Nordiska mästerskapet i Call of Duty – inte för alla

Robot
Nordiska mästerskapet i Call of Duty – inte för alla

I augusti drar online-kvalet igång till den största nordiska tävlingen någonsin i Call of Duty. Men den är bara öppen för 360-spelare som prenumererar på Elite.

#call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Nordiska mästerskapet i Call of Duty – inte för alla

lol@COD och lol@fps på 360

Medlem
Medlem

Hade det varit COD 4 Så hade det varit riktigt intressant för min del

Medlem

Så varför bara göra det för en plattform? Det var det dummaste jag har hört, mästerskap och klanspel ska vara öppet för alla!

Medlem

Hela denhär grejen skriker ju "special olympics"

Hrm... Dumt, men inte konstigt med tanke på att MS slänger så mycke pengar på Activision.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem
Skrivet av crazycat690:

Hela denhär grejen skriker ju "special olympics"

Hrm... Dumt, men inte konstigt med tanke på att MS slänger så mycke pengar på Activision.

Vilka tillverkar Windows då?

Medlem
Skrivet av cyberzaikoo:

Hade det varit COD 4 Så hade det varit riktigt intressant för min del

Eller ännu bättre! COD2!!

Medlem

LOL aim assist, 60 fov och 30fps yeah.. that will work!

Seså 12-14åringar, rise and shine! show us what you are made of

Knasigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan man spela FPS på konsol?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Så bara de som betalar extra får vara med på deras turneringar?
Snacka om att sabba de egna möjligheterna som e-sport...

Medlem

hah vilket skämt, de riktiga pro , e-sport spelarna i fps scenen håller till på PC, sorgligt att företag ska bana väg för detta..

Kommer ihåg när klanliarande fortfarande var stor i cod och det krävdes skill, cod1,2 riktigt bra pc spel ändå, de var i princip competitive redo out-of-the-box, ett litet pam-mode så vare klart.

Medlem

Lol FPS på konsol? Lolno.

Medlem

Jag har inget emot konsoler men mästerskap i ett spel där headshots verkar ske hela tiden låter inte som ett spel man bör ha mästerskap i. Stäng av alla hjälpmedel i så fall (förstår inte varför utvecklare hela tiden kör med dessa, jag som spelare ska kunna välja om jag vill ha skiten på eller inte).

Medlem

Elite skiten finns väl inte ens på pc?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

30fps yeah..

60 fps

Skrivet av MiLeS:

Kan man spela FPS på konsol?

Ja välkommen till 2012!

CoD som e-sport? För tråkigt att titta på, skilltaket är för lågt. Halo är mycket bättre som e-sport.

Medlem

Gamepad före mus i ett spel som kräver precision, i tävlingssammanhang dessutom!!

De måste skämta, tillåt mig att skratta.

http://i.imgur.com/GLHYn.jpg
(klicka)

Medlem
Skrivet av Devildoll:

gamepad före mus i ett spel som kräver precision, i tävlingssammanhang dessutom.

de måste skämta.

Problemet är inte gamepad. problemet är att CoD har för lågt skilltak, vapnen ingen rekyl etc. CoD på PC är ju ännu enklare.

Halo är ett bra e-sport spel på konsol, krävs riktigt med skills.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

Kan man spela FPS på konsol?

Ja det kan man, dock så kan man inte alltid stänga av de hjälpmedel som många utvecklare har i sina spel men annars så går det lika bra att spela på konsol som på pc. Anledningen till att många konsolspel "fördummas" beror på utgivarna som verkar tro att konsolköpare inte är lika duktiga som datorspelare (till exempel Aim-Assist och Aim-Bot).

Skrivet av Sleazarn:
Skrivet av cyberzaikoo:

Hade det varit COD 4 Så hade det varit riktigt intressant för min del

Eller ännu bättre! COD2!!

Du gjorde mig sugen på att damma av CoD2 nu

Medlem
Skrivet av Kiriakis:

Problemet är inte gamepad. problemet är att CoD har för lågt skilltak, vapnen ingen rekyl etc. CoD på PC är ju ännu enklare.

Men egentligen, vad spelar det för roll? Det är ju lika förutsättningar för alla. Och så länge som förutsättningarna är lika så går det att tävla.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av crazycat690:

Hela denhär grejen skriker ju "special olympics"

Hrm... Dumt, men inte konstigt med tanke på att MS slänger så mycke pengar på Activision.

Vilka tillverkar Windows då?

Man skulle kunna tro att det vore logiskt att tänka så, men när senast kom ett Gears eller Halo spel till PC? Det är Microsoft vi talar om.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Vilket skämt!

Medlem

Roliga är att ingen av er verkar veta att CoD på 360 har haft EU's största LAN turnering i CoD och INTE PC :/ Nästan 120 lag tävlade i EGL7 för inte så länge sedan. Så jo det är stort inom esport! CoD XP i Los Angeles hade dessutom en eller två miljoner dollar prispengar förra året, också det 360.....


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Medlem
Skrivet av Betrayed:

Roliga är att ingen av er verkar veta att CoD på 360 har haft EU's största LAN turnering i CoD och INTE PC :/ Nästan 120 lag tävlade i EGL7 för inte så länge sedan. Så jo det är stort inom esport! CoD XP i Los Angeles hade dessutom en eller två miljoner dollar prispengar förra året, också det 360.....

Tror ingen i tråden sagt något om att CoD inte har publik eller spelare i mängder. De flesta säger bara att CoD på Xbox inte kräver skill på samma sätt som många PC-spel. Och att det är fånigt att de tar betalt för att få spela turneringar.
Vilket båda är fakta...
Vi säger helt enkelt att vi tycker det suger. Och miljoner CoD-spelande kids på Xbox gör inte saken annorlunda.
Sen om det faktiskt är sant eller inte, det avgör nog var och en för sig.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Betrayed:

Roliga är att ingen av er verkar veta att CoD på 360 har haft EU's största LAN turnering i CoD och INTE PC :/ Nästan 120 lag tävlade i EGL7 för inte så länge sedan. Så jo det är stort inom esport! CoD XP i Los Angeles hade dessutom en eller två miljoner dollar prispengar förra året, också det 360.....

Tror ingen i tråden sagt något om att CoD inte har publik eller spelare i mängder. De flesta säger bara att CoD på Xbox inte kräver skill på samma sätt som många PC-spel. Och att det är fånigt att de tar betalt för att få spela turneringar.
Vilket båda är fakta...
Vi säger helt enkelt att vi tycker det suger. Och miljoner CoD-spelande kids på Xbox gör inte saken annorlunda.
Sen om det faktiskt är sant eller inte, det avgör nog var och en för sig.

Tror inte någon av er här kan ens mäta er med de bästa 360 spelarna även om ni tränade hardcore i månader. Säg att det inte kräver skills efter det

Behöver inte whina för att ni tycker det suger. Kul att de kommer med tiderna och fattar att konsol CoD > PC CoD för det dog ut för länge sen i competitive play.

Edit: Läste sen att du skrev "skills på samma sätt". Det gör ju argumentet ännu mer konstigt, då kräver det ju skills?

Fast skit i. Den enda faktan är att de satsar mer på konsol än PC och att konsol har de stora pengarna o CoD.


signatur

Steam: xtreme_venom | PSN: Betrayed | League of Legends: Hand of Wrath (EUW) | Battlenet: Betrayed#2655

Medlem
Skrivet av Devildoll:

Gamepad före mus i ett spel som kräver precision, i tävlingssammanhang dessutom!!

De måste skämta, tillåt mig att skratta.

http://i.imgur.com/GLHYn.jpg
(klicka)

vilken underbar bild!

Medlem

I nästa generation kanske MS ska skicka med en mus och ett tangentbord till boxen, så öppnar de för FPS och RTS på konsoll på allvar.

Medlem

De var ju fan va vi lipar här..! Att känslan i ett fps är större på konsol än pc är för mig ett faktum. Men lika mkt sanning att dom riktiga hardcore lirarna sitter vidpc.
Jag säger sluta lipa bara för att det finns en tunering där inte pc är med och skaffa en konsol och prova på liret med 42" istället för 22".


signatur

*Taptoo101*

1
Skriv svar