som går runt och sköter sitt spelar det ingen roll för mig hur lång kampanjen blir. Det jag hoppas på är en spelvärld som lever och andas även utan att man själv blandar sig i. Lyckas de med det kan spelet mycket väl äta upp mig på samma sätt som Skyrim gjorde.

Medlem

Tappade lite peppen på detta efter visningen på E3, men jag är hoppfull än

Längtar efter detta spel.

1
Skriv svar