Rykte: Rage får DLC-paket

Robot
Rykte: Rage får DLC-paket

Rage: The Scorchers är på gång, enligt åldersmärkningsorganisationen PEGI.

#id-software, #rage


Medlem
Rykte: Rage får DLC-paket

givet köp rage va bra !! (eller aa ja gillar ju allt som är spel om jordens undergång )

Medlem

Rage..?
Är det redan släppt..?

Medlem

Äsch, jag vill se den där "Awesome Doom 4" infon som dom lovade när läckorna var på tapeten.

DLC till Rage efter nära ett år? Jag vet inte men det känns lite för sent. Gör en fullvärdig exapnsion om det ska vara något.


signatur

Nämen!

Medlem

Inte så insatt, men floppade inte spelet?


signatur

Rwa?

Medlem

Var det inte det här spelet som sög as mycket? sämsta portningen ever

Medlem

lirade det på pc och det sög stenhårt ^_^

Inaktiv

jo det floppade kalas, och nu reas det ut lite överallt, tror cdon tar 49sek eller nåt sånt ^^

Medlem

Vet någon varför spelet floppade egentligen? Tror jag testade det lite snabbt och tyckte det var ganska bra

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Var det inte det här spelet som sög as mycket? sämsta portningen ever

korrekt helt rätt ute...60£ rakt ner i toaletten

Medlem

Spelet var kanon. tyvärr så släpptes det inte helt bugg fritt
1.4miljoner spel har sålts men då räknas inte Steam eller andra online affärer.

Inaktiv

Jag köpte det för 40:- på REA, tycker det är helt OK.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tycker det är ett roligt spel! så jag säger inte nej = ) Men ge mig en grafik patch så blir jag gladare ^^

Medlem
Skrivet av luftman:

Vet någon varför spelet floppade egentligen? Tror jag testade det lite snabbt och tyckte det var ganska bra

Buggigt vid releasen och snudd på ett perfekt exempel på portning. Sedan hjälpte det väl inte att ID drog igång en hype-kampanj utan dess like som de inte kunde följa upp i slutändan.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hoppas verkligen det kommer snart såfall älskade själv Rage o trodde det skulle va lite längre klarade ut det på 10h fast då gjorde jag då lite side missions också.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av luftman:

Vet någon varför spelet floppade egentligen? Tror jag testade det lite snabbt och tyckte det var ganska bra

Buggigt vid releasen och snudd på ett perfekt exempel på portning. Sedan hjälpte det väl inte att ID drog igång en hype-kampanj utan dess like som de inte kunde följa upp i slutändan.

Men spelet var väl ändå inte dåligt egentligen? När det inte buggade alltså ...

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av luftman:

Vet någon varför spelet floppade egentligen? Tror jag testade det lite snabbt och tyckte det var ganska bra

Buggigt vid releasen och snudd på ett perfekt exempel på portning. Sedan hjälpte det väl inte att ID drog igång en hype-kampanj utan dess like som de inte kunde följa upp i slutändan.

Men spelet var väl ändå inte dåligt egentligen? När det inte buggade alltså ...

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Var det inte det här spelet som sög as mycket? sämsta portningen ever

Jo det hade väl en jädra massa problem med grafiken och att man typ inte kunde ändra någonting i inställningarna. Tror dem fixade vissa av sakerna åtminstone men väldigt illa ändå måste jag säga, speciellt med tanke på att det var ID Software som utvecklade spelet :(.

Skrivet av GurkaN021:

Hoppas verkligen det kommer snart såfall älskade själv Rage o trodde det skulle va lite längre klarade ut det på 10h fast då gjorde jag då lite side missions också.

Vilken plattform?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Struggle:

Äsch, jag vill se den där "Awesome Doom 4" infon som dom lovade när läckorna var på tapeten.

DLC till Rage efter nära ett år? Jag vet inte men det känns lite för sent. Gör en fullvärdig exapnsion om det ska vara något.

