Doom 3 BFG Edition får släppdatum

Robot
Doom 3 BFG Edition får släppdatum

Släpps i höst och inkluderar Doom 1 och 2, Doom 3-expansionen plus helt fräscha The Lost Mission!

#id-software, #doom-3-bfg-edition, #doom, #doom-ii-hell-on-earth


Medlem
Doom 3 BFG Edition får släppdatum

givet köp.

Medlem

Fan nu blir jag köpsugen , älskade verkligen doom 3. Någon som vet om denna utgåva inkluderar co-op från xbox versionen?

Blir givetvis PC köp!

Inaktiv

sweet! blir det HD på riktigt eller "Capcom HD"?

Medlem

Blir helt klart ett köp!

Medlem

Kommer lätt köpa

Medlem

Kommer inte möjligheten att ha ficklampan igång och kunna skjuta samtidigt förstöra mer än hjälpa vad det gäller stämningen?

Medlem

Blir ett köp. Gillade DOOM 3 när det begav sig

Medlem

kommer att köpa

"samt ficklampa som låter dig lysa upp i mörkret och skjuta samtidigt, hell yeah!"
Ni måste alltså bara älska att driva med oss va

Medlem

Får hoppas att Doom 1 & 2 är på skivan och inte koder som ma måste lösa in, som tex Alice - Madness Returns där man fick med koden så man kunde lösa in American McGee's Alice.

Medlem

Blir kanske ett köp såvida priser är vettigt (dvs ~10€), spelade nämligen aldrig igenom Doom 3 ordentligt när det kom. Dels för att det inte var det spel man förväntade sig och för att det hade små problemen som tex den irreterande ficklampan.

Men främst pga att det då fortfarande fanns vettig konkurrens på marknaden. Far Cry, Unreal Tournament 2004 och Half Life 2 släpptes ju samma år som Doom 3 så inte konstigt egentligen att spelet hamnade lite i skymundan. Numera däremot är ju fps marknaden så usel att en nyversion Doom 3 faktiskt känns som det är bland det bästa man kan se fram emot idag.

Tragiskt men sant :/... hade jag sagt om det inte vore för Dayz :). Oh yes! Det må vara fullt av buggar, laggiga servrar och problem till vänster och höger men det är utan tvekan det bästa som hänt shooter genren dem senaste åren.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Kommer inte möjligheten att ha ficklampan igång och kunna skjuta samtidigt förstöra mer än hjälpa vad det gäller stämningen?

Visst har man begränsad batteritid i Doom 3? Isf hjälper ju det en aning

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Kommer inte möjligheten att ha ficklampan igång och kunna skjuta samtidigt förstöra mer än hjälpa vad det gäller stämningen?

Doom 3 kommer inte i närheten av den stämning som dom gammla Doom spelen har,
allt mörker i 3an döljer ju bara deras usla fantasi och man blir bara frustrerad,
nej tacka vet jag Doom 1 , 2 och Final Doom där var det så gott som aldrig mörkt, man blev skraj ändå av att möta , cyberdemoner, kulsputespindlar, dom genomskinliga mostergrisarna medmera + miljöerna spöar Doom 3 s monster och miljöer lätt.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Usch jag tyckte Doom3 var otäckt. Det var den där otäcka ljudmattan som gick mig på nerverna. Hm, kanske skall ta och köra igenom det igen och se om jag fortfarande tycker så.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Kommer inte möjligheten att ha ficklampan igång och kunna skjuta samtidigt förstöra mer än hjälpa vad det gäller stämningen?

Dom gammla Doom spelen har ju mycke bättre stämning och skrämsel förmåga än vad Doom3 har,
Doom 3´s mörker är bara frustrearande och tråkigt och monstren är fantasilösa.

Nej tacka vet jag dom gammla Doomspelens ljusa miljöer där man ser vilka fiender man möter, för man vill ju verkligen se cyberdemoner, kulsprutespindlar, genomskinliga demongrisar medmera,
och där behövs inget simpelt mörke för att skrämmas,, för se en cyberdemon i dagsljus i vitögat kan göra vem som helst spak.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Jag kommer köpa det, men jag är inte förtjust i att ha ficklampa och vapen uppe samtidigt. Så jag hoppas på att det kommer en option på att stänga av just den funktionen.

Skrämselfaktorn och atmosfären i Doom3 får 5/5 av mig.

Medlem

Helt klart ett av höstens säkraste köp till min gamla ps3!!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Detta kan vara något. Kan vara det sista spelen man köper från id software (såvida de inte skärper sig).


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Antar dom behöver få in pengar

phi
Medlem

Spelade aldrig Doom 3 när det kom eftersom att jag hade för dålig dator just då. Så det blir ett köp för min del.

Avstängd
Skrivet av magma:

Detta kan vara något. Kan vara det sista spelen man köper från id software (såvida de inte skärper sig).

Ja. Quake Live har ju gått neråt på det senaste och det är väl i stort sett det enda spelet de drar in stålar på nu?
Hoppas på att ett Quake 5 utannonseras inom kort. En våt dröm.

Angående Doom 3 BFG: 200~ spänn? Bokar direkt.
edit: Ouff. Lirar ju på X360 nu. Får punga upp en femtiolapp till då. 250.

Medlem

Brist på fantasi å ekonomi lr.. har redan orginalen ståendes i bohyllan räcker med de. Alt finns det på Steam http://store.steampowered.com/sub/426/

Medlem

Varför göra om ficklampan och ta bort skrämsel momentet. hoppas det går att stänga av i options.


signatur

Rwa?

Medlem

Doom 3 slutade jag inte spela för att jag klarade det, inte för att jag tröttnade, utan för att jag sket på mig.

Kom typ till nivån med motorsågen, sen blev det att jag fick spara alldeles för mycket runt varje hörn jag tittade fram kring.

Givet nytt försök till hösten!

Medlem

En sak som var irriterande med Doom 3 var att cross sighten bytte färg när man förde den över en fiende trots att det var tvärmörkt i rummet och man såg inte ett dugg.
Lutar åt ett köp mycket på grund av Doom 1/2.

Skrivet av zhrooms:

"Lägg där också till klassiska Doom och Doom 2 så lär du ha att göra."

Ingen aning vad du menar Sebastian, är det Doom 1 och 2 i spelet eller vadå?

Jupp, Doom 1 och 2 inkluderas också i boxen.

Medlem
Skrivet av Woozy Oddball:
Skrivet av Jozo:

Kommer inte möjligheten att ha ficklampan igång och kunna skjuta samtidigt förstöra mer än hjälpa vad det gäller stämningen?

Dom gammla Doom spelen har ju mycke bättre stämning och skrämsel förmåga än vad Doom3 har,
Doom 3´s mörker är bara frustrearande och tråkigt och monstren är fantasilösa.

Nej tacka vet jag dom gammla Doomspelens ljusa miljöer där man ser vilka fiender man möter, för man vill ju verkligen se cyberdemoner, kulsprutespindlar, genomskinliga demongrisar medmera,
och där behövs inget simpelt mörke för att skrämmas,, för se en cyberdemon i dagsljus i vitögat kan göra vem som helst spak.

Ehm nej du har ganska fel, de gamla doom är mindre skräck och mer action. Doom3 var kanonbra och det var ett tekniskt monster när det kom ut, Doom 4 är sagt att det kommer gå tillbaka till rötterna, något jag tycker är enormt synd.

Även om D3 inte var i närheten av tex Amnesia eller liknande så var det en väldigt stämningsfull upplevelse iaf den första timmen, tyvärr lär det vara som bortblåst med d4 om det nu ska likna d1,d2.

Medlem

Lätt köp, bara priset är okej så

Medlem

Det lite tråkiga med Doom 3 var "städ tanterna som sopade bort dom få lik som kom i omgångar", 4 st max åt gången. Vill ha lite mera Action i Doom3 .

1
Skriv svar