Colin McRae Rally 2.0

Medlem
Colin McRae Rally 2.0

Jag installerade (gamla) Colin McRae Rally 2.0 igen och måste säga att det är ett svårslaget spel.
Visst, det har inte den senaste lull lull grafiken, men den är helt OK. Jag återfinner den där härliga känslan av "bara en bana till". Ren spelglädje! Härligt!

Om ni som jag inte vill tvingas att köra drifting, monstertrucks, lastbilar och vad det nu kan vara så rekommederar jag Er varmt att ge Colin McRae Rally 2.0 en ny chans. Spelet både "håller" och excellerar även idag.

Bra variation på banor, Svenska vinterrallyt, Finland, Frankrike med flera.

Bara rally och körglädje!

Är det någon annan här som spelat detta spel i "modern" tid så att säga?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skoj skoj!

Spelar nästan bara Dirt 2 numera, sjukt roligt iaf.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har spelet till min gamla ps1 kanske borde ge det en ny chans nu under lovet ^^


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag installerade (gamla) Colin McRae Rally 2.0 igen och måste säga att det är ett svårslaget spel.
Visst, det har inte den senaste lull lull grafiken, men den är helt OK. Jag återfinner den där härliga känslan av "bara en bana till". Ren spelglädje! Härligt!

Om ni som jag inte vill tvingas att köra drifting, monstertrucks, lastbilar och vad det nu kan vara så rekommederar jag Er varmt att ge Colin McRae Rally 2.0 en ny chans. Spelet både "håller" och excellerar även idag.

Bra variation på banor, Svenska vinterrallyt, Finland, Frankrike med flera.

Bara rally och körglädje!

Är det någon annan här som spelat detta spel i "modern" tid så att säga?

får ju tydligen inte svara enligt fz ^^ kanske kommer 3-4 inlägg inom någon minut


signatur

Rwa?

Medlem

Är det som i de tidigare Collin spelen att man lagar bilen mellan etapperna? Att man har en viss tid på sig att laga, så man får prioritera the good looks eller en fungerade växellåda?

Minns att jag spelade de gamla Colling spelen på första krysslådan, tror aldrig det kommer bli så bra som det var då! Som tidigare skrev, vem vill köra driftning och monstertruckar?

Medlem

Blir till att lägga D3 på vänt ett tag nu när du fick en att tänka på detta Visst var spel bättre förr

Medlem
Skrivet av Sebban:

Är det som i de tidigare Collin spelen att man lagar bilen mellan etapperna? Att man har en viss tid på sig att laga, så man får prioritera the good looks eller en fungerade växellåda?

Minns att jag spelade de gamla Colling spelen på första krysslådan, tror aldrig det kommer bli så bra som det var då! Som tidigare skrev, vem vill köra driftning och monstertruckar?

Jodå. Innan race så ser man vilket underlag och väder det är. Så kan man justera inställningar, byta däck och allt möjligt. Sedan tar bilen skada så man får inte köra för hårt för man harkvar skadorna nästa etapp. (dock inte mellan de olika tävlingarna/länderna)

Själv gillar jag när det är grus/mud och regn. Blir helt klart slirigt!

Passande sång:
"Prästens lilla kråka skulle ut och åka, ingen hade hon som körde.
Prästens lilla kråka skulle ut och åka, ingen hade hon som körde.
Än slank hon hit, och än slank hon dit, och än slänk hon ner i diket.
Än slank hon hit, och än slank hon dit, och än slänk hon ner i diket."


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av SuBOnez:

Blir till att lägga D3 på vänt ett tag nu när du fick en att tänka på detta Visst var spel bättre förr

Kul att höra!
Däremot kan jag inte kategoriskt hålla med om att spel var bättre för. Det fanns mycket "dynga" rent ut sagt. Däremot finns det vissa saker som var bättre förr.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Citat:

Passande sång:
"Prästens lilla kråka skulle ut och åka, ingen hade hon som körde.
Prästens lilla kråka skulle ut och åka, ingen hade hon som körde.
Än slank hon hit, och än slank hon dit, och än slänk hon ner i diket.
Än slank hon hit, och än slank hon dit, och än slänk hon ner i diket."

HAHAHAHA

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Sebban:

Är det som i de tidigare Collin spelen att man lagar bilen mellan etapperna? Att man har en viss tid på sig att laga, så man får prioritera the good looks eller en fungerade växellåda?

Minns att jag spelade de gamla Colling spelen på första krysslådan, tror aldrig det kommer bli så bra som det var då! Som tidigare skrev, vem vill köra driftning och monstertruckar?

Jodå. Innan race så ser man vilket underlag och väder det är. Så kan man justera inställningar, byta däck och allt möjligt. Sedan tar bilen skada så man får inte köra för hårt för man harkvar skadorna nästa etapp. (dock inte mellan de olika tävlingarna/länderna)

Själv gillar jag när det är grus/mud och regn. Blir helt klart slirigt!

Passande sång:
"Prästens lilla kråka skulle ut och åka, ingen hade hon som körde.
Prästens lilla kråka skulle ut och åka, ingen hade hon som körde.
Än slank hon hit, och än slank hon dit, och än slänk hon ner i diket.
Än slank hon hit, och än slank hon dit, och än slänk hon ner i diket."

