Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

Robot
Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

Vi iklär oss den svenska uniformen och tar oss an det senaste Civilization-tillskottet. Men är Gods & Kings en fullvärdig expansion eller ett glorifierat dlc-paket?

#sid-meiers-civilization-v-gods-kings, #sid-meiers-civilization-v, #sid-meiers-civilization-iv-beyond-the-sword, #sid-meiers-civilization-iv


Medlem
Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings

Sist man spelade som Sverige i ett strategispel var ju i Svea Rike spelen

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Sist man spelade som Sverige i ett strategispel var ju i Svea Rike spelen

räknas inte etw ? ;D


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Åhhh. Kan det inte bli Fredag snart!?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Det kostar ju inte 300, det kostar lite under 240 på steam just nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Inaktiv

Tack för en recensionen. Blir till att köpa expansionen. Såg att det finns för 190:- digitalt på Greenman Gaming (eftersom det är Steamworks så spelar det ingen roll var man köper, det körs på Steam).

Medlem

Väntar bara på infoaddict ska uppdateras till expansionen!


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem

Gick de verkligen igenom alla nya civ's i filmen, förutom sverige???

Inaktiv
Skrivet av Helbert:

Gick de verkligen igenom alla nya civ's i filmen, förutom sverige???

Nio stycken nya är det, finns här:
http://www.civilization5.com/godsandkings/us/civilizations/sw...

Rösten på Gustav Adolf låter som från dubbade tecknade serier på svensk tv.

Medlem

Skulle gärna vilja veta mer om hur de har ändrat AI:n. Till skillnad från recensenten störde jag mig på AI:n i originalet.


signatur

Have a good time!

Medlem

Kommer att mysas med det här länge! Vet inte om jag tycker att det är så dyrt med 300 kr för en expansion, ett PC spel har väl som listpris ofta 600 kr när det släpps och halva det för en riktig expansion (det är ju inget fjantigt DLC vi pratar om, utan ordentligt med nyheter) är enligt mig inte så farligt. Sen så är det ju precis som med vanliga spel, om man letar lite så kan man hitta det billigare. Tycker att recensionen känns lite fattig på info, mer som en förhandstitt, samt att jag tycker mig känna igen de flesta screen shots, ni hade ju kunnat tagit ett när ni spelade som sverige iaf.

Inaktiv

Fz ni har ju helt fel pris angivet, om ni tycker att 190-240sek är bättre får det 5/5 då?
Längtar tills fredag! Hoppas det släpps på natten till fredagen så att man hinner röja lite innan midsommarnommandet

Medlem

Bra recension, tack. Längtar tills fredag

Medlem

På Green Man Gaming kostar det till och med 160:- till den 22:a Juni med koden: "CIVIL-IZATI-ONGOD", bara så folk vet :).

Medlem
Redaktör
Ponny

Vi har tydliggjort priset nu, att det gäller det fysiska exet av expansionen. Så nu blir det inga oklarheter.

För övrigt verkar det übercoolt att spela som Gustav Adolf.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

sist jag spelade som sverige i ett RTS var ju i Hearts of iron serien, kan inte påpeka att det gick något vidare bra med bedriften att ge danskarna för gammal ost.


signatur

En Gång Pc Alltid Pc.

"med möjligheten att erövra städer med jagare "

Vafalls .... detta gillar jag inte. Tycker inte att man skall kunna erövra städer med skepp.Då kan dom ju lika gärna införa möjligheten för flyg ochså när dom ändå är i farten .

Men men ser iallafall galet mycket fram emot denna expansion


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vi har tydliggjort priset nu, att det gäller det fysiska exet av expansionen. Så nu blir det inga oklarheter.

För övrigt verkar det übercoolt att spela som Gustav Adolf.

Borde ni inte ställa betyget på 5 då, eftersom det faktiskt är det enda som är negativt. Och det går att köpa det billigare än den fysiska kopian - utan någon direkt uppoffring i tid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

MFC
Medlem

Uhm... ser inte problemet med att ett fysiskt ex är dyrare... snarare tvärtom


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Välskriven recension! Expansionen verkar vara ett välkommet tillskott till Civilization V.

Medlem

Tror ni att detta är ett bra köp för mig/oss som aldrig har spelat Civilization ? Är detta lite som Age of Empires?

Medlem
Skrivet av The_Calle:

Kommer att mysas med det här länge! Vet inte om jag tycker att det är så dyrt med 300 kr för en expansion, ett PC spel har väl som listpris ofta 600 kr när det släpps och halva det för en riktig expansion (det är ju inget fjantigt DLC vi pratar om, utan ordentligt med nyheter) är enligt mig inte så farligt. Sen så är det ju precis som med vanliga spel, om man letar lite så kan man hitta det billigare. Tycker att recensionen känns lite fattig på info, mer som en förhandstitt, samt att jag tycker mig känna igen de flesta screen shots, ni hade ju kunnat tagit ett när ni spelade som sverige iaf.

Konstigt nog så kostar många spel på PC under 400 kr som nya nu Far Cry 3 kostar 360 kr ska man ha limited edition eller något liknande så går det från 500-1500kr däremot men PC spelen har fallit drastigt efter att försäljningen föll med 40% förra året

Medlem
Skrivet av tobajas:
Skrivet av The_Calle:

Kommer att mysas med det här länge! Vet inte om jag tycker att det är så dyrt med 300 kr för en expansion, ett PC spel har väl som listpris ofta 600 kr när det släpps och halva det för en riktig expansion (det är ju inget fjantigt DLC vi pratar om, utan ordentligt med nyheter) är enligt mig inte så farligt. Sen så är det ju precis som med vanliga spel, om man letar lite så kan man hitta det billigare. Tycker att recensionen känns lite fattig på info, mer som en förhandstitt, samt att jag tycker mig känna igen de flesta screen shots, ni hade ju kunnat tagit ett när ni spelade som sverige iaf.

Konstigt nog så kostar många spel på PC under 400 kr som nya nu Far Cry 3 kostar 360 kr ska man ha limited edition eller något liknande så går det från 500-1500kr däremot men PC spelen har fallit drastigt efter att försäljningen föll med 40% förra året

Nee... PC spel har alltid varit ganska billiga i jämförelse. Det är verkligen inte som att priserna fallit drastiskt på AAA-spel senaste året.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser fram emot en exp. har spelat civ 5 som en galning och har inte tröttnat än. Ska bli gött ta över världen som svensk för ovanlighetens skull.

Medlem

Tips: Kostar 142kr i fysisk form på Amazon (http://www.amazon.co.uk/Civilization-Gods-Kings-PC-DVD/dp/B00...).

Väldigt fördelaktigt pris, vilket borde innebära att spelet förtjänar 5 plus. Klart köp!

Medlem

Protip, om man köper det via Green Man Gaming och aktiverar CD-keyn i steam kan spela Sid Meier's Civilization V: Gods & Kings redan nu :)!

Medlem
Skrivet av bushkalle:

På Green Man Gaming kostar det till och med 160:- till den 22:a Juni med koden: "CIVIL-IZATI-ONGOD", bara så folk vet :).

Kanon, tack för tipset!! Slog till direkt

Medlem
Skrivet av bushkalle:

På Green Man Gaming kostar det till och med 160:- till den 22:a Juni med koden: "CIVIL-IZATI-ONGOD", bara så folk vet :).

Funka klockis! Tackr tackar!

12
Skriv svar