Fast DLC är inte något bestämt content, det är Downloadable Content. Vilket jag tror du visste, så det kan lika gärna vara content lika stor som en expansion ifall inte mer. Kanske inte skulle räkna med det, men det kan vara mer !! Ifall dem är mindre giriga

Inaktiv

Förstår verkligen inte vitsen med att släppa DLC till ett ett år gammalt klökdåligt spel som sålt långt under förväntan. Men om ID vill ta ett par fotkliv närmare ruinens kant så varsågod...

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av luftman:

Vet någon varför spelet floppade egentligen? Tror jag testade det lite snabbt och tyckte det var ganska bra

Buggigt vid releasen och snudd på ett perfekt exempel på portning. Sedan hjälpte det väl inte att ID drog igång en hype-kampanj utan dess like som de inte kunde följa upp i slutändan.

Men spelet var väl ändå inte dåligt egentligen? När det inte buggade alltså ...

Det var ett ok spel, inte mer. Nå, hade det inte varit ID som gjort spelet och lovat guld och gröna skogar så hade väl kritiken inte blivit lika hätsk, Men portningen var verkligen usel, spelet kändes kort och om det var MP man var ute efter så finns det säkert bättre alternativ där ute.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Intressant! Jag har faktiskt känt mig ganska sugen på att spela Rage igen. Det var lite av en besvikelse men trots det så tyckte jag att det var underhållande att spela igenom.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Struggle:

Äsch, jag vill se den där "Awesome Doom 4" infon som dom lovade när läckorna var på tapeten.

DLC till Rage efter nära ett år? Jag vet inte men det känns lite för sent. Gör en fullvärdig exapnsion om det ska vara något.

Fast DLC är inte något bestämt content, det är Downloadable Content. Vilket jag tror du visste, så det kan lika gärna vara content lika stor som en expansion ifall inte mer. Kanske inte skulle räkna med det, men det kan vara mer !! Ifall dem är mindre giriga

Det vet jag, men det är inte många DLC genom tiderna som varit fullvärdiga en riktig expansion. Sen menar jag mycket i marknadsförning, det är ganska tyst när man släpper ett DLC men en expansion med fysisk utgåva etc ger spelet mer boost. Sen kan man ifrågasätta om det ens är vettigt av dem att satsa på en DLC till ett relativt gammalt och glömt spel, och inte istället satsa på en uppföljare då?

Känns lite som id greppar efter strån här, Rage DLC, Doom 3 BFG. Visa något stort istället, så som ni kan göra.


signatur

Nämen!

Inaktiv

Fick rage efter att man köpt Rage, gillade inte spelet alls.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

det e ett bra spel. kul med lite nytt till det. köpte det nyss.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av luftman:
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av luftman:

Vet någon varför spelet floppade egentligen? Tror jag testade det lite snabbt och tyckte det var ganska bra

Buggigt vid releasen och snudd på ett perfekt exempel på portning. Sedan hjälpte det väl inte att ID drog igång en hype-kampanj utan dess like som de inte kunde följa upp i slutändan.

Men spelet var väl ändå inte dåligt egentligen? När det inte buggade alltså ...

Det var ett ok spel, inte mer. Nå, hade det inte varit ID som gjort spelet och lovat guld och gröna skogar så hade väl kritiken inte blivit lika hätsk, Men portningen var verkligen usel, spelet kändes kort och om det var MP man var ute efter så finns det säkert bättre alternativ där ute.

Dock kul att dom inte gjorde "standard-Deathmatch" som multiplayer multiplayern var väl car-combat?

Medlem

Utveckla DLC till ett redan dåligt spel?
Id software är inte vad de en gång varit.

Minns den tiden då man fick gratis tillägg till quake II. Nu nu för tiden vill de ha betalt för precis allt. Undrar hur id software hade varit idag om de fortsatt som de gjorde under 90-talet?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hysteriskt komiskt att ID fick skit för att AMD inte pushade ut de drivrutiner som ID hade fått för deras QA. Så spelet släpptes utan fungerande drivrutiner som funnits klara i någon månads tid. Det fanns beta-drivrar, men då kunde man inte spela BF3 betan, som alla shooterfantaster redan installerat. Riktigt rövhåligt av AMD IMHO.

Spelet var annars helt ok, inte fantastiskt, inte dåligt.

12
Skriv svar