Alkohol och dess effekter

Medlem
Alkohol och dess effekter

Tänkte att det kunde vara kul med en tråd om alkohol.

Det finns säkerligen många roliga berättelser som vi kan dela med varandra.

Medlem

Jag tror tyvärr denna tråd faller under regel 1.6 angående illegala substanser, fast jag ska väl inte snacka om regler när jag bara för några dagar sen spammade upp forumet

För att återgå till topic, har inte du något roligt att berätta om Mikaelh?

(Kommer du ihåg PMet du skickade till mig när du var berusad? )


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Fast alkohol är inte en illegal substans och är accepterad av alla samhällen i världen.

Har väl en del saker - men inget hysteriskt roligt, precis. Måste tänka lite...

Haha, jo... du svarade ju inte på det meddelandet! *Besviken*

*EDIT*
Regeln är förmodligen för att man inte ska diskutera narkotika.

Medlem

Något ni kanske vill dela med allmänheten ?

Medlem

omg! inge fylleflört hoppas jag iaf!


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

och är accepterad av alla samhällen i världen.

Lol muslimer.

Medlem

Mitt första rejäla möte med alkohol var inte speciellt fantastiskt. En fest som resulterade i att jag drack 2 st 7.0% Cider (50cl) och 2 shots Vodka på fastande mage (jag väger ca 49 kilo, så jag är extremt lättpåverkad). Jag däckade vid 11 på kvällen efter att jag kräkts två gånger och vaknade upp på morgonen med ett sår på benet och en bula i pannan som jag inte vet hur jag fick.

Dock minns jag att jag hade jädrans roligt under tiden jag var vaken!

Dricker inte speciellt ofta, blir väl någon gång i månaden kanske. Lagom är bra.

Medlem

alkhol har en del effekter, en del av dem bra, andra dåliga.

..jag har haft både och.


signatur

thank you, come again

Medlem

Alkohol har inga som helst bra effekter. Drick vatten.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Dricker så gott som aldrig numera och ser inte längre det roliga att vara full. Däremot funkar en kall öl i solen medan man grillar eller ett glas vin till maten.

Supa och bete sig som ett svin var kul när man var yngre.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Varför bete sig som ett svin bara för att man är full?

Medlem

skulle nog säga att jag dricker rätt mycke. men älskar att smutta på en fin whiskey till en film ellr ett glas rött till en middag.
sen festar jag nån gång då och då med.
jag gillar det och mår inte dåligt av det så ser ingen anledning att skära ner ellr sluta


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Ambassadör
League of Legends

Var ute igår. Kom fram till baren och beställde en G2:a när den kvinnliga bartendern hälsar och säger mitt namn. sen kommer den chockande nyheten att hon brukade vara min barnvakt när jag var liten. inte dåligt av henne att komma ihåg mig eftersom att det var 18 år sen vi träffades senast.

skulle nog säga att jag dricker mer än vad som är nyttigt men jag kan hantera det så då anser jag att det är lungt

Medlem
Skrivet av Greger:

Kommer du ihåg PMet du skickade till mig när du var berusad?

Pics please.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Skulle vilja definera mig själv som en fin smakare av både vin och öl men håller mig oftast numera undan från starkspriten

jag tycker om att varva ner efter jobbet med en god kall öl på en varm sommarkväll eller ett par pilsner tillsammans med ölkorv efter bastun och ett dopp i havet eller en större mängd till grillfesten eller ett par halv mörka ale till julbordet. j

ag tackar inte heller nej till ett god glas rött vin till maten och det finns inte mycket som slår en fin dry martini tillsammans med ett gäng stora grekiska oliver och lite dill chips vid sidan.. mmmhhMm farligt farligt men härligt härligt

effekten av alkohol? - Gillar jag så länge man dricker med måtta. nää men nu ljuger jag! utan att skämmas så gillar jag att ibland kunna släppa loss ordenligt med att dricka mig redlöst stupfull och för en stund slippa bry mig om världens bekymmer " för istället skapa egna problem när man är dragen som ett svin


signatur

Suup homie

Medlem

cider <3


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Minttu <3 (Koskenkorva med mintsmak)

Billigt, gott, uppfriskande, starkt.

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Greger:

Kommer du ihåg PMet du skickade till mig när du var berusad?

Pics please.

Om inte Mikaelh har något emot detta så skulle jag kunna posta PMet, det är knappast något konfidentiellt som skrivs i den och hör väl ihop med topic.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Greger:

Kommer du ihåg PMet du skickade till mig när du var berusad?

Pics please.

Om inte Mikaelh har något emot detta så skulle jag kunna posta PMet, det är knappast något konfidentiellt som skrivs i den och hör väl ihop med topic.

Heh, gör som du vill. ^^

Medlem

Roger!

Citat:

Hej.

Jag tänkte bara förtydliga (och spinna vidare på våra föregående meddelanden) att jag inte har något emot dig.

Vi må ha olika åsikter men du respekterar ändå mig. Du skriver inte bara för att provocera som vissa andra (bjosarn).

Jag har tidigare skickat personliga meddelanden till bjosarn för att försöka bryta igenom fasaden och få lite kontakt men han har abrupt avvisat dessa meddelanden, tyvärr. Det är tråkigt att ha ovänner i onödan.

Som sagt, ville bara förtydliga att jag inte har något emot dig.

Ett fyllomeddelande, förvisso, men ändå sant. Jag ljuger aldrig när jag har druckit.

Svarade inte för jag vet inte riktigt vad jag ska besvara, men det är bra iallafall att veta att det inte är något ont blod mellan oss två.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Haha!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Varför bete sig som ett svin bara för att man är full?

Förstår inte heller varför man ska bete sig som ett svin bara för man dricker.. Blir bara massa tråkigt bråk! Mycket bättre när alla är goa och glada.

Medlem

Dom flesta beter sig som svin när dom druckit just för att dom har druckit o dessa individer ska inte dricka alkohol.
Resten kan mer eller mindre hantera det,

varnings tecken , blir man extremt lätt arg när man har druckit då bör man inte dricka är ett hett tips, för eller senare kommer du slå på någon.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Har varit berusad 10 gånger i mitt liv, första gången när jag föddes, sedan gick det bara utför... Skämt åsido, tycker det är bättre att fylla huvudet med lärdomar än med promille.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Enda alkoholen jag druckit är väl VÄLDIGT lite lättöl, det smakade skit och cider med knappt någon alkohol i. Så jag har inget att berätta

Medlem

Rabarbersaft grabbar!

Medlem

Dricker både öl, whisky och vin, men oftast måttligt och bara för att jag faktiskt gillar smaken.

En riktigt rökig islay är t ex svårslaget.

Sen har man så klart sin beskärda del av fylleslag under bältet. Har dock aldrig varit med om något fylleslagsmål eller liknande, brukar vara vilt men roligt när vi festar. Aldrig någon som bråkar. Kan iofs ha att göra vad vi blandar alkoholen med, men det ska vi inte ta här, går nog under 1.6...


signatur

HELL BOB! DU DEN ALLSMÄKTIGE! DU ÄR EN!
Tjock nörd i Dublin

Inaktiv
Skrivet av axelmonster:

Dricker både öl, whisky och vin, men oftast måttligt och bara för att jag faktiskt gillar smaken.

En riktigt rökig islay är t ex svårslaget.

+1. Ardbeg eller Laphroaig är klockrena.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Gillar smaken, ogillar berusningen. Resultatet blir ett väldigt måttfullt drickande. Jag ser större värde i annat.

Skriv svar