Ask: "V driver en linje för att legalisera bruk av narkotika"

Medlem
Ask: "V driver en linje för att legalisera bruk av narkotika"

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article7...

bra eller dåligt?
Personligen tycker jag det att det e helt avskyvärt droger förstör livet för flera tusen människor både dom som använder och för dom gör det....

Medlem

För att förtydliga: Beatrice Ask [M] via en debattartikel i Aftonbladet säger att det blir så.

Och på tal om det, här kommer en youtubelänk om
källkritik.

MFC
Medlem

Aftonbladet -> röd -> vänster -> crap


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Inaktiv
Skrivet av Sille:

Personligen tycker jag det att det e helt avskyvärt droger förstör livet för flera tusen människor både dom som använder och för dom gör det....

Men alkohol är helt okej förstår jag?


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av psydonymous:
Skrivet av Sille:

Personligen tycker jag det att det e helt avskyvärt droger förstör livet för flera tusen människor både dom som använder och för dom gör det....

Men alkohol är helt okej förstår jag?

Ja det är helt okej, så länge man följer reglerna. Droger är mycket värre än alkohol.

Medlem

Vafan. Droger är redan legalt. Ni måste mena narkotika. Eller måste jag sluta dricka kaffe?

Medlem

mmm varför räknas alkohol och kaffe som droger? 2 substanser som jag har dragit ner på rejält sedan jag börja plugga utan några problem i huvudtaget....medans en av mina gamla kompisar som försöker ta sig ut från knarket nu 3 år senare ligger o skakar i sängen och vill ta självmord av det...När jag jobba så drack jag bara på fredag och lördag nått som jag fortfarande gör, men då kunde jag enkelt smälla in en 6pack på en dag nu dricker jag kanske runt 2öl i månaden o ingen sprit....

Medlem
Skrivet av Sille:

mmm varför räknas alkohol och kaffe som droger? 2 substanser som jag har dragit ner på rejält sedan jag börja plugga utan några problem i huvudtaget....medans en av mina gamla kompisar som försöker ta sig ut från knarket nu 3 år senare ligger o skakar i sängen och vill ta självmord av det...När jag jobba så drack jag bara på fredag och lördag nått som jag fortfarande gör, men då kunde jag enkelt smälla in en 6pack på en dag nu dricker jag kanske runt 2öl i månaden o ingen sprit....

1. Anekdotargument
2. http://sv.wikipedia.org/wiki/Drog
3. Blev bara två punkter.

Medlem

Nä, det finns inga liv, familjer eller drömmar som förstörts av alkohol.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Sille:

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/politik/article7...

bra eller dåligt?
Personligen tycker jag det att det e helt avskyvärt droger förstör livet för flera tusen människor både dom som använder och för dom gör det....

Verkar som du helt och hållet missat att liberalismen också vill ha ett legaliserande av droger.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Nestor: Du förstår ju inte! Det är ju vänstern som vill legalisera drogerna - för det säger moderaten Beatrice Ask.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av Sille:

mmm varför räknas alkohol och kaffe som droger? 2 substanser som jag har dragit ner på rejält sedan jag börja plugga utan några problem i huvudtaget....medans en av mina gamla kompisar som försöker ta sig ut från knarket nu 3 år senare ligger o skakar i sängen och vill ta självmord av det...När jag jobba så drack jag bara på fredag och lördag nått som jag fortfarande gör, men då kunde jag enkelt smälla in en 6pack på en dag nu dricker jag kanske runt 2öl i månaden o ingen sprit....

Låt mig gissa, din kompis missbrukade medan du bara drack på helgerna?

Oj, vad konstigt om killen mår skit efter att ha missbrukat narkotika. Hade garanterat du också gjort om du drack ett 6-pack varje dag flera veckor eller månader i sträck.

Det folk ofta gör är att man direkt likställer bruk med missbruk. Sitter man hemma med en polare och röker 5g gräs och kollar på film en kväll i månaden så är man per automatik en missbrukare i ögonen på samhället. Om du och andra sidan dricker dig full varje helg så är det helt okej, du gillar att festa bara. Inga konstigheter alls enligt samhället.

Sen att skadeverkan som alkohol har på inte bara individen utan även på samhället är betydligt större än vad t.ex cannabis har, det är det inte en jävel som bryr sig om eller ens har en aning om.

Nåja, finns bättre ställen att föra en sån är diskussion på än FZ.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Han har berättat att det börja med att han bara knarka på en del fester, runt 1 gång varannan vecka och han tyckte att det inte var konstigare än att dricka öl (men med alkohol kan man sluta dricka efter 1 öl om man vill efter 1 spruta/sniffa så e det kört man förlorar all kontroll) efter ett ta så blev det mer att han körde varje fredag lördag. Nu kom tiden när han kände att kontrollen försvann, han berätta att efter en en kort tid när han börja knarka som det vore som att dricka öl.... det tog runt 2veckor berätta han sedan va allt han tänkte på hur man skulle få tag på nytt knark varje dag var enda timma..... jag vet detta eftersom jag är hans vän och stödjer honom med att ta sig ut ur skiten. När han läste detta så börja han gråta pga alla som skulle förstöra sina liv med skiten, han är idag en av dom största anti drog personer jag känner pga av han har legat i skiten.. och han drar sig inte för att berätta med folk om sitt beroende o varna folk från det.....
Han varnar för folk som tycker man kan jämföra det med alkohol o kaffe pga ganska simpelt det e inte samma sak....

