Övervattning

Medlem
Övervattning

Hallå!

Jag håller på med ett biologi arbete och undrar vad som händer med en växt som får för mycket vatten, övervattning? Dör den?

/Flomer


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Två sekunder på google gav mig detta:
http://gardening.online-business-idea.com/The-Effects-of-Over...

Lycka till!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tack Greger!


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

tycker inte man nämde så tydligt vad som händer med växten, dvs om jag förstår det rätt så "drunkar" växten då roten inte får syre.


signatur

thank you, come again

Medlem

Har en fråga om labbrapport. Vi skriver den i det här formatet:

Syfte
Hypotes
Utförande
Resultat
Slutsats

På slutsats, får man ha fler än en teori varför det blev som det blev? Är min tredje labbrapport så är ingen expert på det.

/Flomer


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem
Skrivet av Flomer:

Har en fråga om labbrapport. Vi skriver den i det här formatet:

Syfte
Hypotes
Utförande
Resultat
Slutsats

På slutsats, får man ha fler än en teori varför det blev som det blev? Är min tredje labbrapport så är ingen expert på det.

/Flomer

Fråga läraren.

Medlem

hehe

Får göra det men av egen erfarenhet då. Ni måste väll har skrivit labbrapport i era dagar? ;P


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

nu är detta bara min oerfarna personliga gissning, men jag skulle anta att din lärare hade blivit mer imponerad om du skrivit ner mer än en teori som slutsats, då får man ju räkna med att det är välformulerade teorier såklart

men lycka till, önskade själv att man fick testa på lite mer biologi under skolgången!


signatur

Suup homie

Medlem

Tackar!


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Fråga läraren, jag är säker på att han/hon blir bara glad om du är frågvis, ingen svaghet att fråga om hjälp ibland Bara positivt.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Lär ju bero på vilken växt det är. Vattenhyacinter kommer knappast dö om de får "för mycket" vatten.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Slutsats ska vara enkelt och konkret. Däremot kan du spekulera som in i helvete under "Diskussion".

Typ det kan ha varit såhär, eller såhär, men om jag skulle göra adet här så kanske det skulle bli ett bättre resultat, ungefär såhär etc."

1
Skriv svar