Massiv gameplay-session från Dead Space 3

Robot
Massiv gameplay-session från Dead Space 3

Över 20 minuter gameplay från den kooperativa tredje delen i den flådiga actionskräckserien.

#dead-space-3


Massiv gameplay-session från Dead Space 3

"Bodyparts flying eveywhere, wich is Awsome"

Står fortfarande på Spectors sida i den delen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Fråga till er som spelat dessa spel på PC. Hur bra fungerar skjutandet på PC? Är kontrollerna bra eller klumpiga? Siktet precist och skönt? Vilket av spelen skall man plocka upp, har ettan lika kontroller som tvåan?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Redaktör
Ponny

20 minuters Dead Space är ju typ 10 % av hela spelet!

Eller nej, nu överdrev jag. Men 20 minuter är sjukt mycket. Hur tänkte man här? Med detta sagt ser jag fram emot spelet, även om det tyvärr ser mer ut som ett "vanligt" actionspel än en rymdskräckis. Men co-op är ju alltid co-op, I guess.


signatur

En Bamseponny av folket

KoP
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Fråga till er som spelat dessa spel på PC. Hur bra fungerar skjutandet på PC? Är kontrollerna bra eller klumpiga? Siktet precist och skönt? Vilket av spelen skall man plocka upp, har ettan lika kontroller som tvåan?

Vad jag har hört så är kontrollerna väsentligt förbättrade i 2:an på pc än vad dom var i 1:an. Dock vore det ju lite trist att spela 2:an utan att ha spelat 1:an.

Men man kan ju alltid titta igenom en playthru på youtube av 1:an om man inte vill utsätta sig för dåliga kontroller.

Medlem

Jag har kört DS1 och DS2 till PC. Fungerar skit bra tycker jag. Sen är jag inte kräsen. Det går bra för mig iaf.

Stort jävla fan av denna franchise som är så underbar.

Ser fram emot detta spel så jävla mycket. Twittrade till dem och frågade vad dem rekommenderade av att spela först coop eller först singleplayer. Singleplayer föreslog de och sen lägga till coop med John Carver.

Så blir först ensam klassiska stilen och sen med en kompis för att få höra och se alla nya dialoger och cutscenes.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Medlem

har inga större förhoppningar om DS3
ettan och tvåan e grymt bra


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Tybalt:

Fråga till er som spelat dessa spel på PC. Hur bra fungerar skjutandet på PC? Är kontrollerna bra eller klumpiga? Siktet precist och skönt? Vilket av spelen skall man plocka upp, har ettan lika kontroller som tvåan?

Funkar kanon för mig iaf. I ettan kan man behöva stänga av Vsync dock men annars så...

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Fråga till er som spelat dessa spel på PC. Hur bra fungerar skjutandet på PC? Är kontrollerna bra eller klumpiga? Siktet precist och skönt? Vilket av spelen skall man plocka upp, har ettan lika kontroller som tvåan?

Håller inte med de andra, det är gjort för en handkontroll och det känns, dessutom är foven ganska fucked om man lirar nära så jag rekommenderar lite avstånd från skärmen .. Jag testade med PC kontroller efter att jag lirat igenom det på 360 och det förstörde hela känsla för mig.

Nästa köp blir nog på PC men kommer att köra med 360 kontroll.

Medlem

Fyfan va klumpigt det känns när han spelar... Mus och tangentbord tack.

1
Skriv svar