Ny lag i minst tre stater i USA gör det olagligt att filma poliser

Medlem
Ny lag i minst tre stater i USA gör det olagligt att filma poliser
Citat:

In response to a flood of Facebook and YouTube videos that depict police abuse, a new trend in law enforcement is gaining popularity. In at least three states, it is now illegal to record any on-duty police officer.

Even if the encounter involves you and may be necessary to your defense, and even if the recording is on a public street where no expectation of privacy exists.

källa

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, personligen tycker jag det är vidrigt att det håller på att bli olagligt att filma poliser (detta gäller förvisso bara USA just nu) som beter sig som rötägg, kan tänka mig att detta kommer endast skapa mer negativ publicitet för dom som är till för att hjälpa dig.

Personligen så tror jag att detta loophole kommer behövas ändras och i framtiden så försvinner denna lag, vad tror FZ?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ja vad ska man säga, surpise?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

"Gäller förvisso bara USA"? Detta gäller väll i England sedan en tid tillbaka?

Edit:

Citat:

New laws set to be passed in England and Canada would make it illegal to use bad language or take photographs of police officers

[http://www.prisonplanet.com/uk-terror-law-to-make-photographi...]


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

What'cha gonna do when they come for you?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av SuperTank:

"Gäller förvisso bara USA"? Detta gäller väll i England sedan en tid tillbaka?

Edit:

Citat:

New laws set to be passed in England and Canada would make it illegal to use bad language or take photographs of police officers

[http://www.prisonplanet.com/uk-terror-law-to-make-photographi...]

Oj, då har man lärt sig något nytt


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag kan förstå varför men jag tror inte det har att göra med att folk filmar dåliga poliser primärt utan snarare att man filmar saker som sen sprids på nätet och kanske kan orsaka andra typer av skador för ex offren eller nått liknande.

Men det finns säkert nått kryphål beroende på situationen.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Så snart så får man inte säga "polis polis potatisgris"

Medlem

Varför ska man prompt jävlas med folk som bara gör sitt jobb?
Och var fan har det här för relevans i Sverige?


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Varför ska man prompt jävlas med folk som bara gör sitt jobb?
Och var fan har det här för relevans i Sverige?

Det är väldigt relevant eftersom vi ofta vill vara duktiga lillebror Sverige som kan själv, och gör just som stora starka storebror USA.

Får det genomslag i både USA och Storbritannien står det inte på förrän det kan komma hit också.

På sätt och vis förstår jag dem eftersom det filmade materialet ofta används ur sitt sammanhang och kan vara väldigt vinklat, men samtidigt är det ju ett helt hiskligt stort steg mot polisstat.

Men det är väl inte så konstigt i USA egentligen. De har ju redan sina nya fina antiterrorlagar som har tagit alla invånarnas rättigheter i alla fall. Det här blir ju mer en formalitet.

Medlem

Följ lagen och respektera polisen,så får du garanterat inga problem.


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Varför ska man prompt jävlas med folk som bara gör sitt jobb?

Att folk filmar poliser på allmän plats är inte för att jävlas utan för att hindra alternativt få övervåld på film.

Skrivet av Saltkråkan:

Följ lagen och respektera polisen,så får du garanterat inga problem.

Självklart. Poliser är ju inte människor som kan överreagera eller fela.

Medlem

Poliser har aldrig gjort något fel någon gång.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:

Följ lagen och respektera polisen,så får du garanterat inga problem.

Något av det dummaste jag läst på dessa forumen någonsin. Och det är ju att säga ganska mycket med tanke på vad som brukar diskuteras.

Visst att filma poliser som faktiskt gör sitt jobb i syfte att provocera fram en reaktion för att visa hur hemska dom är helt klart förkastligt och stör bara polisens verksamhet. Men det finns gott om poliser som har brukat övervåld och trakasserat folk som inte gjort någonting. En polis har inte automatiskt rätt för att han/hon har uniform.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Poliser har aldrig gjort något fel någon gång.

Inte ens om dom slår en gravid kvinna i magen med en batong?:O


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av linkan18:
Skrivet av bjosarn:

Poliser har aldrig gjort något fel någon gång.

Inte ens om dom slår en gravid kvinna i magen med en batong?:O

nix.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Alla polisbilar är utrustade med kameror....Dessutom så vill väl dom att skydda vittnen o så vid brottsplatser...

Medlem
Skrivet av Sille:

Alla polisbilar är utrustade med kameror....Dessutom så vill väl dom att skydda vittnen o så vid brottsplatser...

Snarare vill dom skydda sig själva och hela kåren från skandaler.

Medlem

så du tror att man kan bara woops bandet från den dagen e borta i rättssalen? Dom flesta fall av övervåld o sånt löses pga polisen egna kameror, poliserna skälva vill stå vid kameran pga det är oftast deras enda bevis att dom inte har använt mer våld än nödvändigt, om den gripne e helt blåslagen....

Medlem

Poliser har inte kameror på sig... Däremot har dom kameror i polisbilen. Poliserna behöver ju bara inte stå framför sin egen polisbil... Det har hänt förr. Alla poliser är inte änglar.

Medlem

Need I say more?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

Underbart:up:


signatur

I got a Goldenshower.

1
Skriv svar