Kinesiskt internetföretag köper andel i Epic Games

Robot
Kinesiskt internetföretag köper andel i Epic Games

En minoritetsandel av Unreal Engine- och Gears of War-tillverkarna Epic Games kontrolleras numera av kineser.

#gears-of-war, #epic-games


Medlem
Kinesiskt internetföretag köper andel i Epic Games

Q,Q

Medlem
Medlem

Tencent är enormt stora i Kina, exempelvis har deras QQ Instant Messenger över 700 miljoner aktiva användarkonton. Andra tjänster de driver är QQ.com, QQ Games, Ozone, 3g.QQ.com, Soso, Paipai och Tenpay.

Åh herre jivvlar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Tencent är enormt stora i Kina, exempelvis har deras QQ Instant Messenger över 700 miljoner aktiva användarkonton. Andra tjänster de driver är QQ.com, QQ Games, Ozone, 3g.QQ.com, Soso, Paipai och Tenpay.

Åh herre jivvlar!

Frågan är hur många av dom kontona som tillhör bot-företag, sist jag spelade ett MMO (vilket visserligen är ~2 år sen nu) så var det just det företaget dom använde sig av. Och med tanke på att dom byter konton oftare än man hinner blinka nästan...

Medlem

Less QQ more PEW PEW!

Medlem

Bra affärs ideér: Säljer typ Gears of War 4 för 1kr (på nerladdning). så har man 700 miler på dag ett, eller varför inte 10kr så blir det 7 miljarder haha...bara i Kina. kanske om 3år så är alla spel nästan gratis. iaf för kineser.

Medlem
Inaktiv

även om det känns offtopic sÅ kan jag inflika att kinesiska brudar va snyggast under kulturrevolutionen( även i kung-fu rullar från tidigt 70-tal.. .)

Medlem

Waaaaaaa? ( -____-*)

Medlem
Skrivet av riktigninja:

även om det känns offtopic sÅ kan jag inflika att kinesiska brudar va snyggast under kulturrevolutionen( även i kung-fu rullar från tidigt 70-tal.. .)

riktigninja strikes again.

Medlem
Medlem

Så vad blir konsekvensen av detta?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skrivet av xermalk:
Skrivet av riktigninja:

även om det känns offtopic sÅ kan jag inflika att kinesiska brudar va snyggast under kulturrevolutionen( även i kung-fu rullar från tidigt 70-tal.. .)

riktigninja strikes again.

... and he strikes HARD!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Så vad blir konsekvensen av detta?

Kämpa mot kapitalismen, stora tavlor föreställande Mao och almän censur i nästa Epic spel.


signatur

Xd

Medlem

I detta läge lär det nog inte märkas någon skillnad förutom att sannorlikheten att Epic går i konkurs minskar.
Värt att påpeka är att Tencent tidigare köpt en majoritetsinnehav i Riot Games utan att påverka den daglia operationen nämnvärt.

Inaktiv
Skrivet av omgponies:

I detta läge lär det nog inte märkas någon skillnad förutom att sannorlikheten att Epic går i konkurs minskar.
Värt att påpeka är att Tencent tidigare köpt en majoritetsinnehav i Riot Games utan att påverka den daglia operationen nämnvärt.

jo , dom ser det nog mest som en investering, mot en del av vinsten .. och vill inte ändra på något som fungerar.

Inaktiv
Medlem

Dom äger väl Riot (league of legends) också.

1
Skriv svar