Bill Gates och Warren Buffet vädjar till dom rika : Skänk pengar

Medlem
Bill Gates och Warren Buffet vädjar till dom rika : Skänk pengar
Citat:

SEATTLE - Bill Gates and Warren Buffett, America's two richest people, are embarking on a campaign to persuade their super-rich peers to give half their fortunes to charity in a move that could change the face of philanthropy.

The effort, if successful, could funnel a colossal amount of money into nonprofit groups. If the individuals on the Forbes 400 list of richest Americans pledged half their net worth to charity, that would amount to $600 billion, Fortune magazine says.

http://www.msnbc.msn.com/id/37731478/ns/us_news-giving/

Jag vet att man kan säga vad man vill om Microsoft, att dom är giriga och "lol Micro$oft xDxD", Bill Gates är fortfarande en av världens bästa människor och har länge jobbat för mänsklighetens bättre.

Han har t.ex jobbat väldigt hårt för att finansiera att vaccin ska kunna distribueras till länder som inte har möjligheterna att göra detta, ni kan läsa mer om detta här (Gammal nyhet som jag hade tänkt skapa en tråd om när jag läste den då den kom ut, men orkade inte).

Hur många miljardärer tror ni kommer besvara hans kall? Kommer hans "rival" Steve Jobs att göra något? Vad tror ni, kära forumiter?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag tror inte ens att hälften av Forbes lista vill skänka nått, tyvärr. Men jag har mer än gärna fel. Skulle Kamprad skänka halva sin förmögenhet? Eller Stefan Persson för den delen.

Medlem

De behöver inte ens skänka hälften av sin förmögenhet, bara 10% skulle göra en enorm skillnad för många människor. Tyvärr verkar många hellre sitta i sin multimiljon-fåtölj och smeka sina värdepapper. Man tycker att folk borde finna lycka och glädje i andra saker än makt och pengar.

till Bill Gates för mänsklighetens bästa!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Inför Tobinskatt!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

i usa är det en fördel att skänka stora summor pengar, dock inte i sverige.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFC
Medlem

Warren Buffett är ett svin


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Får man med sig alla miljaders dollar i graven?
tror inte det, så varför hamstra?...


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Notumforce:

i usa är det en fördel att skänka stora summor pengar, dock inte i sverige.

? Är väl bra att skänka pengar oavsett vart man bor.... Behöver nödvändigtvis inte gå till Sveriges fattiga. Om det var det du syftade på.

Medlem

Han pratar om PR


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Får man med sig alla miljaders dollar i graven?
tror inte det, så varför hamstra?...

Eventuella företag som man äger kan må bra av att ha en buffert, familjemedlemmar finns också.

Skrivet av IceMan:

Han pratar om PR

I USA får man skatteavdrag om man skänker pengar, vilket jag är säker att många rika utnyttjar. Det tar ändå inte ifrån det faktum att dom skänker pengar till organisiationer som (förhoppningsvis) gör något för att förbättra omvärlden.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

Får man med sig alla miljaders dollar i graven?
tror inte det, så varför hamstra?...

Eventuella företag som man äger kan må bra av att ha en buffert, familjemedlemmar finns också.

Skrivet av IceMan:

Han pratar om PR

I USA får man skatteavdrag om man skänker pengar, vilket jag är säker att många rika utnyttjar. Det tar ändå inte ifrån det faktum att dom skänker pengar till organisiationer som (förhoppningsvis) gör något för att förbättra omvärlden.

Ah. Låter ju inte helt dumt. Kanske inte att det utnyttjas men själva idén.

Medlem

Greger - det är skillnad på vad DU äger, och vad ditt företag har för kassa.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

Greger - det är skillnad på vad DU äger, och vad ditt företag har för kassa.

Och en framgångsrik VD vill säkert att företaget ska fortsätta även efter dennes död och ser till att pengarna man själv äger går till fortlevnaden.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av IceMan:

Greger - det är skillnad på vad DU äger, och vad ditt företag har för kassa.