Medlem

Sille om du vill bli tagen på allvar så skulle jag rekommendera att du tänker igenom din text lite mer. Du bara matar på och det är jobbigt att läsa.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem

självklart tycker vänstern det är "hippt" och "häftigt" med nerknarkade tonaringar som lever pa bidrag.

det är ju där man har hela sin valbas, trasiga människor utan framtid.

http://blogs.fasterskier.com/patrickstinson/files/2009/07/old...

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av psydonymous:
Skrivet av Sille:

Personligen tycker jag det att det e helt avskyvärt droger förstör livet för flera tusen människor både dom som använder och för dom gör det....

Men alkohol är helt okej förstår jag?

Ja det är helt okej, så länge man följer reglerna. Droger är mycket värre än alkohol.

Värre? Har du någonsin träffat en person som är hög på gräs?

Finns inga dokumenterade dödsfall till följd av användning av marijuana och personerna som brukar det blir inte våldsamma om man inte står i mellan dom och sin precis nybeställda kebabrulle.

Till skillnad från en annan "legal" drog, alkohol.

Är inte för legalisering för droger överhuvudtaget utan är för att alkohol ska även bort. Men att säga att t ex gräs är farligare än alkohol är löjligt, vid sidan av kriminaliteten som är kring det tack vare en urkorkad illegalisering som bidrar till att man urholkar arbetet mot droger när unga människor testar gräs och upptäcker hur jävla överdriven och löjlig propagandan är, därmed börjar resan kanske mot tyngre och farligare droger.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av psydonymous:
Skrivet av Sille:

Personligen tycker jag det att det e helt avskyvärt droger förstör livet för flera tusen människor både dom som använder och för dom gör det....

Men alkohol är helt okej förstår jag?

Ja det är helt okej, så länge man följer reglerna. Droger är mycket värre än alkohol.

Värre? Har du någonsin träffat en person som är hög på gräs?

Finns inga dokumenterade dödsfall till följd av användning av marijuana och personerna som brukar det blir inte våldsamma om man inte står i mellan dom och sin precis nybeställda kebabrulle.

Till skillnad från en annan "legal" drog, alkohol.

Är inte för legalisering för droger överhuvudtaget utan är för att alkohol ska även bort. Men att säga att t ex gräs är farligare än alkohol är löjligt, vid sidan av kriminaliteten som är kring det tack vare en urkorkad illegalisering som bidrar till att man urholkar arbetet mot droger när unga människor testar gräs och upptäcker hur jävla överdriven och löjlig propagandan är, därmed börjar resan kanske mot tyngre och farligare droger.

Ja det har jag och jag kan säga direkt att det är inte på samma nivå som andra droger dock tycker jag att det nästan ligger på samma nivå som alkohol, men iförsig då borde det inte vara olagligt? Eller?

Medlem

Eftersom man alrig komemr bli av med droger/narkotika så är det i mona ögon bättre att man låter staten förse brukare med det i samband med behandlingsprogram.
Framförallt slår det undan benen på slöddret som ligger bakom narkotikaindustrin.

Statlig tillverkning och subventionering skulle effektivt slå undan benen för te.x de mexikanska ligorna och talibanerna.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av psydonymous:
Skrivet av Sille:

Personligen tycker jag det att det e helt avskyvärt droger förstör livet för flera tusen människor både dom som använder och för dom gör det....

Men alkohol är helt okej förstår jag?

Ja det är helt okej, så länge man följer reglerna. Droger är mycket värre än alkohol.

Värre? Har du någonsin träffat en person som är hög på gräs?

Finns inga dokumenterade dödsfall till följd av användning av marijuana och personerna som brukar det blir inte våldsamma om man inte står i mellan dom och sin precis nybeställda kebabrulle.

Till skillnad från en annan "legal" drog, alkohol.

Är inte för legalisering för droger överhuvudtaget utan är för att alkohol ska även bort. Men att säga att t ex gräs är farligare än alkohol är löjligt, vid sidan av kriminaliteten som är kring det tack vare en urkorkad illegalisering som bidrar till att man urholkar arbetet mot droger när unga människor testar gräs och upptäcker hur jävla överdriven och löjlig propagandan är, därmed börjar resan kanske mot tyngre och farligare droger.

Ja det har jag och jag kan säga direkt att det är inte på samma nivå som andra droger dock tycker jag att det nästan ligger på samma nivå som alkohol, men iförsig då borde det inte vara olagligt? Eller?

Varför skulle inte alkohol vara olagligt när du själv likställer marijuana med alkohol och säger att alla droger är värre än "alkohol".

Fastnade du lite i din egna väldigt breda generalisering eller frågar du mig varför marijuana ej är legaliserat? Okunskap och moralpanik är väl mitt svar i såfall. Finns ju intressanta dokumentärer där politiker och folk i allmänhet arbetar i mot att använda marijuana i medicinskt syfte när det näst intill är ett mirakelmedel när det kommer till bieffekter av t ex cancer.

Jag är fortfarande i mot all legalisering av droger och vill även att alkohol ska förbjudas.

Medlem

Hade alkohol och tobak dykt upp idag, 2010, hade det med stor sannolikhet inte legaliserats. Hade kaffe dykt upp idag, är det mycket möjligt att det inte heller hade legaliserats.

Det är även möjligt att samhället hade mått bättre av en cannabisrökande befolkning, än en alkoholdrickande och tobaksrökande befolkning. Jag menar, hur mycket kostar inte alkohol och tobak samhället med tanke på alla sjukhusbesök.

Medlem

Fast senaste rönen om kaffe säger ju att det är nyttigt så där är jag tveksam.

alkohol får du inte ett rus eller blir hög av att ta en öl eller drink om du inte är ett litet barn.

Tar du narkotika ala marijuana så får du det omgående och så är det med andra preparat med, du tar det inte för att det är gott.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

bör o ska är olika saker så, det finns ganska stort utrymme för tolkning vad som är bra eller dåligt i det sammanhanget.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Fast senaste rönen om kaffe säger ju att det är nyttigt så där är jag tveksam.

alkohol får du inte ett rus eller blir hög av att ta en öl eller drink om du inte är ett litet barn.

Tar du narkotika ala marijuana så får du det omgående och så är det med andra preparat med, du tar det inte för att det är gott.

Om man är ute efter smaken kan man lika gärna dricka alkoholfri öl eller drink.
Pratar du för hela världen nu när du säger att man inte tar det för att det är gott?

"bör o ska är olika saker så, det finns ganska stort utrymme för tolkning vad som är bra eller dåligt i det sammanhanget." Vad menar du?


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Tja om du hittar nån som tycker ren cannabis,hash,amfetamin etc som hävdar att dom tycker det är gott så skulle jag nog våga påstå dom ljuger dig rakt upp ansiktet.

ang det andra så var det en kommentar till postaren ovanför så läs vad han skrev så kanske du förstår.

Och jag personligen tycker inte alkohol fri öl som finns idag är god för fem öre, men dyker det upp alternativ som ersätter dom öl som jag tycker är goda idag så why not,

Så återigen är du fel ute.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Nej, jag är inte fel ute. Bara för att du tycker en sak så behöver inte resten av befolkningen tycka så. Jag är säker på att majoriteten av alkoholbrukare dricker för att dom vill bli berusade.
`
Dessutom så luktar marijuana väldigt gott. Har du någonsin luktat på cannabis?


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Tja om du hittar nån som tycker ren cannabis,hash,amfetamin etc som hävdar att dom tycker det är gott så skulle jag nog våga påstå dom ljuger dig rakt upp ansiktet.

ang det andra så var det en kommentar till postaren ovanför så läs vad han skrev så kanske du förstår.

Och jag personligen tycker inte alkohol fri öl som finns idag är god för fem öre, men dyker det upp alternativ som ersätter dom öl som jag tycker är goda idag så why not,

Så återigen är du fel ute.

Jag tycker att du har fel.

Så, nu är du fel ute!

Medlem

Om du inte vill framstå som en 10åring så visar du lite pondus och kommer med en motivering .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Stealther:

Nej, jag är inte fel ute. Bara för att du tycker en sak så behöver inte resten av befolkningen tycka så. Jag är säker på att majoriteten av alkoholbrukare dricker för att dom vill bli berusade.
`
Dessutom så luktar marijuana väldigt gott. Har du någonsin luktat på cannabis?

Svar ja, och det har med saken o göra?
Och det är inte bara min åsikt ,kan inte säga mer eftersom jag då bryter mot forumreglerna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Dessutom så luktar marijuana väldigt gott. Har du någonsin luktat på cannabis?

Svar ja, och det har med saken o göra?
Och det är inte bara min åsikt ,kan inte säga mer eftersom jag då bryter mot forumreglerna.[/quote]

Det har med saken att göra då du själv sa att om någon tycker det är gott så ljuger dom.


signatur

If something´s hard to do, its not worth doing.
q6600 3.6 ghz, 4gb DDR2, 8800GT 512mb

Medlem

Vill folk knarka så får de väl göra det imo. Noll tolerans politiken verkar ju inte fungera särskilt vidare ändå.


signatur

Metal is best served heavy.

12
Skriv svar