Federal ruling allows iPhone users to alter software

MFC
Medlem
Federal ruling allows iPhone users to alter software

I vad som tycks vara dagens rubrik så gör amerikanska upphovsrättsmyndigheten undantag i Digital Millennium Copyright Act (DMCA) som låter användare ändra mjukvaran i Apples iPhone.

Skrivet av Reuters:

The move by the copyright office to give exemptions to the Digital Millennium Copyright Act (DMCA), will undermine handset makers like Apple's ability to control the installation of software programs on their phones.

The copyright office is part of the Library of Congress.

The Library of Congress, which can define exceptions to existing copyright laws, said in a statement that a user can circumvent the phone's functionality to use any legally obtained software.

The ruling also allows users to change the wireless service provider. Currently, AT&T Inc is the sole wireless service provider for Apple in the U.S.

"More than a million iPhone owners are said to have 'jailbroken' their handsets in order to change wireless providers," Electronic Frontier Foundation, which fought for the exemption, said in a separate statement.

Meanwhile, an Apple spokeswoman told the Wall Street Journal that "jailbreaking can severely degrade the experience" of the iPhone and that it "can violate the warranty and can cause the iPhone to become unstable and not work reliably."

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Är ju positivt men efter ios4 så ser jag inga fördelar med att jb längre men det är jag det.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Apple, djavulsföretaget med en ditmålad gloria.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Inte många företag som säljer en bra produkt som inte är giriga eller whatnot, way of life tyvärr.

signatur

Det är ju ändå användarna som ska få bestämma, speciellt om de får punga ut med över 7.000:-

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är ju ändå användarna som ska få bestämma, speciellt om de får punga ut med över 7.000:-

ja om de vill använda iphone eller inte, finns ju alternativ annars

signatur

thank you, come again

MFC
Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av walter_iego:

ja om de vill använda iphone eller inte, finns ju alternativ annars

Precis. Att man pungar 7 papp (eller 70 papp, spelar egentligen ingen roll) garanterar absolut ingenting, så man är som konsument ganska öm i stjärten efter ha läst licensavtalen för en del produkter och då särskilt de från Apple.

Alla HBT-personer får ursäkta referensen till ömma stjärtar men jag tror alla vet vad jag pratar om...

signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Absolut upp till var o en o bestämma vad dom vill lägga pengar på.

Själv så var android inte ett alternativ, den var inte tillräckligt bra,

signatur

Skriv svar