Eurovision 2010

Medlem
Eurovision 2010

För första gången någonsin klarade Sverige inte semifinalen.

Kanske borde vi lyssna mer på den internationella juryn?

Kul att Danmarks låt blev ratad i Sverige. Då for låtskrivarna över till vårt grannland och där vann låten. Och så tog den sig från semifinalen också.

Folk pratar om att Christer Björkman borde avgå. Skulle det hjälpa?

Diskutera Eurovision 2010 här...

Medlem

Heja Turkiet.

Medlem

1. Lägg ner skiten.
2.1. Om man nu inte ska lägga ner det, så kan man iaf. skicka bra musik. Sverige är ett av de världsledande länderna när det gäller modern musik och det borde man ta tillvara på.
2.2. Har svårt att se att våra världsledande förmågor har lust att ställa upp i det urdåliga jippot som Eurovision är.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Avstängd

"Världsledande i modern musik"? Vad menas?

I övrigt håller jag med.

Medlem
Skrivet av EliasN:

"Världsledande i modern musik"? Vad menas?

I övrigt håller jag med.

Jag antar att han menar kommersiell popmusik? Eller radiomusik helt enkelt? Vi har folk som Max Martin och RedOne som dominerar marknaden rätt hårt.

Men även i metal har vi ju bl.a. Meshuggah och Opeth som pionjärer.

Medlem

Varför skickar sverige fram en tråkig låt utan någon refräng med något "go" i? Svenska folket vet inte hur man röstar och kan gämnföra sin musiksmak med albanierna eod.

Medlem

1. Lägg ner.
2. Lägg ner.
3. Lägg ner.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Kul att folk skyller allt på Christer Björkman. Hallå! Ni röstade ju på Anna - hon är svenska folkets val. Inte Christer Björkmans val.

lol

Medlem

ta bort skiten...

Medlem

Jag är så skade glad över att Vi inte gick vidare, jag sa ifrån dag 1 då skit låten van här hemma i swe "hon går inte vidare" och visst fick man rätt.

Alla ni som röstade på låten, VARFÖR? varför röstar ni år efter år efter år på samma gammla tramms smöja som ingen i hela värden vill ha?
rösta på skit, och skit blir det.
lär om gör rätt, nästa år är det 2010.
Kanske vi kan få se lite äkta Metal nästa år? )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Jag var 99% säker på att sverige inte skulle gå vidare. Och rätt hade jag. Om vi dock skulle skickat salem al fakir så skulle det nog gått bättre, visst SAF är jag inte "fan" av men mycket bättre än annas låt. "I "this is my life" så sjunger jag om mitt liv om att sjunga "this is my life", för det är mitt liv att sjunga den refrängen" - falskt citat från anna bergendahl

Medlem

Det är en viss demografi som röstar mest varje gång i dessa tävlingar o då blir det ballader/vispop o ibland blir det lite dansband aktigt ala fyra bugg o en blodsbristning etc.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Det var ju bara en massa ballader nästan, skittråkigt ju.
Jag tror att hon med gigant-pushup och midjelånga håret vinner, tror det var Armenien.


signatur

yolo

Medlem

Jag brukar ha väldigt svårt för ballader, tycker för det mesta att det är stämningsdödande och segt. Men Anna's tyckte jag nog var helt OK. Visst, den försvinner i mängden av alla andra låtar och kanske inte är en riktig vinnare. Men förbi semifinalen tycker jag nog ändå vi kunde gått.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av EliasN:

"Världsledande i modern musik"? Vad menas?

I övrigt håller jag med.

Jag antar att han menar kommersiell popmusik? Eller radiomusik helt enkelt? Vi har folk som Max Martin och RedOne som dominerar marknaden rätt hårt.

Men även i metal har vi ju bl.a. Meshuggah och Opeth som pionjärer.

Skulle vara otroligt intressant med ett liknande program fast med metal.

Meshuggah \m/


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

jupp där skulle vi lr finland iallafall få vinna


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det enda som är mer korkat än melodifestivalen är kungliga bröllop.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Det enda som är mer korkat än melodifestivalen är kungliga bröllop.

Ibland kommer kommentarer som verkligen slår till.

Tummen upp för dig CastorFiber:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Skulle vara otroligt intressant med ett liknande program fast med metal.

Nej, det hade varit precis likadan skit.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bara ett fjantigt lekprogram.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFC
Medlem

If it looks like crap and it sounds like crap... then it is C-R-A-P

m.a.o LÄGG NER SKITEN.

Jag vägrar gå med i FB men någon av er kan ju starta en grupp döpt till "GÖR CHRISTER BJÖRKMAN ARBETSLÖS!"


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Det är rätt sämst ja


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Jag respekterar andras musiksmak, men jag tycker standardnivån har sjunkit. Sen begriper jag inte varför man diskuterar om allt annat än musik mellan varje bidrag. Dessutom verkar det som yta går före kvalitet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

MFC
Medlem
Skrivet av magma:

Jag respekterar andras musiksmak, men jag tycker standardnivån har sjunkit. Sen begriper jag inte varför man diskuterar om allt annat än musik mellan varje bidrag. Dessutom verkar det som yta går före kvalitet.

Det är lätt att underhålla sinnen som inte kräver mer


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

1
Skriv svar