Tiden för Cyborgs!

Medlem
Tiden för Cyborgs!

Jag satt o kolla på ett program för ett ta sedan som handla om tekniken som finns för att bytta kroppsdelar till mekanisk delar, (även uppgradera saker som hörsel,lukt, minne, osv) och man minst sagt säga att jag blev förvånad. visste ni att det finns chip som är mindre en kvalster? finns även mekaniska delar som är direkt kopplade till hjärnan som kan få blinda att se o döva att höra osv. Jak orkar inte ta upp allt som dom prata om men detta är bara en liten del. Nu kommer det jag är irriterad över varför är denna teknologi bara för dom sjuka? tillverkning av delarna skulle bli mycket billigare vid massproduktion, och den största anledningen till att det inte finns för dom "normala" är att politiken är rädda för det som många människor är unifär som tekniken för cloning, varför är politikerna den nya kyrkan och håller tillbaka människans framsteg?
Jag skulle kunna betala jättemycket för att få dessa tekniker i mig som bättre minne och bättre hörsel.

Dom gissade på om 100 år är människor mindre rädda för det och då kanske det finns fler cyborgs i väst än "o-uppgraderade"=)

Medlem

Eller så är tekniken för det här alldeles för ny, och enbart inriktad på dom som saknar dom egenskaper som 'förbättras'?
Jag tror inte det handlar om rädsla, jag är säker på att det finns förbannat mycket pengar att tjäna på detta men det är fortfarande i en prototyp-fas och man har inte kunnat applicera detta för att förbättra syn/hörsel för dom som redan har fullgod syn/hörsel.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Enligt programmet så hade man inte lyckats för att bristande antalet väst-länder som tillåter denna typ av forskning i utförande för att förbättra sinnen. Men det är ok så länge man håller sig i området att fixa sinnen.
kan även ta genmanipulation som ett exempel man manipulerar med växter o djur till som har fixat så att det finns mat till alla i väst men man kan inte se till o fixa människornas problem för det är omoraliskt, det enda land som tillåter(västland med bra standarder i utbildning) detta är sydKorea.

Medlem

Människor är rädda för framsteg så är det. Vi tycker jämt att det är bra som det är och sen kommer det jämt en person då och då som säger FUUUUUUUUUUUUUUUU och går sin egen väg.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag skulle inte byta delar bara för att "förbättra" mina sinnen. Men skulle jag förlora mina ögon så skulle jag absolut kunna tänka mig att byta till något artificiellt (om biologiska inte fanns att tillgå). Lungor, hjärta, lemmar - ja visst. Men som sagt, bara om de blivit obrukbara av sjukdomar eller olyckor.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Sille:

Jag satt o kolla på ett program för ett ta sedan som handla om tekniken som finns för att bytta kroppsdelar till mekanisk delar, (även uppgradera saker som hörsel,lukt, minne, osv) och man minst sagt säga att jag blev förvånad. visste ni att det finns chip som är mindre en kvalster? finns även mekaniska delar som är direkt kopplade till hjärnan som kan få blinda att se o döva att höra osv. Jak orkar inte ta upp allt som dom prata om men detta är bara en liten del. Nu kommer det jag är irriterad över varför är denna teknologi bara för dom sjuka? tillverkning av delarna skulle bli mycket billigare vid massproduktion, och den största anledningen till att det inte finns för dom "normala" är att politiken är rädda för det som många människor är unifär som tekniken för cloning, varför är politikerna den nya kyrkan och håller tillbaka människans framsteg?
Jag skulle kunna betala jättemycket för att få dessa tekniker i mig som bättre minne och bättre hörsel.

Dom gissade på om 100 år är människor mindre rädda för det och då kanske det finns fler cyborgs i väst än "o-uppgraderade"=)

hörseln blir inte bättre av att operera en chip i hörselnerven, den stimulerar bara nerven på liknande sätt som ljud, ljudet är inte alls på samma sätt verkligt som hur vi hör saker och ting. Man måste även ha två stora "hörapparater" som man kopplar mot bakhuvudet. Inget du vill ha frivilligt mao om du är normalhörande.

Dessutom är det bra att man använder ny teknik för att underlätta för sjuka så att de enklare kan klara sig själva i samhället. Samhället tjänar på det om man bara kollar på det krasst i pengar.

Tekniken ska vara säker, så viss reglering är viktigt och vältestat och där kommer politiken in.


signatur

thank you, come again

Medlem
Medlem

Ascoolt ju!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Det kommer att ske, det sker ju redan idag när man kan hjälpa döva/synskadade. Proteser är ju cyborgdelar, om än väldigt low-tech
Först så kommer implantaten att bli en självklarhet för hörsel/synskadade, sen kommer lemmar som kommer att fungera nästan lika bra som vanliga armar/ben.
Det stora steget kommer dock när implantat blir bättre än det vi fötts med, då kommer vi snart att ha fullt med cyborgs på gatorna.
Sen så kommer någon att operera in vapen/ olaglig elektronisk utrustning i sej, då kommer politiker att reglera cyborger.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Bild

Been there, done that.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det kommer att ske, det sker ju redan idag när man kan hjälpa döva/synskadade. Proteser är ju cyborgdelar, om än väldigt low-tech
Först så kommer implantaten att bli en självklarhet för hörsel/synskadade, sen kommer lemmar som kommer att fungera nästan lika bra som vanliga armar/ben.
Det stora steget kommer dock när implantat blir bättre än det vi fötts med, då kommer vi snart att ha fullt med cyborgs på gatorna.
Sen så kommer någon att operera in vapen/ olaglig elektronisk utrustning i sej, då kommer politiker att reglera cyborger.

Finns redan men oprövat på människor pga få länder stödjer utveckling av dessa saker, har sett att man kan förbättra hörsel på möss som inte hade ner-satt hörsel.

Medlem

Jag behöver lite bättre minneshantering, så wajj nått.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Döbringer:

Det kommer att ske, det sker ju redan idag när man kan hjälpa döva/synskadade. Proteser är ju cyborgdelar, om än väldigt low-tech
Först så kommer implantaten att bli en självklarhet för hörsel/synskadade, sen kommer lemmar som kommer att fungera nästan lika bra som vanliga armar/ben.
Det stora steget kommer dock när implantat blir bättre än det vi fötts med, då kommer vi snart att ha fullt med cyborgs på gatorna.
Sen så kommer någon att operera in vapen/ olaglig elektronisk utrustning i sej, då kommer politiker att reglera cyborger.

Spela spelet Deus Ex.


signatur

I got a Goldenshower.

1
Skriv svar