Grymt, då är det som det ska vara! Gillar inte de senare spelet där man enbart kör en etapp och kan köra sönder bilen totalt! Och ingen rewind heller, kör man i diket så får man allt leva med det!

Vi kan nog konstatera att Rallyspelen iallafall var bättre förrut!

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Har spelet till min gamla ps1 kanske borde ge det en ny chans nu under lovet ^^

Har du ratt och pedaler till ps1'an?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Annanaz:

Har spelet till min gamla ps1 kanske borde ge det en ny chans nu under lovet ^^

Har du ratt och pedaler till ps1'an?

Tyvärr inte :,( Och original dosan lånade man ut till ett par polare för flera år sedan, men den är inte tillbaka ännu. Så har bara en sån där "Skitcool" genomskinlig stor dosa av budget kvalité


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Annanaz:

Har spelet till min gamla ps1 kanske borde ge det en ny chans nu under lovet ^^

Har du ratt och pedaler till ps1'an?

Tyvärr inte :,( Och original dosan lånade man ut till ett par polare för flera år sedan, men den är inte tillbaka ännu. Så har bara en sån där "Skitcool" genomskinlig stor dosa av budget kvalité

Aha, ok, synd. Jag får säga att det är klart en bonus om man har möjlighet att använda ratt till CMR2. Känslan är toppen. Ta t.ex. Dirt. Jag köpte spelet och spelade en del, men fick aldrig till styrningen perfekt. Det kändes som om spelet var optimerat för joystick (handkontroll), tyvärr. Dessutom hade bilarna "superbromsar" i omoddat skick. Jag menar, i full fart på grus stannade man mer eller mindre omedelbart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

inK
Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jag installerade (gamla) Colin McRae Rally 2.0 igen och måste säga att det är ett svårslaget spel.
Visst, det har inte den senaste lull lull grafiken, men den är helt OK. Jag återfinner den där härliga känslan av "bara en bana till". Ren spelglädje! Härligt!

Om ni som jag inte vill tvingas att köra drifting, monstertrucks, lastbilar och vad det nu kan vara så rekommederar jag Er varmt att ge Colin McRae Rally 2.0 en ny chans. Spelet både "håller" och excellerar även idag.

Bra variation på banor, Svenska vinterrallyt, Finland, Frankrike med flera.

Bara rally och körglädje!

Är det någon annan här som spelat detta spel i "modern" tid så att säga?

Det var inte så väldans längesedan jag spelade Colin Mcrae Rally 2.0. Håller med dig fullt ut, det är ett kanonspel.
Tony Hawk's PRO skater 2 är väl från ungefär samma tid, det är också ett väldigt bra spel.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Kul att höra. Jag har som sagt haft väldigt svårt att finna ett modernt rallyspel som är toppenbra. Visst, det finns de som är bra, men då tvingas man dessutom att köra en massa andra typer av racing som inte tilltalar mig. Tyvärr.

Flat Out och Flat Out2 (enklare mer arkadspel såklart) är sjukt kul. Dessa spel har gått varma på min dator sedan tidernas begynnelse.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dirt 2 är väldans roligt iaf, även om det som du säger finns nån disciplin som inte är lika kul, så är alla iallafall rally! I Dirt 3 tvingas du köra drifting och annat skrot.

Söker du nytt tycker iaf jag Dirt 2 är värt ett försök!

@inK; Tony Hawk's PRO Skater 2; Ojojoj... Där har du grejer!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Motvalls kärring här tycker Dirt är roligare än Dirt 2 Men visst är Dirt 2 bra.
Colin McRae Rally 2.0 är rätt kul att köra med G25 ratten men ett halvår sedan jag körde det.

Spelar faktiskt nu det kraftigt arkadliga 6 år gamla TOCA Race Driver 3, hur det nu gick till, men rätt kul.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Skoj skoj!

Spelar nästan bara Dirt 2 numera, sjukt roligt iaf.

Det är bra alltså?
Har själv inte orkat försöka ge mig på Dirt 2 pga GFWL :/

Medlem

Hm, ja jag gav aldrig Dirt2 en chans då ettan inte alls var så tilltalande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dirt 3 har jag lirat en del, men även den lider utav avskyvärdheten som är GFWL. Inte mitt spel overall dock, blir snabbt tråkigt och för begränsat. Jag gillar mer bilspel alá Trackmania

Medlem

Ja Trackmania är också kul, men det är en annan genré.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av r3lev4nt:

Skoj skoj!

Spelar nästan bara Dirt 2 numera, sjukt roligt iaf.

Det är bra alltså?
Har själv inte orkat försöka ge mig på Dirt 2 pga GFWL :/

Jag hatar också GFWL, men upplever det inte så irriterande i Dirt 2 faktiskt. Det mest sköts i bakgrunden, och körglädjen (iaf för mig), väger lätt upp det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Spelar just nu Shift. Bättre än Dirt 2 och ännu mer nice än annars inte helt tokiga Dirt 2 i 3D. Att sitta med headcam-läge i 3D spelandes Shift ger spelet absolut omspelningsvärde. Konstigt att detta är groteskt i Shift 2, men det är ju styrningen med G25-ratt också. Skulle tro att de lägger ner mer tid på anpassning mot 360 kontroll i nyare spel.


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar