Vad skrämmer iväg dig från ett spel?

Medlem
Vad skrämmer iväg dig från ett spel?

Vad får dig att stänga av ett spel efter bara några minuters spelande?
Kasst interface? Dålig grafik, ljud eller story?

Mvh/Per


signatur
Medlem

när det kommer till SP är det nog ifall storyn är dålig, grafik spelar ingen roll. Eller så kan det vara att om det är repetivt.

Då det kommer till MP däremot är det oftast ifall laget är kasst eller man helt enkelt suger för tillfället (shooters/RTS)


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Jag köper bara spel jag vet att jag kommer att gilla.


signatur

yolo

Medlem

För mig så är det utan tvekan ett kasst interface. En tunn story kan jag förlåta om spelet är kul. Samma sak gäller tråkig grafik. Och ljudet går oftast att sänka.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Det är väl mest ifall AIn är dålig, annars kan det vara att spelet bara är tråkigt.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

brukar stänga ner ett spel om jag inte förstår vad som händer. Slösar helst inte tid på att lära mig ett spel för att sedan se om det är bra eller dåligt.

Annars stänger jag av om det helt enkelt inte är ett bra spel, som bjuder på underhållning, eller att jag har sett konceptet förut.

Men är det ett köpt spel(som jag alltså innan har studerat) så ger jag det oftast mer än några minuter. D.v.s. om det inte laggar så in i helvete, då stänger jag ner det och slänger ut datorn genom fönstret.

Inaktiv

Singleplayer: Buggar, dålig A.I, oengagerade story.

Multiplayer: Kass spelkänsla, dålig nätkod, alla game modes som innebär att man måste vänta mer än ett par sekunder för att få respawna.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Dåliga kontroller, kasst interface och tunn story. Typ Army of Two.

Medlem

Känslan, är den dålig så stänger jag oftast av spelet och rör det aldrig igen, typ Bad Company 2. Det förstörde nästan allt som var bra i ettan och ångrar att jag sålde mitt bad company för tvåan

Sen tycker jag att animationer ska vara bra.. Tex Alpha Protocol , sämsta animationerna någonsin

Medlem

Folk som inte kan det engelska språket skrämmer bort mig från spel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Spel som börjar krångla redan i installationen. Om man för att installera måste installera tre kringprogram, registrera ett konto på en hemsida, validera kontot via en e-post, logga in online för att kunna slutföra installationen eller liknande segdragna processer. Då ger jag upp och kastar bort skiten.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Medlem

känslan, spelar ingen roll om spelet har dos grafik och världens sämsta upplägg, men om inte känslan finns där så är det adios amigos


signatur

Suup homie

Medlem

Ingen support för 1680x1050.

Medlem

Om spelet generellt känns B.
Det kan vara dålig atmosfär, dålig optimering, eller att man känner att spelet inte har potential att bli bättre längre in.

Medlem

Helt klart atmosfär och känsla.
Metro 2033 som har kasst gameplay klarade jag nästan lira igenom eftersom känslan var så jävla grym.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:

Helt klart atmosfär och känsla.
Metro 2033 som har kasst gameplay klarade jag nästan lira igenom eftersom känslan var så jävla grym.

Slutade spela efter 10min pga. kass gameplay och kass känsla.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Om det är ett FPS och allt känns som det vore ett arakad-spel, typ den tråkiga COD känslan, så orkar jag inte spela länge.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag tååååål inte dialekterna i AC2. Jag gillar dess gameplay och atmosfär, men jag kan bara inte ta mig igenom ett spel där karaktärerna pratar med sån bruten engelska där ord då och då är på italienska för att tala om "Vi är i Italien, förstått?" - Ja, vi vet!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Dåliga kontroller, kasst interface.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

savefiler som pajar! GRR!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

savefiler som pajar! GRR!

Oooh... den är värst!

Jag formaterade datorn och upptäckte senare att Plants vs Zombies-savefilerna låg i en dold mapp nånstans långt in i C:.

Har aldrig spelat det igen.

Inaktiv

Avskyr när fusk eller trainers vägrar fungera, brukar sluta där.

Medlem

Jag kan spela spel med dålig grafik, kasst interface mediokert ljud som dessutom är grymt buggigt.

Vad som får mig att fortsätta spelet är om det finns _någonting_ bra som uppväger det dåliga.
Det kan vara stämning, humor eller nästan vad som helst.

Exempel: Daggerfall
Nackdelar: Grafik, ljud, interface, krånglig installation på moderna datorer, buggar (så till den grad att det är legitimt att använda olika konsollkomandon för att kunna fortsätta spela)
Fördelar: Bygga karaktär, skaffa bättre vapen, nostalgi, storslagenhet, stämning. Detta uppväger nackdelarna för mig.

Överlag har jag extremt svårt för att använda handkontroll (som konsoller använder). Helt enkelt frustrerade när jag vet att mus passar mig så mycket bättre. Stänger av inom några minuter.

Om spel är dåligt portade mellan platformar så har jag sällan tålamod med spelet.

Vissa spel spelar och köper jag inte av princip. T.ex. Modern Warfare 2. Även om jag säkert skulle kunna ha nöje av spelet i sig så finns anledningar till att jag inte rör det.

Jag vet att konsumentkraft fungerar så ibland stödköper jag vissa indiespel eller bojkottar andra spel. Nåväl, nu var frågan vad som får en att sluta spela efter någon minut och jag känner att jag håller på att lämna den frågan. Så avslutningsvis är jag känslig för dålig 'frame rate'/fördröjningar i actionspel som kräver snabbhet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

När det är för cartoonigt i typ animé stil eller så.

Medlem

När det är asiater med i spelet :U Eller spelet ser asiatiskt ut! Hatar det.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Youtube-proffs
Skrivet av son of RAMBO:

Känslan, är den dålig så stänger jag oftast av spelet och rör det aldrig igen, typ Bad Company 2. Det förstörde nästan allt som var bra i ettan och ångrar att jag sålde mitt bad company för tvåan

Sen tycker jag att animationer ska vara bra.. Tex Alpha Protocol , sämsta animationerna någonsin

Så du ångrade att du köpte BC2 för att känslan inte fanns där?

Du måste mena storykänslan för allt annat finns ju redan packat och klart på den nätta lilla spelskivan till BC2.

Om du inte tycker de så får du inhandla dig ett surroundsystem.

Själv så diggar jag inte asiatiska spel eller spel som är asiatiskt lagda.
Typ Final Fantasy och diverse metal gear solid spel. Blir en big turnoff såfort jag ens får reda på att någon japan har vart och gjort spelet.

Its a sickness.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Medhåll gällande asiatiska spelen. Känns nästan tabu att säga, men det är inget jag gillar heller.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Oacceptabla kontroller - typ en "öppen spelvärld" men du kan inte hoppa. Eller om man tycks ha en osynlig låda runt sig som gör att man inte kan nudda väggar och liknande - dumma kontroller.

Trist grafik orkar jag bara inte med.

Fåniga upprepningar och tradigt gameplay. (senast övergav jag just cause 2 pga detta "we got at positive?! Shut up...)

Jag hatar också när datorn fuskar i spel typ empires - fast det får mig inte att överge dem.

Långa fula cutscenes som inte går att klicka bort kan få mig att stänga av för gott.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

MFC
Medlem

En sak över allt annat...

DRM


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:

En sak över allt annat...

DRM

Jag håller med dig i princip men jag har alltid ratat ett spel pga kopieringsskyddet.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar