Hund eller katt

Medlem
Hund eller katt

Skillnaderna mellan hundar och katter togs upp i tråden om tjurfäktning och jag tänkte att det kunde vara intressant att se vilket husdjur som går hem hos forummedlemmarna.

Föredrar du den trofasta och lojala jycken eller den självständiga och livsnjutande kissen? Kanske anser du att det finns ett annat djur som slår båda dessa på tassarna. Eller är du av den åsikten att djur hör hemma i skogen och inte i vardagsrummet?

Själv röstar jag katt. De må vara egoistiska och grymma men hur kan man motstå ett djur som spenderar upp till 16 timmar om dagen med att sova?

Medlem

4 katter+1 hund
Katterna är mest dryga och griniga.

Hunden är helt underbar. Mysboll<3


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Jag har haft katter flera gånger under min uppväxt. De senaste två katterna vi hade var världens bästa husdjur. Hur gulliga, självständiga, kelsjuka och intelligenta som helst.

Medlem
Medlem

Jag har bara haft katter i mitt liv. 5 stycken totalt och 2 stycken idag.

Vincent (hane) närmast väggen och Chiquita (hona) på rygg. Vincent är väldigt kelig när han är trött och ska sova. Han älskar att sova i knät eller väldigt nära någon av familjemedlemmarna. Chiquita är tvärtom. Väldigt kelig när hon är pigg och vaken men föredrar att sova själv - ostörd.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag föredrar hundar framför katter.

Medlem

Jag har varit omgiven av katter hela mitt liv så dom har en speciell plats i mitt hjärta. Men jag älskar hundar också.


signatur
Medlem

Jag tar en (jude)hund över en (nazist)katt any day of the week thank you very much!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Har haft både hund och katter.

Just nu har jag en siames.. eller jag ska inte säga jag har den då jag flyttat hemifrån och den bor hos min mor. men jag ser den fortfarande som min lilla gullegris och den får mest uppmärksamhet av dem båda när jag är på besök haha

Dock har jag tänkt länge på att skaffa en egen hund, har alltid tyckt att "små" bullterriers och siberian huskys är hur intressanta som helst. men tror ej det direkt är läge för mig för ett hundköp då jag har både jobb och plugg att sköta och att ta hand om en hund helt själv är fan redan ett heltids jobb.

Men jag har lovat mig själv när läget ser ljust ut att skaffa en jycke!


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag tar en (jude)hund över en (nazist)katt any day of the week thank you very much!

Inte ens en tråd om husdjur går säker från religion och politik.

Medlem
Skrivet av Fairfax:
Skrivet av Greger:

Jag tar en (jude)hund över en (nazist)katt any day of the week thank you very much!

Inte ens en tråd om husdjur går säker från religion och politik.

Hade först tänkt skippa det, men sen kom jag på att bilden på min hund var så passande att lite politik/religion kunde nog inte skada tråden


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Väljer hundar framför katter, katter är onda och missar aldrig ett tillfälle att skada och lemlästa mig.

http://www.catswhothrowupgrass.com/kill.php


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Jag är uppvuxen med både hund och katt men föredrar hundar. Tycker dom är smartare och faktis förstår vad man säger!

Medlem
Skrivet av Greger:

Hade först tänkt skippa det, men sen kom jag på att bilden på min hund var så passande att lite politik/religion kunde nog inte skada tråden

politik och religion skadar alla trådar, trodde det var ganska allmänt känt vid nuläget


signatur

Suup homie

Medlem

Hund alla dar i veckan. Så mycket mer en familjemedlem än ett husdjur. Hundar är beroende av människan. Kattar snyltar av människan. Men katter kan vara mysiga att klappa.

Min leonberger

Medlem
Skrivet av Lord:

Jag är uppvuxen med både hund och katt men föredrar hundar. Tycker dom är smartare och faktis förstår vad man säger!

Jag tror även katten förstår men den bryr sig däremot inte.

Medlem

Hundar ligger på top=)

Medlem

Skulle väl säga att jag föredrar katter eftersom det är det ända jag har haft, har 4 st sedan länge.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Hundar ftw! Har en Rhodesian Ridgeback.

MFC
Medlem

Katter är evil


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

gillar båda men kan inte ha någon av dom.
Allergisk mot katter och har inte möjlighet att ta hand om en hund ,finns inte tid.

Dock så ska jag kolla upp min allergi vid tillfälle o se ifall det är som förut.

Funderar faktiskt på fiskar, det är rogivande o kräver inte extremt mycket tid för att sköta.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

en liger!


signatur

thank you, come again

Medlem
Medlem

Hund!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Nestor:

4 katter+1 hund
Katterna är mest dryga och griniga.

Hunden är helt underbar. Mysboll<3

Kan Nestor verkligen vara mjuk? Flickvännen som har loggat in på FZ eller?

Medlem

en katt ska man ha, annars får de´va´!

Medlem
Skrivet av huxflux:

en liger!

Det har väl varken med hundar eller katter att göra?

Själv säger jag hund, de är duktigare på att fånga frisbees, bollar osv. Katter tycks gilla småfåglar och råttor bättre. Inte lika roligt..!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag är en hundmännsika. Tyvärr så dog min lilla älskling förra året efter ett huggormsbett =(

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag är en hundmännsika. Tyvärr så dog min lilla älskling förra året efter ett huggormsbett =(

RIP!

Medlem

Ingen av dom helst, men nu är jag fast med en katt.
tjejen skule absolut ha en katt ellr hund och då sa jag katt.
Har otroligt svårt för djur som man inte änns kan lämna några timmar utan att den blir tokig. Sen är det lättare att få nån att ta hand om en katt.
samt att jag är för rädd om mitt golv och andra saker för att ha en hund.
tyvär blev det en ragdoll katt som man inte får ha ute för att dom är så klumpiga och dumma att risken för att bli överkörd ellr ninjad av andra djur är ganska stor.
Tyvär är dom praktist taget är som en hund också, tex. följer efter en vart man änn går. och är man i olika rum springer den imellan för att "hålla koll", man kan tydligen lära den sitt och ligg.
enda som är posetivt med han är att dom är extra lata.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

12
Skriv svar