Internet krånglar. Snabb hjälp tack!

Medlem
Internet krånglar. Snabb hjälp tack!

Jag har nu under (minst två år) haft problem med mitt internet. Jag blir nästan precis var 10:e minut disconnect i 10 sek innan jag åter får kontakt (ja, jag har klockat tiderna). Detta stör mig då msn meddelanden inte skickas, connection interuppted inom spel och internet fuckar med mig.

Jag har då ett internet som är koplat från ett modem till Dator A som i sin tur är kopplat till en belkin trådlös router N1. Den routern är i sin tur kopplad till två ting. Först Dator B och sen till ett Xbox. Sen är också min Mac dator uppkopplad via trådlöst internet till denna router.

Alla dessa ting får lida av symtomen jag beskrev ovan och är fruktansvärt irriterande. Vi hade en annan router förut, men när jag och min far var ut och vandra i OnOff trakten så köpte vi en Belking N1 eftersom den var då tydligen "bäst". Pappa och jag gick tydligen på detta så vi inhandlade detta otroliga ting.

Nu till en mening med frågetecken...

Kan någon hjälpa mig att få tillbaka en bra uppkoppling som INTE stänger av sig själv?

Tack för svar!
MVH
Wahlström


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Medlem

Har du haft problem med det i 2år så varför har det plötsligt blivit så bråttom?

Eftersom det bara är ett modem mellan jacket och din första dator så;

1: Har du provat att kolla modemet om det fungerar som det skall? Bytt ut det?
2: Kollat nätverkskortet om du har ett separat i Datorn A och om det är helt?
3: Kollat brandväggen/arna om de tillåter trafik?

Annars har jag tyvärr ingen aning , kanske kan ringa ISPn och fråga om de kan kolla ledningarna för att se om de hittar något?

Sedan förstår jag inte varför du har routern mellan A och B+XBox+Mac, istället för att koppla in modemet till routern och sedan dra kablar från routern till respektive dator?


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Jag löste själv samma problem genom att uppdatera firmware. Jag har dock en Linksys med VoIP.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Citat:

Nu till en mening med frågetecken...

Bästa sättet att inleda en fråga någonsin?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:
Citat:

Nu till en mening med frågetecken...

Bästa sättet att inleda en fråga någonsin?

Originellt iaf!

OnT: Har du provat att klaga på modemet hos internetleverantören?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Är det nån granne som kör trådlöst också? Testa att byta kanal på trådlösa isf.

Annars kan du kolla "Windows Zero Configuration" i tjänster, testa att starta om den tjänsten och se till att den står på automatic.

För att göra det lite lättare kan du starta "WZC" med att öppna kör och skriva in "net start wzcsvc". Det startar tjänsten.

Funkar inte detta kan du antingen fabriksåterställa routern eller det bästa av allt, köpa en ordentlig router

edit. läste noggrannare och såg att du hade mac, så hoppa direkt till steget att köpa ny router

1
Skriv svar