Och en framgångsrik VD vill säkert att företaget ska fortsätta även efter dennes död och ser till att pengarna man själv äger går till fortlevnaden.

en vd behöver inte ha några speciella intressen för företaget såvida de inte äger aktier i den. I huvudsak är det ändå aktieägarna som vill firmans väl och de som ställer kraven på att företaget skötts på ett bra sätt.
I alla fall så är vd i ett börsnoterat bolag bara en position.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av v1ctory:

De behöver inte ens skänka hälften av sin förmögenhet, bara 10% skulle göra en enorm skillnad för många människor. Tyvärr verkar många hellre sitta i sin multimiljon-fåtölj och smeka sina värdepapper. Man tycker att folk borde finna lycka och glädje i andra saker än makt och pengar.

till Bill Gates för mänsklighetens bästa!

sosse, du skulle knappast säga så om du satt på pengarna


signatur

B lup

Medlem
Medlem

Ja det förvånar iallafall inte mig att självaste Hårdkokt15 skulle komma med konspirationssnacket med vaccin och rasism och planer på att utrota dom svarta människorna (för det finns bara svart folk i afrika yes sir).

Jag förstår verkligen inte hur utrotandet av AIDS har något att göra med mörkhyade, eller just ja : Bara svarta (obs afrika) har AIDS och dom lever på sin AIDS!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av v1ctory:

De behöver inte ens skänka hälften av sin förmögenhet, bara 10% skulle göra en enorm skillnad för många människor. Tyvärr verkar många hellre sitta i sin multimiljon-fåtölj och smeka sina värdepapper. Man tycker att folk borde finna lycka och glädje i andra saker än makt och pengar.

till Bill Gates för mänsklighetens bästa!

sosse, du skulle knappast säga så om du satt på pengarna

Ett inlägg som säger mer om Eottt än om v1ctory.

All heder åt Bill Gates.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av v1ctory:

De behöver inte ens skänka hälften av sin förmögenhet, bara 10% skulle göra en enorm skillnad för många människor. Tyvärr verkar många hellre sitta i sin multimiljon-fåtölj och smeka sina värdepapper. Man tycker att folk borde finna lycka och glädje i andra saker än makt och pengar.

till Bill Gates för mänsklighetens bästa!

sosse, du skulle knappast säga så om du satt på pengarna

Jaså? Om jag skulle vara utrustad med allt jag någonsin kunde tänkas behöva, en buffert där kolonisering av månen och markkonflikter på Mars var inräknade skulle jag inte ha några som helst betänkligheter att skänka bort varje återstående krona. Samtidigt som jag utan problem också skulle pensionera mig vid 16 års ålder och endast ägna mig åt det jag ville.

Tur är att man inte är uppfostrad till en girigbuk samt att jag omger mig med människor som tänker och tycker detsamma. Fan vad fel det skulle kunna gå annars.

PS. Normalt sett brukar jag inte se mig som en S sympatisör, om du tycker att dessa tankar gör mig till en skulle världen må bra av fler socialdemokratiska, superrika personer.

@Hardboiled
Håller du med din källa?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Eottt:
Skrivet av v1ctory:

De behöver inte ens skänka hälften av sin förmögenhet, bara 10% skulle göra en enorm skillnad för många människor. Tyvärr verkar många hellre sitta i sin multimiljon-fåtölj och smeka sina värdepapper. Man tycker att folk borde finna lycka och glädje i andra saker än makt och pengar.

till Bill Gates för mänsklighetens bästa!

sosse, du skulle knappast säga så om du satt på pengarna

Jaså? Om jag skulle vara utrustad med allt jag någonsin kunde tänkas behöva, en buffert där kolonisering av månen och markkonflikter på Mars var inräknade skulle jag inte ha några som helst betänkligheter att skänka bort varje återstående krona. Samtidigt som jag utan problem också skulle pensionera mig vid 16 års ålder och endast ägna mig åt det jag ville.

Tur är att man inte är uppfostrad till en girigbuk samt att jag omger mig med människor som tänker och tycker detsamma. Fan vad fel det skulle kunna gå annars.

PS. Normalt sett brukar jag inte se mig som en S sympatisör, om du tycker att dessa tankar gör mig till en skulle världen må bra av fler socialdemokratiska, superrika personer.

@Hardboiled
Håller du med din källa?

