Sista natten med gänget

Medlem
Sista natten med gänget

Sista natten på Dreamhack Summer 2012. Definitivt ett av de bättre Drömhacken, men några saker har tyvärr stört min upplevelse. Dels platsen där jag sitter, där bordsbyggarna lyckats klämma in en SJ-pall i mitten av min plats. Eftersom jag är närmare två meter lång orsaker det en hel del sveda och värk, och den som varit här innan vet att stolarna minsann inte är några sköna historier. Som om inte det räckte sitter det Italienska proffslaget i LoL bredvid mig också. Och en av deras manager eller vad det nu kan vara väger in på drygt 150 kilo och envisas hela tiden att klämma sig in mellan mig och spelaren bredvid för att titta på när hans lag spelar. Vilket minimerar utrymmet ännu mer. Helt inkompetenta verkar de vara också, tog runt två timmar för dom att sätta upp laptops. Hur kan det ens vara svårt?

I år ville inte polarna dela på hotellrum längre utan valde att sova i sovsalen. Jag har svårt att sova där, dels för att det är kallt och dels för att människor skriker och gapar. Så jag tog ett eget hotellrum. För 7000 spänn tycker man att man borde få en rimlig standard, istället får jag en bajsbrun golvmatta, liten 17-tums-tv med grusig bild och kasst ljud. En liten nerrunkad fjärrkontroll hör till också. Inte heller 120-sängen som jag hade begärt fixade de fram. Nästa DH ska jag ta en natt mindre på hotellet för jag sover inte sista natten ändå. Men på det stora hela har det varit en angenäm upplevelse, lagom mycket av allt. Laddat upp med energidryck inför natten, nu blir det dock Kapten Röd om 30 minuter.

Ses på nästa DH!

#blogg


signatur

Burn in the light.

Inaktiv
Sista natten med gänget

7000 kronor??? Kan ju inte vara möjligt??

Medlem
Skrivet av showerguy:

7000 kronor??? Kan ju inte vara möjligt??

Jo bokade rummet lite sent tyvärr så kunde bara välja Flex som bokningsalternativ och det kostar lite mer


signatur

Burn in the light.

Inaktiv
Skrivet av redruM:
Skrivet av showerguy:

7000 kronor??? Kan ju inte vara möjligt??

Jo bokade rummet lite sent tyvärr så kunde bara välja Flex som bokningsalternativ och det kostar lite mer

Helvete.. hade det inte varit mera värt att slagga på tagentbordet eller i en sovsal några timmar istället?

Medlem

Ouch! Hoppas att du har haft det bra ändå

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av redruM:
Skrivet av showerguy:

7000 kronor??? Kan ju inte vara möjligt??

Jo bokade rummet lite sent tyvärr så kunde bara välja Flex som bokningsalternativ och det kostar lite mer

Helvete.. hade det inte varit mera värt att slagga på tagentbordet eller i en sovsal några timmar istället?

Nej jag tycker inte det, jag måste ha bra sömn annars blir jag jävligt grinig och är jag trött så är det inget roligt Dreamhack. Mycket skönare att vakna utvilad, gå upp och ta en dusch, gå ner och käka frukost och sen sätta igång igen


signatur

Burn in the light.

1
Skriv svar