The Secret World

Medlem

Spelet har många bra ideer, men verkar helt enkelt inte kul att spela.. var ganska intresserad i början, men efter att ha sett ett dussin gameplay videos så har samtliga gjort ett dåligt intryck..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Tybalt:

Jag skulle väldigt gärna se ett sådant här spel, men i "single player". Överlag skulle jag gärna vilja spela ett bra SP Lovecraft-inspirerat spel. (Dock inte Amnesia-stilen, även om det skulle kunna vara en del, ett inslag någonstans i spelet)

Du har säkert lirat det, men bara för att du inte ska missa det om du inte lirat det, så måste jag tipsa om Call of Cthulhu: Dark Corners of the earth. Ett av mina favouritspel ever.

Jodå, men tack för tipset ändå.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Redstar:

Wow, imponerande End game content , det låter ju jäkligt Nice med tanke på hur det var i Age of conan, tänkte jag först, men sen i slutet av artikeln visar Funcom sina rätta färger. Funcom sabbade aoc med dåliga beslut och tystnad mot spelarna, jag är mkt skeptisk mot deras spel nu.

varför`? bara för det inte finns raids vid release?

Nej, inte bara raids, det saknades väldigt mkt i början av aoc, sieges som fortfarande inte fungerade efter att jag lämnade spelet efter 3 års sub, pvp haltade och för att lösa det gjorde de så att man kunde gräva sten och få pvp-xp. Crafting var kass, och buggarna/exploitsen som man inte fick prata om(tex combo-skipping sccchh!). Jag älskade AOC men när spelet gick f2p klarade jag inte av att se Funcom misshandla det längre.

Medlem

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAOW VAD HÄFTIT!

Medlem

Blir alltid skeptisk när reklam för ett spel och förhandstittar för samma spel förekommer på samma tidning.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Kört betan en stund. tyckte det var riktigt dåligt gällande animationer och styrningen av din gubbe. KAnske är roligt resten men det kändes så B och faktiskt ganska lågbudget-aktigt när jag spelade så jag kommer i alla fall inte köra detta nåt mer....


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

tka
Medlem

En liten varning bara, Petter Mårtensson var den person som hyllade och gav Old Republic skyhögt betyg. Man gör bäst i att inte läsa vad han skriver om ett MMO.

Medlem

Old Republic har fortfarande 1.3 miljoner aktiva spelare så det är inte direkt nån brist på folk som gillar det. Har jag inte missat nåt så är det bara WoW som är populärare.

Jag gillade Secret World-betan väldigt mycket, action-delen var ganska opolerad men spelet är mycket mer än så och allt annat verkade väldigt genomarbetat.

Skrivet av tka:

En liten varning bara, Petter Mårtensson var den person som hyllade och gav Old Republic skyhögt betyg. Man gör bäst i att inte läsa vad han skriver om ett MMO.

Du menar recensionen där jag var klar och tydligt med hur långt jag hade kommit, med uttalade reservationer om vilka problem spelet skulle kunna möta? Recensionen som avslutades med ett "men för stunden..."?

Det finns många som recenserar MMOs utan att gå in på sådana detaljer. De skriver ner eller skriver upp MMOs baserat på beta-intryck och ett fåtal timmar i live-versionen, utan att upplysa läsaren om det. Jag skriver där och då, inte hur spelet eventuellt kan utvecklas. Det är problemet med MMOs, det är sjukt svårt att få all den tiden - speciellt då vissa problem inte visar sig veckor eller månader efter launch.

Jag har varit en stor kritiker av SWTOR och Bioware på senare tid, då det visade sig att de hade extrema problem med att hantera de problem som dök upp ju fler spelare nådde level 50. Men just då, när recensionen skrevs, hade jag jättekul.

Edit: I accidentally words.

Medlem
Skrivet av Petter Mårtensson:
Skrivet av tka:

En liten varning bara, Petter Mårtensson var den person som hyllade och gav Old Republic skyhögt betyg. Man gör bäst i att inte läsa vad han skriver om ett MMO.

Du menar recensionen där jag var klar och tydligt med hur långt jag hade kommit, med uttalade reservationer om vilka problem spelet skulle kunna möta? Recensionen som avslutades med ett "men för stunden..."?

Det finns många som recenserar MMOs utan att gå in på sådana detaljer. De skriver ner eller skriver upp MMOs baserat på beta-intryck och ett fåtal timmar i live-versionen, utan att upplysa läsaren om det. Jag skriver där och då, inte hur spelet eventuellt kan utvecklas. Det är problemet med MMOs, det är sjukt svårt att få all den tiden - speciellt då vissa problem inte visar sig veckor eller månader efter launch.

Jag har varit en stor kritiker av SWTOR och Bioware på senare tid, då det visade sig att de hade extrema problem med att hantera de problem som dök upp ju fler spelare nådde level 50. Men just då, när recensionen skrevs, hade jag jättekul.

Edit: I accidentally words.

Petter Vad och hur du än skriver så kommer någon att gnälla!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Gurkburk92:
Skrivet av roftg:
Skrivet av Gurkburk92:

Borde finnas någon sorts "Gamer parti" som styr tex hela världens MMORPG releaser. Om de har potential att hålla sig i längden osv.

För det är fan bara utnyttjning de här sättet som Funcom kör på. Att börja P2P, säkert med åtanke att deras spel inte kommer lyckas så väl, och sen switcha över till F2P. Och ovanpå detta kör dom P2W redan från start....

Gaming världen går det bara utför.. Sorgligt. Trodde högre om norskarna.

Man ska väl vara glad att vara 92a, då har man iallafall varit med om när Gaming va på sin gyllene tid, då företag som EA inte BARA va ute efter pengar.

p2w,, har du ett exempel på att funcom kommer göra så i the secret world?

via kan ta deras modell med aoc som exempel,, det vara p2p från start,, sen fick man VALFRIHETEN " att kunna spela gratis.. en in game shop introducerades,, men något pay to win är det verkligen inte

född 92, och var med på den gyllene tiden lolz,,, snarare så har du missat den med flera år,, eller så är nu den kommer..,

Nej, på AoC måste du för fan betala för att komma någonstans. Var har du fått detta ifrån ?

Du kan inte spela mer än vadå, 3 klasser utan att betala? Du har limited level utan att betala? Ja.. För att komma någonstans måste du BETALA.

Om du läser ovan, så har folk skrivit att dom ska köra P2W i Secret world också.

aoc har prenumerationsavgift,eller p2p,
det är för mig inte detsamma som p2w..

du kan spela till lvl 80 utan att betala i aoc, du har tillgång till ngra utav tier 1 raids,,gratis
vill du ha access till hela spelet så kör man en prenumerationsmodell som det varit från start.. inget konstigt med det...

jag väntar fortfarande på ditt exempel med p2w i the secret world

Medlem

The Secret World duger som free to play, tyvärr inte mer. (ja, jag har spelat det)


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

12
Skriv svar