Källan hävdar att Bill Gates har en globalist agenda och att Planned parenthood vill reducera/utrota den svarta rasen. Jag håller med min källa ja att Bill Gates är ännu en globalist finns många saker som tyder på det bla att han var på årets Bilderberg möte i Spanien. Sen så har vi ju snacket om att Microsoft aktivt använder sig av slavarbetare och barnarbetare.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1266643/Microsofts-Ch...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Margaret_Sanger

Här står det lite intressanta grejer om Planned Parenthoods grundare Margaret Sanger som Bill Gates har skänkt pengar till.

Hon var även förespråkare för "den negativa eugeniken", det vill säga att försöka finna sätt att eliminera "dåliga anlag". Som en konsekvens av detta förespråkade hon bland annat tvångssterilisering av människor med oönskade anlag.

Detta kan också kallas för rashygien som man förespråkade i Nazi Tyskland.

Välgörenhet uppmanar de hälsosamma... att axla de icke-tänkande och de godtycligt fruktsammas bördor och detta bär med sig, vilket jag tror att läsaren kommer hålla med om, vikten av mänslighetens avfall. Istället för att fokusera på...eliminerandet av det släkte som är så skadlig för vår framtid, vår ras och vår värld...

Hennes egna ord från boken The pivot of Civilization

Hon är ingen ängel på långa vägar och hon är grundaren för Planned Parenthood som Bill Gates skänker pengar till.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Rashygien

Amerikanskan Margaret Sanger (1883-1966) var en av de främsta förespråkarna för "den negativa eugeniken", det vill säga att försöka finna sätt att eliminera "dåliga anlag". Hon lät inrätta American Birth Control League 1921 och de följande decennierna var hon en tongivare inom rörelsen, som förebild och författare. De dåliga anlagen kunde enligt denna gren vara betingade av ras, men vanligare var att avse sinnessjukdom, till vilket även brottslighet räknades, samt samhälleliga "avarter". De metoder som förespråkades var segregering, sterilisering och abort. Den vanligaste motiveringen till dessa "åtgärder" var att människosläktet höll på att degenereras, bland annat genom att första världskriget krävt så stor förlust av de goda anlagen. Sanger har anklagats för att ha försökt begå folkmord på svarta amerikaner genom sin eugenik.

http://www.infowars.com/bill-gates-calls-for-population-reduc...


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Greger:

Ja det förvånar iallafall inte mig att självaste Hårdkokt15 skulle komma med konspirationssnacket med vaccin och rasism och planer på att utrota dom svarta människorna (för det finns bara svart folk i afrika yes sir).

Jag förstår verkligen inte hur utrotandet av AIDS har något att göra med mörkhyade, eller just ja : Bara svarta (obs afrika) har AIDS och dom lever på sin AIDS!

Vem har sagt att det bara finns svarta människor i Afrika? Det man menar är att Planned Parenthood främst riktar sig till svarta människor då de bla gärna hjälper dig med abort om du råkar vara svart och att anledningen till detta är rasism och vad grundar man det på? Ja till exempel att deras grundare är en rasist och en stor förespråkare för rashygien.

Bill är en rolig typ må jag säga som skänker pengar till rasister och vars företag Microsoft aktivt använder sig av slavarbete/barnarbete. Det är skillnad på välgörenhet och välgörenhet.

Life is not fair; get used to it.
Bill Gates


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Så att hjälpa fattiga svarta med aborter är likställt med en vilja att diskriminera och minska den svarta rasen?

Jag finner det förövrigt intressant att du Hardboiled15 är så negativt inställd till att världens rikaste slår ett slag för att hjälpa världens fattigaste, och allt baserat på någon löst formulerad depopulation-konspiration.

Att du sedan väljer att använda microsofts produktionslina som argument för att bill gates (som sitter som non-executive chairman i MS styrelse.) skulle vara rasist.
Isåfall är cheferna och andra på ledande positioner i så gott som vartenda företag rasist. För vart tror du deras produkter tillverkas?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Spekulationer, guilt by association och en massa annat snack om andra människor. Låter ju väldigt vettigt och 'on topic' så att säga!
Jag ska försöka förstå mig på det du skrev och sen återkommer jag med svar.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

1
Skriv svar